Ερώτηση ΚΚΕ για την κατάσταση στο ΤΕΙ Θεσσαλίας.


Κατά τη διάρκεια και αυτής της ακαδημαϊκής χρονιάς, η λαϊκή οικογένεια βρίσκεται αντιμέτωπη με οξυμένα προβλήματα που αφορούν τη δυνατότητα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας να μορφώνονται. Τέτοια οξύτατα προβλήματα εκδηλώνονται στο ΤΕΙ Θεσσαλίας και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας εξεταστικής περιόδου. Το αποτέλεσμα είναι εκατοντάδες σπουδαστές να κινδυνεύουν να χάσουν το εξάμηνο τους, πράγμα που χτυπά ευθέως τα μορφωτικά τους δικαιώματα και ταυτόχρονα συνιστά ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους με παράταση του χρόνου σπουδών, ακόμη κι αν τελικά δοθεί αυτό το πλήθος μαθημάτων στην εξεταστική του Ιούνη. Το οξύτατο πρόβλημα οφείλεται στη μαζική έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, που αφορά όλες τις σχολές του ΤΕΙ Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα, πράγμα που σημαίνει ότι τα μαθήματα αυτά δεν έχουν διδαχθεί καν, λόγω της δραστικής μείωσης του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και ασφαλώς τριτοβάθμια,
όπως στην προκειμένη περίπτωση. Ταυτόχρονα, είτε διεξάγεται κανονικά η εξεταστική περίοδος σε κάποια μαθήματα είτε λύνεται με την επιπλέον δουλειά του εκπαιδευτικού προσωπικού, το πρόβλημα παραμένει. Και το εαρινό εξάμηνο θα ξεκινήσει με τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικού
προσωπικού, με αποτέλεσμα κάποιες σχολές να κινδυνεύουν ακόμη και με κλείσιμο, όπως το τμήμα Διατροφής – Διαιτολογίας στην Καρδίτσα. Αυτή η πολιτική απαξίωσης των Τεχνολογικών
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική για την Παιδεία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που έχει χαραχθεί τα τελευταία χρόνια και έχει υλοποιηθεί από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αλλά και σήμερα από τη συγκυβέρνηση, στο όνομα του «δημοσιονομικού χρέους της χώρας», των δεσμεύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις
κατευθύνσεις της στην εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα, η εφαρμογή των εκπαιδευτικών
αναδιαρθρώσεων έχει αποφασιστεί εδώ και δεκαετίες από όλα τα κόμματα που ψήφισαν και σέβονται τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και την «ελεύθερη ανταγωνιστική καπιταλιστική αγορά» της. Στο όνομα της κρίσης προωθείται πιο αποτελεσματικά η σύνδεση της Παιδείας με την κερδοφορία των μονοπωλίων, με την πάγια επιδίωξη να «παραχθεί» από τις δομές της εκπαίδευσης φθηνή και ευέλικτη εργατική δύναμη, παράλληλα με την προσπάθεια που γίνεται να ενισχυθεί η παρέμβαση του αστικού κράτους στο περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης, στους ιδεολογικούς της
προσανατολισμούς. Κάτω απ΄αυτό το πλαίσιο, η Διοίκηση του Ιδρύματος ευθέως κάλεσε από τις επιχειρήσεις της Θεσσαλίας να δώσουν 20 ευρώ για να μπορέσουν να λειτουργήσουν ειδικά οι πιο «επίφοβες» να κλείσουν σχολές, στο όνομα του ότι το «κράτος δε δίνει χρήματα» και πολλές σχολές δεν μπορούν να λειτουργήσουν κινδυνεύοντας ακόμη και με κλείσιμο. Στην πράξη πρόκειται για την ευθεία εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, που εκτός των υπολοίπων αντιδραστικών του πλευρών, συνεχίζει στο δρόμο που άνοιξε η λεγόμενη
«οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια» και η αξιολόγηση, ξεπουλώντας ακριβά τη βασική προϋπόθεση για να λειτουργεί μια σχολή, δηλαδή την ύπαρξη εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως και τα τελευταία ψήγματα της φοιτητικής μέριμνας για σίτιση, στέγαση, συγγράμματα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι το ΤΕΙ Θεσσαλίας να λειτουργεί με ελάχιστους μόνιμους εκπαιδευτικούς, που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του ιδρύματος. Την ίδια στιγμή, γενικεύονται οι ελαστικές σχέσεις εργασίας του εναπομείναντος εκπαιδευτικού προσωπικού, προωθώντας το «νέο είδος» ελαστικού εκπαιδευτικού, του λεγόμενου
«υπότροφου», που θα εργάζεται με ατομική σύμβαση εργασίας και θα αξιολογείται με κριτήρια επιχειρηματικότητας. Εξαρτάται δηλαδή από τη δυνατότητα του Ιδρύματος να βρίσκει πόρους, το αν και αν ναι, το «πώς» θα λειτουργεί η κάθε σχολή και τα τμήματά της. Συνολικότερα, οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν μια στάση πληρωμών από το κράτος η οποία δυναμιτίζει την όποια δυνατότητα να προχωρήσει η
μαθησιακή διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα χιλιάδες παιδιά πετιούνται στην κυριολεξία εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Το ΚΚΕ έχει έγκαιρα καταθέσει την ολοκληρωμένη του πρόταση για τα ζητήματα του κόστους της Παιδείας, κόστος που επιβαρύνει τη λαϊκή οικογένεια, όπως και για τα ζητήματα του περιεχομένου που υποβαθμίζεται και δένεται περισσότερες στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς. Διεκδικούμε η λαϊκή οικογένεια να μην πληρώσει ούτε ένα ευρώ από
την τσέπη της για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης.
* Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμες εργασιακές
σχέσεις.
* Αποκλειστικά δωρεάν σίτιση – στέγαση – μετακίνηση – βιβλία –
αναλώσιμα – υλικά.
* Εργαστήρια για τους φοιτητές και τους σπουδαστές.
* Κανείς σπουδαστής των ΤΕΙ να μην μείνει έξω από εργαστήριο ή
θεωρία.
* Να πληρωθούν άμεσα όλα τα δεδουλευμένα των σπουδαστών που έχουν
κάνει πρακτική άσκηση.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για να μην πεταχτούν χιλιάδες σπουδαστές εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, κάτι που είναι βέβαιο με αυτή την εκπαιδευτική πολιτική, αφού πολλές σχολές θα αναγκαστούν να κλείσουν ή να αλλάξουν τα αντικείμενα σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, τι προτίθεται να κάνει:
1. Για το ζήτημα των τεράστιων ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
2. Τα μαθήματα των σχολών και τμημάτων που δεν έχουν
διδαχθεί με αποτέλεσμα την επιβράδυνση του χρόνου σπουδών για
εκατοντάδες φοιτητές, όπως ενδεικτικά τα μαθήματα στο Τμήμα
Μηχανολογίας, στο μάθημα «Βιομηχανικοί Αυτοματισμοί», 5ου εξαμήνου.
Επίσης, στη σχολή της ΣΕΥΠ, στο τμήμα της Νοσηλευτικής στα Α’, Γ’, Ε’,
Ζ’ εξάμηνα, 10 τουλάχιστον μαθήματα δε θα δοθούν γιατί δεν τα έχουν
διδαχθεί λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.
3. Για το οξυμένο πρόβλημα της σίτισης των σπουδαστών,
όπου φέτος δόθηκαν πολύ λιγότερες κάρτες σίτισης, όπως για παράδειγμα
για τους σπουδαστές των σχολών με έδρα τη Λάρισα, που δόθηκαν μόλις
2.200 κάρτες σίτισης για ένα σύνολο 15.000 σπουδαστών, αντίστοιχα στα
Τρίκαλα, όπου δόθηκαν μόλις 60 κάρτες σίτισης σε σύνολο 600 σπουδαστών.
4. Για το ζήτημα της στέγασης των σπουδαστών και το
χαράτσι των 200 ευρώ που έχει επιβληθεί, ενώ παράλληλα συζητιέται ότι
ακόμη και αυτό θα αυξηθεί».

Προηγούμενο άρθρο Στην επικαιρότητα τα έργα σε Κλειστό και Δημοτικό Στάδιο - Γράφει ο Δ. Βερίλλης
Επόμενο άρθρο Συνεχίζεται η δημόσια διαβούλευση για τη «Μελέτη Γ.Π.Σ. διευρυμένου Δήμου Καρδίτσας»