Ξεκινά η υλοποίησή του έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης του έργου « Αποκατάσταση Οδικού Δικτύου Δήμου Καρδίτσας», καθώς ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των έργων που αφορούσαν δίκτυα υποδομής πολλών χιλιομέτρων
Ένα ευρύτατο πρόγραμμα αποκατάστασης του οδικού δικτύου της πόλης της Καρδίτσας θα υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα, καθώς ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των μεγάλων έργων υποδομής που αφορούσαν τα δίκτυα της ΔΕΥΑΚ και του Φυσικού Αερίου, του Μητροπολιτικού Δικτύου Οπτικών Ινών και της υπογειοποίησης του δικτύου της ΔΕΗ, που άφησαν αναπόφευκτα τα «σημάδια» τους στο οδόστρωμα πολλών δρόμων στο κέντρο και τις συνοικίες της πόλης.
Από το Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλη υπογράφηκε η σύμβαση ανάθεσης του έργου «αποκατάσταση οδικού δικτύου δήμου Καρδίτσας » με τον ανάδοχο του έργου κ. Θ. Μπριάνα.
Δήλωση Δημάρχου
Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης δήλωσε σχετικά με το έργο:
«Με το έργο «Αποκατάσταση οδικού δικτύου Δήμου Καρδίτσας » προϋπολογισμού 870.000 ευρώ που θα υλοποιηθεί εντός του καλοκαιριού θα προχωρήσουμε στην ασφαλτόστρωση πολυσύχναστων κεντρικών δρόμων, όπως η Κουμουνδούρου, η Φαναρίου, η Καποδιστρίου, η Χατζημήτρου, Β. Τζέλλα και σταδιακά πολλών άλλων συνολικού μήκους 8 χλμ.
Είναι μια παρέμβαση αναγκαία που θα αναβαθμίσει λειτουργικά και αισθητικά το κέντρο της πόλης που τους τελευταίους μήνες επιβαρύνθηκε από το τεράστιο πρόγραμμα έργων που αφορούσε τις υποδομές και το μέλλον της Καρδίτσας, έργα σημαντικότατα και αναγκαία και συγκεκριμένα:
– Κατασκευάστηκαν 23 χλμ. δικτύου οπτικών ινών, με τα οποία δημιουργήσαμε ένα πρωτοποριακό για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη Μητροπολιτικό Δίκτυο Οπτικών Ινών και το πρώτο πιλοτικό δίκτυο οπτικών ινών σε σπίτια (FΤΤΗ) της Ελλάδας.
– Συνεχίζονται τα έργα επέκτασης του φυσικού αερίου στην πόλη με τον προγραμματισμό της ΕΠΑ Θεσσαλίας για το 2010 να περιλαμβάνει 15 χλμ νέου δικτύου.
– Με ευθύνη της ΔΕΥΑΚ, γίνονται στην πόλη περισσότερες από 5.000 συνδέσεις ύδρευσης στο νέο δίκτυο.
– Εκτελούνται έργα υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ
Όλα αυτά τα έργα όπως είναι φυσικό είχαν ως συνέπεια το οδικό δίκτυο της πόλης να μην είναι στα επιθυμητά επίπεδα, καθώς ήταν απαραίτητες οι τομές σε δρόμους και πεζοδρόμια οι οποίες και αποκαθίστανται σταδιακά με ευθύνη των εργολάβων των έργων υπό την επίβλεψη του Δήμου.
Πέρα από τις τομές που οφείλονται σε έργα δικτύων, όπου διαπιστώνεται η ύπαρξη προβλημάτων στο οδόστρωμα (λακούβες, καθιζήσεις κ. λ. π.) λόγω της φυσικής φθοράς ο Δήμος Καρδίτσας με την Τεχνική Υπηρεσία υλοποιεί από τον Απρίλιο ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αποκατάστασης των τομών.
Το έργο «Αποκατάσταση οδικού δικτύου Δήμου Καρδίτσας » θα δώσει οριστική λύση στα προβλήματα του κεντρικού οδικού δικτύου.»
