Η εμπορικοβιοτεχνική έκθεση Καρδίτσας αποτελεί το σημαντικότερο εμπορικό γεγονός του νομού εδώ και 9 χρόνια. Είναι ο τόπος συνάντησης επιχειρηματιών και επιχειρηματικών συναλλαγών από όλη την περιφέρεια Θεσσαλίας. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από τις 8 Έως και τις 13 Οκτωβρίου 2010 στις Καπναποθήκες Καρδίτσας από το επιμελητήριο Καρδίτσα, του οποίου το όραμα υλοποιήθηκε πρώτη φορά το 2001. Το επιμελητήριο Καρδίτσας επανέρχεται φέτος με νέο συνεργάτη την ΑΛΦΑ ΕΚΘΕΣΙΑΚΗ εταιρία που δραστηριοποιείται 20 χρόνια στις εκθέσεις. Φέτος, η έκθεση είναι επετειακή, αριθμεί την 10η χρονιά διεξαγωγής της, είναι απόλυτα αναβαθμισμένη και πολλά υποσχόμενη. Με αφορμή την 10η επετειακή διοργάνωση θα πραγματοποιηθούν ημερίδες σχετικές με καίρια θέματα που αφορούν στους τομείς της έκθεσης καθώς και μουσικοχορευτικές παραστάσεις. Στόχος της έκθεσης ήταν πάντα η τόνωση και η εξωστρέφεια των τοπικών επιχειρήσεων, η ανάδειξη της επιχειρηματικότητας της και η προβολή του τουρισμού της Θεσσαλίας
Οι τομείς της εμποροβιοτεχνικής έκθεσης είναι:
- Αυτοκίνητο
Το αυτοκίνητο είδος πρώτης ανάγκης ή πολυτέλεια; Όπως και αν χαρακτηριστεί ανήκει σε έναν κλάδο με πολλές χρήσεις. Είδος πρώτης ανάγκης για τους άμεσους επαγγελματίες, είδος απλής μετακίνησης για τους ιδιώτες, είδος γοήτρου για άλλους. Ειδικότερα η Καρδίτσα και γενικότερα ο νομός Θεσσαλίας είναι από τις περιοχές με τους περισσότερους επαγγελματίες της Ελλάδας που δραστηριοποιούνται σε τομείς που απαιτούν τη χρήση ενός επαγγελματικού οχήματος.
- – Οφέλη για τον εκθέτη:
-Υλοποιεί προσαρμοσμένες ολοκληρωμένες λύσεις επικοινωνίας, ανάλογα με τις εκάστοτε ιδιαίτερες ανάγκες, το προφίλ και τις απαιτήσεις του, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή του στο κοινό που τον ενδιαφέρει.
-Μπορεί να εκμεταλλευθεί τον εκθεσιακό χώρο που προσφέρεται για να εκθέσει το προϊόντα του σε ένα ευρύ κοινό και όχι μόνο σε εκείνους που είναι αποφασισμένοι για την αγορά ενός νέου οχήματος.
-Εκθέτει τα προϊόντα για την αγορά ενός οχήματος χωρίς ιδιαίτερες δεσμεύσεις πώλησης με καλύτερα αποτελέσματα.
- Γεωργία- κτηνοτροφία
Είναι γεγονός ότι ο κλάδος των αγροτικών, παραδοσιακά αποτελούσε κλάδο αιχμής για την ελληνική οικονομία, ενώ τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικά. Αναφορικά με τους δημοφιλέστερους προορισμούς των ελληνικών αγροτικών εξαγωγών, ποσοστό 16,1% απευθύνεται στην αγορά της Γερμανίας, 12.5% στην Ιταλία και 6,6% στην Βουλγαρία. Με σύνολο έκταση να καταλαμβάνει τα 14.046,6 στρ., αρόσιμη γη, στα 4.282,8 στρ. και μόνιμες καλλιέργειες στα 211,7 στρ. η Καρδίτσα καταλαμβάνει μια αρκετά υψηλή θέση στην γενική κατάταξη της Ελλάδας. Ο νομός Καρδίτσας είναι μια περιοχή με υψηλά ποσοστά κτηνοτροφίας και παρουσιάζει ένα βασικό πλεονέκτημα καθώς συνδυάζει φυτική και ζωική παραγωγή. Η περίοδος που διανύουμε είναι κρίσιμη για την κτηνοτροφία, αλλά η αξία της είναι μεγάλη , γι’ αυτό και αξίζει μια ακόμη προσπάθεια για αναβάθνιση του κλάδου με την παρουσία τομέων της γεωργίας και της κτηνοτροφίας. Η Καρδίτσα περιοχή φύσει αγροτική βασίζεται κατά κύριο λόγο στην πρωτογενή παραγωγή από την οποία και εξαρτάται οικονομικά. Το γόνιμο έδαφος της και τα μηχανικά μέσα καλλιέργειας, τα νερά των παραπόταμών και τα αρδευτικά έργα του Μέγδοβα, έκαναν την Καρδίτσα από τους πιο παραγωγικούς νομούς της χώρας. Όσον αφορά στην κτηνοτροφία, σύμφωνα με στοιχεία του 2008. ο νομός Θεσσαλίας βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα της κατάταξης για την εκμετάλλευση αιγοειδών, προβάτων και οικόσιτων ζώων. Συμπερασματικά, η Καρδίτσα αποτελεί ένα από τα ιδανικότερα μέρη για την έκθεση προϊόντων σχετικά με τη γεωργία και την κτηνοτροφία.
