Κλειδώνει οριστικά η χάραξη του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερου ως Ε65. Η χάραξη που προτείνει ο παραχωρησιούχος φαίνεται ότι πείθει το Υπουργείο και είναι αυτός που θα προκριθεί στην προσπάθεια να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Η χάραξη Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Κηπουρειό Γρεβενών έχει πάρει το “οκ” και τώρα η μεγάλη προσπάθεια είναι να πεισθεί η ΕΤΕπ ότι το έργο “βγαίνει” για να χρηματοδοτηθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό θα το ξέρουμε στις αρχές του 2017 και σίγουρα μετά την έναρξη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα που αναμένει την έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου.
Η χάραξη του βόρειου τμήματος του δρόμου έχει αποτελέσει πεδίο αντιπαράθεσης καθώς από την Ήπειρο είχε ζητηθεί δυτικότερη χάραξη και τη Δυτική Μακεδονία είχε ζητηθεί ανατολικότερη. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας φαίνεται επίσης ότι προτιμά την ανατολική χάραξη λόγω συντόμευσης του χρόνου κατασκευής.
Η λύση της ανατολικής χάραξης με κατάληξη το Κηπουρειό είναι όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία η καλύτερη από κατασκευαστικής και περιβαλλοντικής άποψης καθώς αποφεύγονται ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές και δεν απαιτούνται πολύ μεγάλα τεχνικά έργα.
Επίσης φέρνει πιο κοντά τη Δυτική Μακεδονία και τα βόρεια σύνορα προς Σκόπια δίνοντας ένα νέο εναλλακτικό δρόμο από/προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Τέλος ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η Ήπειρος θα απομακρυνθεί από τον Ε65 κατά περίπου 22χλμ. δηλαδή περίπου 10-12 λεπτά περισσότερης οδήγησης, πράγμα που δεν κάνει απαγορευτικό τον δρόμο για τους Ηπειρώτες.
Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία παραχώρησης «Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε», κατέθεσε – όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναδιάρθρωσης του έργου παραχώρησης το Δεκέμβριο του 2013 – εγκαίρως την τροποποιητική μελέτη χάραξης του βόρειου και βάσει της νέας μελέτης είχε προτείνει ως κατάληξη του Ε65 να είναι το Κηπουρειό Γρεβενών.
Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400εκ.ευρώ, ποσό σημαντικά χαμηλότερο από όποιες άλλες λύσεις έχουν προταθεί μέχρι σήμερα. Σημειωτέον ότι ο παραχωρησιούχος είχε δώσει πρόσφατα στοιχεία με τα οποία τα πρώτα 25χλμ (από τα Τρίκαλα προς Εγνατία) είναι ήδη στο 40% και με μία μετριοπαθή πρόβλεψη το έργο εφόσον πάρει γρήγορα περιβαλλοντική αδειοδότηση και λυθούν εγκαίρως οι απαλλοτριώσεις τότε θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2018 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021, δηλαδή σε 3 χρόνια και αρκετά γρηγορότερα από μία χάραξη με μεγάλα τεχνικά με σήραγγες, κοιλαδογέφυρες κ.α.
ΠΗΓΗ : www.ypodomes.com