Ποιες οδοί θα ασφαλτοστρωθούν
Η μελέτη του έργου «αποκατάσταση οδικού δικτύου δήμου Καρδίτσας» συντάχθηκε κατόπιν εντολής της Δημοτικής Αρχής.
Οι δρόμοι στους οποίους θα πραγματοποιηθούν εργασίες, κατηγοριοποιούνται σε δύο ομάδες :
ΟΜΑΔΑ Α:
Σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους της πόλης, στους οποίους προβλέπεται νέος ασφαλτικός τάπητας λόγω κακής κατάστασης του υπάρχοντος, θα πραγματοποιηθούν εργασίες φρεζαρίσματος του ασφαλτικού τάπητα σε βάθος από 4 έως 6 εκ., απομάκρυνση των προϊόντων φρεζαρίσματος σε θέσεις που θα υποδείξει η υπηρεσία και κατασκευή νέου ασφαλτικού τάπητα μεταβλητού πάχος για να δοθούν οι κατάλληλες κλίσεις για την απορροή όμβριων. Οι δρόμοι στους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω εργασίες είναι οι εξής και σημειώνονται στον παρακάτω πινακα 1. :
Οδός | Από | Εως | Μήκος (μ) | |
1 |
18ης Αυγούστου | Βασιαρδάνη | Ταλιαδούρου |
150 |
2 |
28ης Οκτωβρίου | Φαναρίου | Βαλταδώρου |
570 |
3 |
Αλλαμανή | Μπλατσούκα | Καποδιστρίου |
200 |
4 |
Αλλαμανή | Γρ.Πατριάρχου | Μακρυγιάννη |
220 |
5 |
Βαλταδώρου | 28ης Οκτωβρίου | Σοφιανού |
150 |
6 |
Βασιαρδάνη | Κουμουνδούρου | Πλαστήρα |
50 |
7 |
Βασιαρδάνη | Βάλβη | Μ.Αλεξάνδρου |
50 |
8 |
Νικηταρά | Μπότση | Κουμουνδούρου |
250 |
9 |
Γ.Μπότση | Υψηλάντου | Νικηταρά |
50 |
10 |
Γιαννιτσών | Καραμανλή | Καραισκάκη |
200 |
11 |
Δ.Λάππα | Καραισκάκη | Δ. Εμμανουήλ |
720 |
12 |
Εμμανουήλ | Πλ.Λάππα | Υψηλάντου |
400 |
13 |
Ευμένους | Αλλαμανή | Σελλάνων (Θερμοπυλών) |
150 |
14 |
Ιεζεκιήλ | Τρικάλων | Ακαδημίας |
200 |
15 |
Καποδιστρίου | Α.Παπανδρέου | 18ης Αυγούστου |
390 |
16 |
Κουμουνδούρου | Υψηλάντου | Στρατόπεδο |
930 |
17 |
Μ.Ασίας | ΟΤ 830-831 |
50 |
|
18 |
Παλαιολόγου | Καραισκάκη | Τζέλλα |
100 |
19 |
Σακελλαρίου | Υψηλάντου | Δ.Τερτίπη |
50 |
20 |
Σταμούλη | Ιεζεκιήλ | Καποδιστρίου |
150 |
21 |
Τζέλλα | Καποδιστρίου | Γιαννιτσών |
800 |
22 |
Φαναρίου | Τρικάλων | Εθν.Μακαρίου |
1000 |
23 |
Χατζημήτρου | Γιαννιτσών | Νικηταρά |
390 |
24 |
Ανδριανουπόλεως |
100 |
||
25 |
Τρικάλων | Φαναρίου | Ταλιαδούρου |
80 |
|
7400 |
ΟΜΑΔΑ Β:
Σε δρόμους που θα πραγματοποιηθεί κατασκευή πλήρους οδοποιίας, προβλέπονται εργασίες εκσκαφών του καταστρώματος της οδού, μόρφωση και κυλίνδρωση της σκάφης, κατασκευή υπόβασης από αμμοχάλικο λατομείου συμπυκνωμένου πάχους 40 – 45 εκ. και κατασκευή βάσης από θραυστό υλικό 3Α της Π.Τ.Π. 0155 συμπιεσμένου πάχους 20εκ.,( δύο στρώσεις των 10 εκ). Σε οδούς που είναι χαρακτηρισμένοι από το σχέδιο πόλης ως πεζόδρομοι, ο εγκιβωτισμός του καταστρώματος θα πραγματοποιηθεί με την κατασκευή μικρού τοιχίου 0,40 * 0,20 εκ εκατέρωθεν της οδού και στα όρια της οικοδομικής γραμμής, με κλίσεις κατά μήκος και εγκάρσιων βάσει της εγκεκριμένης υψομετρικής μελέτης του σχεδίου πόλης και προς το κέντρο του καταστρώματος για την απορροή όμβριων. Στις υπόλοιπες οδούς θα κατασκευαστούν πρόχυτα κράσπεδα και ρείθρα από σκυρόδεμα και διαμόρφωση χωμάτων των πεζοδρομίων.