-Τομείς:
-Ζώα παραγωγής
-Ζωοτροφές
-Εξοπλισμός κτηνοτροφίας- πτηνοτροφίας και γεωργίας
-Μηχανήματα επεξεργασίας και συντήρησης
-Μηχανήματα συσκευασίας κτηνοτροφίας προϊόντων
-Αρμεκτικά μηχανήματα
-Ζυγαριές
-Σιλο- αυτοματισμοί τροφοδοσίας
-Ποιμνιοστάσια
-Ποιμνιοστάσια
-Προσθετικά ζωοτροφών
-Εξοπλισμός αγροτικών εγκαταστάσεων και αρδεύσεων
-Βιολογικά λιπάσματα
-Εδαφολογικές αναλύσεις
-Θερμοκήπια
-Εναλλακτικές καλλιέργειες κ.α.
- Ενέργεια και τεχνολογία περιβάλλοντος
Ένας τομέας που χρήζει περισσότερης διαφήμισης προβολής είναι αυτός της ενέργεια και τεχνολογία περιβάλλοντος. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναπτύσσονται χρόνο με το χρόνο, απόδειξη αποτελούν τα στατιστικά στοιχεία κάθε περιόδου. Το 2009 χαρακτηρίστηκε μια από τις καλύτερες χρονιές στην Ελλάδα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Χαρακτηριστικά στις αιολικές μονάδες, που αποτελεί τον κορμό των ανανεώσιμων πηγών, οι αριθμοί ισχύος άγγιξαν τα 126 μεγαβάτ και ήταν 916,81 το 2009. Εκτός των άλλων η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από αυτές κατά το 2009 ήταν 1.910.000 μεγαβατώρες με αύξηση 15% σε σχέση με το 2008. Τα φωτοβολταικά σε χώρες με ηλιοφάνεια όπως η Ελλάδα και κυρίως νότιες περιοχές (Πελοπόννησος) δείχνουν να πενταπλασιάζουν την εγκατεστημένη ισχύ του. Το Δεκέμβριο του 2008 η ισχύς ανερχόταν σε 10,98 μεγαβάτ ενώ το 2009 σε 46,03. Η συνεχόμενη αύξηση των Α,Π.Ε. δηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον και την ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος σε περιόδους που η αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου το έχει θέσει εκτός όψης. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και χρόνο με το χρόνο δικαιώνουν εκείνους που από τους πρώτους αποφάσισαν να ασχοληθούν με τις Α.Π.Ε. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης της 10ης εμποροβιοτεχνικής έκθεσης Καρδίτσας για την καλύτερη προβολή των ΑΠΕ με απώτερο σκοπό τη γνωστοποίηση τους στο ευρή κοινό, προγραμματισμένες προς διεξαγωγή είναι ημερίδες με σχετικά θέματα οι οποίες πρόκειται να ενισχύσουν το ενδιαφέρον για τη διοργάνωση.
