Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρος Ταλιαδούρος προέβη σε διάβημα προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη με το οποίο ζητά την επανεξέταση της νέας απόφασης περικοπής των δρομολογίων της Δυτικής Θεσσαλίας, που έλαβε η διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο κ. Ταλιαδούρος στο διάβημα του, εξηγεί την επί δεκαετίες επιλογή των Θεσσαλών για μετακίνηση με τα τρένα προς την Αθήνα αναφέροντας τον μεγάλο βαθμό πληρότητας των δρομολογίων και ζητά από τον Υπουργό Μεταφορών τον προγραμματισμό μιας συνάντησης εργασίας με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων, της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και των πολιτικών εκπροσώπων του Νομού Καρδίτσας και των όμορων θιγόμενων νομών, προκειμένου να συζητηθεί το ζήτημα.
Συγκεκριμένα το κείμενο της επιστολής του Υφυπουργού προς τον Υπουργό Μεταφορών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη έχει ως εξής:
«Σας γνωστοποιώ επιστολή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καρδίτσας & Τρικάλων, με την οποία από κοινού προβάλλουν το θέμα της νέας περικοπής των δρομολογίων του ΟΣΕ, ως μείζονος σημασίας θέμα, για τους κατοίκους της Καρδίτσας και της ευρύτερης περιοχής, της Δυτικής Θεσσαλίας. Η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας στη νέα απόφαση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι καθολική καθώς ο κίνδυνος της σιδηροδρομικής απομόνωσης της περιοχής είναι πλέον ορατός. Και αυτό διότι διατηρείται μόνο ένα δρομολόγιο (απλό) από τα έξι απευθείας δρομολόγια, που υπήρχαν μέχρι το καλοκαίρι του 2007, για την Αθήνα. Η σταδιακή αυτή κατάργηση δρομολογίων έχει αναστατώσει τους κατοίκους της Καρδίτσας όπως φαίνεται και στα αντίγραφα των τοπικών εφημερίδων, που σας εσωκλείω, για την πληρέστερη ενημέρωση σας.
Το τρένο αποτελεί επί δεκαετίες την πιο επιθυμητή και συνειδητή επιλογή μετακίνησης των Θεσσαλών προς την Αθήνα καθώς ο τερματικός σταθμός εξυπηρετεί τη μετακίνηση τους προς όλες τις κατευθύνσεις εντός της πρωτεύουσας (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, Προαστιακός).
Ειδικότερα δε, το βασικότερο δρομολόγιο του ΙΝΤΕRCITY των 7.05′ από Καρδίτσα προς Αθήνα και των 3.55′ από Αθήνα προς Καρδίτσα, που καταργείται είναι το πλέον εξυπηρετικό για τους συμπολίτες μας, που το επιλέγουν για την αυθημερόν μετακίνηση τους προς και από την Αθήνα, για τη διεκπεραίωση προσωπικών τους υποθέσεων. Το γεγονός αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από τον βαθμό πληρότητας του συγκεκριμένου δρομολογίου, που υπερβαίνει σε πληρότητα το 85% στο σύνολο των δρομολογίων.
Αντίθετα το μοναδικό πλέον απευθείας δρομολόγιο των 18.00 προς Αθήνα που διατηρείται, εξαναγκάζει τους μετακινούμενους να επιβαρύνονται με έξοδα διανυκτέρευσης, προκειμένου να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους, την επομένη το πρωί.
Για τους λόγους αυτούς, σας παρακαλώ θερμά, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, να επανεξετάσετε την νέα απόφαση περικοπής των δρομολογίων της Δυτικής Θεσσαλίας, που έλαβε η διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με γνώμονα πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών μιας γεωγραφικά αδικημένης περιοχής. Ο προγραμματισμός δε, μιας συνάντησης εργασίας με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων, της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και των πολιτικών εκπροσώπων του Νομού Καρδίτσας και των όμορων θιγόμενων νομών, θεωρώ ότι θα επέφερε το θεμιτό αποτέλεσμα, για την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την αναβάθμιση της ελληνικής περιφέρειας».