Οι περισσότεροι δρόμοι βρίσκονται σε νεοενταχθείσες περιοχές και δεν έχει ολοκληρωθεί από τη ΔΕΥΑΚ η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών σε δίκτυα αποχέτευσης όμβριων και λυμάτων. Στην περίπτωση αυτή για να πραγματοποιηθούν στο τέλος οι εργασίες ασφαλτόστρωσης θα πρέπει να προηγηθούν οι εργασίες από τη ΔΕΥΑΚ.
Οι δρόμοι στους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω εργασίες είναι σημειώνονται στον παρακάτω πίνακα 2 :
Οδός | Από | Εως |
Μήκος(μ) |
|
1 |
Αγ.Σκέπης | 4ο Δημ. Σχολείο |
55 |
|
2 |
Γιαννούλη | ΟΤ 1000-1001 |
50 |
|
4 |
Μ.Ασίας | ΟΤ 830-831 |
50 |
|
5 |
Φύλλου | Καμινάδων |
50 |
|
6 |
Αγ.Παντελεήμονα | Ηροδότου |
250 |
|
7 |
Σκυρου | Μπότση | Γαμβέτα |
65 |
8 |
Σκυρου | Γαμβέτα | Εμμανουήλ |
190 |
|
710 |
|||
Εργασίες κρασπεδόρειθρων στη διασταύρωση 1600μ. | ||||
Βαλταδώρου και στην περιοχή του 7ου Γυμνασίου |
Χαράξεις – Χωροσταθμήσεις:
Πριν από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας θα γίνει η χάραξη, η πασσάλωση και χωροστάθμηση των αξόνων των δρόμων σύμφωνα με τη εγκεκριμένη μελέτη επί του εδάφους από τις αξονοδιασταυρώσεις και της υψομετρικής μελέτης του σχεδίου πόλης.
Χωματουργικά – Ασφαλτικά:
1. Εκσκαφές
- Εκσκαφές ορυγμάτων σε κατοικημένη περιοχή. Αφορούν τις εκσκαφές που θα πραγματοποιηθούν στο έργο, για την δημιουργία υποδομής στους υπο κατασκευή δρόμους. Η μεταφορά και διάστρωση των προιόντων εκσκαφής θα γίνει σε απόσταση μέχρι 5km και σε θέσεις που θα υποδειχθούν από την υπηρεσία.
2. Επιχώσεις
Οι επιχώσεις διακρίνονται σε:
- Επιχώσεις με αμμοχάλικα από λατομείο για την κατασκευή της υπόβασης των δρόμων. Η μεταφορά θα γίνει από απόσταση μέχρι 12 km.
- Επιχώσεις με θραυστό υλικό 3Α για την κατασκευή της βάσης των δρόμων. Η μεταφορά θα γίνει από απόσταση μέχρι 12 Km.