-Τομείς:
-Ανεμογεννήτριες
-Φωτοβολταικά
-Βιοκλιματικά κτίρια
-Συστήματα ασφάλτωσης
-Ανακύκλωση
-Διαχείριση αποβλήτων
-φυσικό αέριο
-Βιοκαύσιμα
-Συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας
4.Τρόφιμα- ποτά
Η Ελλάδα εκτός των άλλων φημίζεται και για την παραγωγή της σε τρόφιμα και ποτά τα οποία εξάγονται όχι μόνο εκτός της περιφέρειας τους στην οποία παράγονται αλλά και σε όλον τον κόσμο. Η Καρδίτσας είναι μια από τις περισσότερες δραστηριοποιημένες περιοχές στον συγκεκριμένο τομέα. Η παραγωγή και ανάλογη η εξαγωγή της σε βρώσιμα είδη καταλαμβάνει μεγάλο ποσοστό σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ελλάδας. Το ενδιαφέρον για την Καρδίτσα εστιάζεται στον πρωτογενή- παραγωγικό τομέα ο οποίος αποτελεί πηγή εισοδήματος για την Θεσσαλία και κυρίως για την Καρδίτσα. Η παραγωγή και εξαγωγή της Καρδίτσας επικεντρώνεται κυρίως σε σιτηρά και όσπρια. Επίσης πολλά είναι τα οπωροφόρα δέντρα, οι αχλαδιές, οι συκιές, οι αμυγδαλιές, οι μηλιές, οι δαμασκηνές κ.α Ακόμη, οι μελλισσοπαραγωγοί της περιοχής απολαμβάνουν μεγάλη υποδοχής από όλη την Ελλάδα. Οι βιολογικές καλλιέργειας, ανάλογα και τα βιολογικά προϊόντα χρόνο με το χρόνο αυξάνονται λόγω της μεγάλης ζήτησης που αντιμετωπίζουν στα ράφια των super markets, η Καρδίτσα καταλαμβάνει μεγάλο ποσοστό στην εξαγωγή βιολογικών προϊόντων εκτός περιφέρειας καθώς τα τοπικά προϊόντα της είναι άξια λόγου.
-Τομείς:
Α. Τρόφιμα
-Γαλακτοκομικά-τυροκομικά προϊόντα
-Προϊόντα κρέατος και κτεατοπαρασκευαμάτων
-Προϊόντα πτηνοτροφίας αλλαντικών
-Desserts μαγειρικά λίπη
-Προϊόντα αλιευμάτων και ιχθύρων
-Στιγμιαία γεύματα- φαγητό
-Οργανισμοί
-Τοπικά και εθνικά εδέσματα και σπεσιαλιτέ
-μεσογειακή διατροφή
Β. Βιολογικά προϊόντα
-Τρόφιμα και ποτά
-Ελαιόλαδο
-Προϊόντα υγιεινής
-Οίνοι βιολογικής καλλιέργειας
Γ. Ποτά
-Παραδοσιακά ποτά
-Αλλαντικά ποτά
-Μη αλκοολούχα ποτά
-Αποστάγματα
-Αμπελοοινικός εξοπλισμός
-Νερό
-Συσκευασίες
5.Δόμηση και κατοικία
Ο κλάδος της δόμησης αποτελεί έναν από τους ταχύτερες εξελισσόμενους κλάδους της βιοτεχνίας. Οι απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα αυξημένες αφενός για την εμπιστοσύνη που πρέπει να προσφέρει η οικοδομή, για την εμπιστοσύνη που πρέπει να προσφέρει η οικοδομή, για την σταθερότητα και αφετέρου για την προστασία του περιβάλλοντος με την διοχέτευση λιγότερων ρίπων και τη χρήση οικολογικών υλικών. Τα τελευταία χρόνια η οικοδόμηση κτιρίων ιδιωτικών δημοσίων έχει περισσότερες απαιτήσεις από ποτέ. Χαρακτηριστικά στη Θεσσαλία τον Φεβρουάριο 2009- Ιανουάριο 2010 εκδόθηκαν 3.373 άδειες για ιδιωτικά και δημόσια κτίρια. Σύμφωνα με τα ποσοστά οικοδόμησης στην Θεσσαλία η παρουσία επαγγελματιών και εταιριών από τον τομέα της δόμησης είναι απαραίτητη για εξειδικευμένη πληροφόρηση του κοινού για όλες τις τεχνολογίες- τεχνικές δόμησης. Δεδομένης της επισκεψιμότητας για την κατοικία των προηγούμενων διοργανώσεων και των επαγγελματικών- εμπορικών συμφωνιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, αν υπολογιστεί και η φετινή αναβάθμιση της είναι βέβαιο ότι και στην εποικημένη διοργάνωση το ενδιαφέρον του κοινού για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση είτε της μόνιμης, είτε της εξοχικής κατοικίας ή ακόμα και της επαγγελματικής του στέγης, αναμένεται να είανι ιδιαίτερα αυξημένο.
-Τομείς:
Α. Δόμηση
Κατασκευαστικές εταιρίες, προκατασκευασμένα κτίρια, δομικά- μονωτικά υλικά, πυρίμαχα- οξύμαχα δομικά προϊόντα, τσιμεντοπτροιόντα, κουφώματα, μάρμαρα-πετρώματα, δάπεδα, χρώματα΄, ανελκυστήρες, ψευδοροφές, πισίνες και εξοπλισμός, αρχιτεκτονική εσωτερικών- εξωτερικών χώρων, τεχνικό λογισμικό, εκδόσεις κ.α.
