Επί ποδός η Τροχαία Καρδίτσας για την εορταστική περίοδο


 Από το Τμήμα Τροχαίας Καρδίτσας κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων 2010, της Πρωτοχρονιάς 2011 και των Θεοφανείων, σχεδιάστηκαν και λαμβάνονται αυξημένα μέτρα Τροχαίας, τα οποία θα διαρκέσουν μέχρι την Κυριακή 08-01-2011, σε όλο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς της, τα οποία θα είναι συνεχή και έντονα, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Χθες, ο Διοικητής της Τροχαίας Καρδίτσας κ. Θωμάς Καρανάσιος, σε δηλώσεις του ανέλυσε το σχεδιασμό των μέτρων, τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί και ποια είναι τα πιο επικίνδυνα σημεία στο Νομό μας.

 Ο κ. Καρανάσιος

Αναλυτικά ο κ. Καρανάσιος, ανέφερε:

«Ο σχεδιασμός των μέτρων έγινε με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες του οδικού δικτύου περιφερείας μας. Έτσι κατά το χρονικό διάστημα αυτό, θα διατίθενται καθημερινά συνεχείς εποχούμενες περιπολίες στο Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και εντός της πόλεως Καρδίτσας, όπου θα διατίθενται επιπλέον, σε βασικές διασταυρώσεις και ρυθμιστές της κυκλοφορίας τροχονόμοι, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδίως κατά τις ώρες που η κίνηση οχημάτων και πεζών θα είναι αυξημένη. Ειδικά συνεργεία, θα πραγματοποιούν τροχονομικούς ελέγχους, στα τμήματα και σημεία του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν  ιδιαιτερότητα στις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, δίνοντας βαρύτητα στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων όπως: «Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονικό προσπέρασμα, μη χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη-stop, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, μη κίνηση στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος βαρέων – ογκωδών και βραδυπορούντων οχημάτων». Κατά των παραβατών οδηγών, θα εφαρμόζονται με αυστηρότητα οι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για τον παραπάνω σκοπό θα διατεθεί το σύνολο του προσωπικού του Τμήματος Τροχαίας, καθώς και το προσωπικό της Ομάδας Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α).

Αυξημένη προσοχή

Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν αυξημένη την προσοχή τους όταν κινούνται στα παρακάτω τμήματα του οδικού δικτύου περιφερείας μας.

α) Εθνική Οδό Ν. Μοναστηρίου-Καρδίτσας-Τρικάλων στη 2.750 χ/θ και από 9.500 χ/θ Δ/ση Γεφυρίων  έως 17.500 χ/θ Ανατολικό Δέλτα Σοφάδων, λόγω εκτελουμένων έργων (διαπλάτυνση οδοστρώματος)..

β) Στον κόμβο του Δέλτα Παλαμά λόγω  εκτελουμένων έργων του οδικού  άξονα Ε-65.

Ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων

Από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων προκύπτει ότι η βασικότερη αιτία πρόκλησής τους, ανάγεται στον παράγοντα άνθρωπο και ότι η υπεύθυνη συμπεριφορά στην οδήγηση είναι «μονόδρομος στη ζωή μας». Θα συνιστούσαμε στους φίλους οδηγούς πριν ξεκινήσουν για το ταξίδι τους,  να ελέγξουν το όχημά τους για την καλή λειτουργία του. Να φέρουν μαζί τους τον κατάλληλο εξοπλισμό (τρίγωνο – πυροσβεστήρα, αντιολισθητικές αλυσίδες, ιδίως αυτοί που θα κινηθούν στο ορεινό δίκτυο κ.λ.π.). Να οδηγούν με σύνεση και ηρεμία και να αποφεύγουν την διάπραξη παραβάσεων που οδηγούν ευθέως στο ατύχημα (υπερβολική ταχύτητα – επικίνδυνοι ελιγμοί – κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας – αντικανονικό προσπέρασμα – μη τήρηση απόστασης ασφαλείας – αδικαιολόγητη αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας – παραβίαση σηματοδοτών, κ.λ.π.) ή αυξάνουν τις συνέπειες αυτών (μη χρήση κράνους, ζώνης ασφαλείας, τοποθέτηση παιδιών στα μπροστινά καθίσματα, κ.λ.π.). Φυσικά δεν θα πρέπει να κάνουν χρήση αλκοόλ. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ένας από την παρέα δεν θα πρέπει να πίνει προκειμένου να οδηγήσει το αυτοκίνητο με ασφάλεια. Η Τροχαία προσπαθεί, στα πλαίσια των υπηρεσιακών δυνατοτήτων της, να συμβάλλει στην ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και στην μείωση των ατυχημάτων αλλά πρέπει και οι φίλοι χρήστες της οδού, οδηγοί και πεζοί να βοηθήσουν για να έχουμε λιγότερα ατυχήματα. Η μείωση των ατυχημάτων και των συνεπειών αυτών είναι δυνατή αφού μάλιστα από διάφορες στατιστικές μελέτες προκύπτει ότι η χρήση και μόνο της ζώνης ασφαλείας, του προστατευτικού κράνους, η θέση των παιδιών στο πίσω κάθισμα και η οδήγηση χωρίς τη χρήση αλκοόλ, μπορούν να μειώσουν τους νεκρούς από τα τροχαία ατυχήματα μέχρι και 50%. Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν στο Επαρχιακό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές.

Η κακή οδική συμπεριφορά μας οφείλεται σε:

– Βαθιά εδραιωμένα στερεότυπα, όπως η δήθεν επίδειξη ικανοτήτων, ο εγωισμός , η επίδειξη ανδρισμού.

– Κακή επίγνωση των οδικών συνθηκών.

– Βαθιά αντικοινωνική συμπεριφορά.

Μπορούμε να βάλουμε τέλος σε αυτό το δράμα. Η οδική μας συμπεριφορά είναι πρώτα από όλα δικό μας θέμα. Μία λάθος επιλογή, μία κακή εκτίμηση ή ακόμη και μία φευγαλέα απώλεια της προσοχής μας είναι αρκετή για να εμπλακούμε σε ατύχημα που θα στοιχίσει τη ζωή σε εμάς, σε κάποιο από τα αγαπημένα μας πρόσωπα, σε κάποιον άλλον οδηγό ή πεζό.

Το 2011, ας δείξουμε στο δρόμο τον καλύτερό μας εαυτό.

Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους.

Είναι στάση ευθύνης.

Είναι στάση ζωής».

         

Προηγούμενο άρθρο Μέσω ΕΣΠΑ το τμήμα από διασταύρωση Φαναρίου έως διασταύρωση Ταυρωπού
Επόμενο άρθρο Την Τρίτη 28/12 στις 10 το βράδυ στο Παυσίλυπο συναυλία με τον Μίμη Πλέσσα