Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό


 «Βασικές αρχές – πρακτικές για ένα μοντέλο δια βίου συμβουλευτικής και προσανατολισμού στην εκπαίδευση» ήταν το τίτλος του επιμορφωτικού σεμιναρίου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010 το απόγευμα από τις 4 έως τις 8 στο ΚΕΣΥΠ και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί Γυμνασίων και Επαγγελματικών Λυκείων που εφαρμόζουν κατά το τρέχον σχολικό έτος τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣΕΠ).

 Το Σεμινάριο διοργανώθηκε από την υπεύθυνη ΣΕΠ Νομού Καρδίτσας κ. Τσιούντου Αναστασία για τα σχολεία ευθύνης της σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο σκοπός του σεμιναρίου ήταν η παροχή στους εκπαιδευτικούς γνώσεων,   ερεθισμάτων και δεξιοτήτων σε θέματα συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με στόχο την αποτελεσματικότερη εφαρμογή στο σχολείο.

Οι διδακτικές ενότητες παρουσιάστηκαν από τους εισηγητές με τη μορφή διάλεξης ως προς τη θεωρία και βιωματικής εκπαίδευσης ως προς την πρακτική εφαρμογή.

 Αρχικά και σύμφωνα με το πρόγραμμα, η κ. Τσιούντου ανέπτυξε το θέμα της συμβολής του ΣΕΠ μέσα από το  αναλυτικό πρόγραμμα, τη διαθεματική προσέγγιση και τις σχολικές δραστηριότητες στη δια βίου επαγγελματική ανάπτυξη και κινητικότητα των μαθητών. Στη συνέχεια, ο κ. Βασιλόπουλος Γεώργιος, τεχνικός υπεύθυνος στο κέντρο πληροφορικής και νέων τεχνολογιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συζήτησε με τους εκπαιδευτικούς τους τρόπους ενίσχυσης των μαθητών στην αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών και τους παρουσίασε τα ηλεκτρονικά εργαλεία πληροφόρησης και δικτύωσης του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Έπειτα, η κ. Κατσιγιάννη Ελένη, υπεύθυνη στο Γραφείο ΣΕΠ του Λυκείου Λεονταρίου, μετά από σύντομη θεωρητική ανάλυση για το θέμα της αυτογνωσίας, εφάρμοσε βιωματική άσκηση με τίτλο «Το σύνθημά μου – διερευνώντας τον εαυτό μου και  βάζοντας στόχους». Καλές πρακτικές από την εφαρμογή του ΣΕΠ στην τάξη παρουσίασε ο κ. Βαγενάς Κωνσταντίνος που είναι υπεύθυνος στο Γραφείο ΣΕΠ του 1ου Γυμνασίου Μουζακίου καθώς και εκπαιδευτικοί άλλων σχολείων εμπλουτίζοντας με τις εμπειρίες τους το διάλογο.

Σημαντική στο σεμινάριο ήταν η παρουσία του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Θωμά Καρανίκα ο οποίος σε φιλικό κλίμα συνομίλησε με τους καθηγητές και τόνισε τη σημαντικότητα του ρόλου τους στο να βοηθήσουν το μαθητή  να αναπτύξει όλες εκείνες τις δραστηριότητες και πρωτοβουλίες που θα τον οδηγήσουν να λάβει τις σωστές για τον ίδιο εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, βασισμένες στα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και το σύστημα των αξιών του. Ο κ. Διευθυντής ανέφερε επίσης ότι καθόσον ο ΣΕΠ δεν αξιολογείται ως μάθημα και επομένως οι εκπαιδευτικοί που τον εφαρμόζουν στο σχολείο, είτε με τη μορφή μαθήματος είτε δραστηριότητας, είναι απαλλαγμένοι από το άγχος της βαθμολογίας και της ύλης, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό παιδαγωγικό κλίμα για την προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του, παράγοντες που παίζουν σπουδαίο ρόλο στη μελλοντική  εξελικτική πορεία του.

                          

Προηγούμενο άρθρο 4ωρη πανελλαδική στάση εργασίας
Επόμενο άρθρο «Βιώσιμη Παραγωγή & Πράσινη Επιχειρηματικότητα»