Β. Έπιπλα εσωτερικού- εξωτερικού χώρου, κουρνινόξυλα, κουρτίνα και αξεσουάρ, υφάσματα επίπλωσης, λευκά είδη, χαλιά, μοκέτες. είδη διακόσμησης (έργα τέχνης, βιτρό, αντίκες- γκαλερί, πίνακες, κορνίζες κ.α)υαλικά σερβίτσια, είδη κουζίνας, μπάνιου, ηλεκτρικές συσκευές οικ. χρήσεως, υδραυλικά είδη, διακοσμητές εσωτερικού- εξωτερικού χώρου.
6. Μέσα μαζικής ενημέρωσης- πληροφορική
Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι η σημαντικότερη δύναμη των τελευταίων χρόνων. Εκείνα που δραστηριοποιούνται τοπικά, γνωρίζουν και εστιάζουν στην καθημερινότητα του κόσμου τον οποίο αναλαμβάνουν να ενημερώνουν καθημερινά με αντικειμενικότητα. Κυρίως για τον παραπάνω λόγο οφείλουν να συμμετέχουν στη διοργάνωση ενεργά με σκοπό την ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων και την προώθηση προσωπικών επαφών με το κοινό. Η αναγνωρισιμότητα τους προωθείται άμεσα μέσω της διοργάνωσης αφού τα οφέλη συμμετοχής που παρέχονται είναι τα εξής:
-Δημιουργία επαγγελματικών επαφών
-Ανάδειξη των οφελών από πιθανή μελλοντική διαφήμιση
-Απείθειας συνδέσεις μέσα από την έκθεση
-Προβολή σε κοινό με ευρύ φάσμα αγοραστικών προτιμήσεων.
Τομείς:
-Τοπικός περιφερειακός τύπος (εφημερίδες, περιοδικά)
-Ηλεκτρικός τύπος (τηλεόραση, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες)
-Εκδοτικοί οίκοι
7. Τουρισμός αγροτουρισμός
Ο τουρισμός θα μπορούσε να είναι και είναι πιο προσοδοφόρα επιχείρηση της Ελλάδας, όλες οι περιφέρειες της χώρας προσφέρονται για τουρισμό όλο το χρόνο και η Καρδίτσα είναι μία από τις ευνοημένες του χάρτη. Ο Αγροτουρισμός άρχισε να μεταδίδεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και αποτελεί μια μορφή πολυδραστηριότητας στον αγροτικό χώρο με την οποία ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει τις αγροτικές περιοχές οι οποίες προσφέρονται σε τεράστιο ποσοστό στην Καρδίτσα, τις αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα την παραδοσιακή κουζίνα και την καθημερινή ζωή των μόνιμων κατοίκων, τα πολιτιστικά στοιχεία και γενικά όλα τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του τόπου.Το ενδιαφέρον για τον Αγροτουρισμό αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και απόδειξη αυτού αποτελεί η συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία του χώρου. Ο Αγροτουρισμός τα τελευταία χρόνια αποτελεί κορωνίδα του ενδιαφέροντος για τη χώρα μας. Παράλληλα, κινητοποιεί τις παραγωγικές, πολιτισμικές και αναπτυξιακές δυνάμεις ενός τόπου, συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του αγροτικού χώρου. Τουρισμός 4 εποχών, για όλες τις ηλικίες προσφέρεται απλόχερα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Θρησκευτικός Τουρισμός, Αγροτουρισμός, Ιαματικός Τουρισμός, Χειμερινός Τουρισμός είναι λίγα μόνο από τα είδη τουρισμού που παρέχονται.
Τομείς:
- – Ξενοδοχειακές Μονάδες
- – Εναλλακτικός Τουρισμός
- – Ειδικές Μορφές Τουρισμού
- – Καταλύματα
- – Εταιρίες Ενοικίασης Αυτοκινήτων
- – Αεροπορικές – Ναυτιλιακές Εταιρίες
- – Οργάνωση Δραστηριοτήτων – Εκδρομών
- – MEDIA
- – Φορείς – Υπηρεσίες – Οργανισμοί
- – Τουριστικές Σχολές
- – Τουριστικοί Οδηγοί Internet
- – Ταξιδιωτικοί Οδηγοί
- – Συστήματα Κρατήσεων
- – Πρακτορεία Τουρισμού – Tour Operators
- – Χιονοδρομικά Κέντρα
- – Διοργανώσεις Extreme Sports