Η Β’ τάξη του 5ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας υλοποίησε φέτος ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλo “ Τα χρυσοπράσινα μονοπάτια της ειρήνης και της αφθονίας ” και υπεύθυνους καθηγητές τους Λάππα Αλεξία, Ζησοπούλου Μαρία και Μαυροκέφαλο Γεράσιμο.
Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λευκίμμης, στην νότια Κέρκυρα. Εκεί, οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Τα Αισθητικά Δάση των Αιωνόβιων Ελιών της Κέρκυρας” που υλοποιεί το ΚΠΕ. Πήγαν με ποδήλατα από το ΚΠΕ σε έναν κοντινό ελαιώνα, κάποιες από τις ελιές του οποίου έφταναν σε ηλικία τα πεντακόσια χρόνια περίπου. Εκεί έμαθαν πώς να υπολογίζουν το ύψος και την διάμετρο ενός δέντρου ελιάς, καθώς και την ιστορία τους. Επιστρέφοντας στο Περιβαλλοντικό Κέντρο χρησιμοποίησαν τον ειδικό εξοπλισμό της Αίθουσας Βιολογίας (μικροσκόπια, δοκιμαστικούς σωλήνες, δοσομετρητές, αντιδραστήρια κλπ.) για να υπολογίσουν την οξύτητα του λαδιού, και να μάθουν έτσι γιατί ονομάζεται παρθένο, έξτρα, ραφιναρισμένο κλπ. Έφτιαξαν τα δικά τους σαπούνια από λάδι ελιάς με αρωματικές ουσίες και στη συνέχεια στην Αίθουσα Νέων Τεχνολογιών, χρησιμοποίησαν τους υπολογιστές του Κέντρου για να δημιουργήσουν αφίσες με περιβαλλοντικά μηνύματα.
Μείναμε όλοι μας με άριστες εντυπώσεις από το ΚΠΕ Λευκίμμης, τόσο από το ίδιο το Κέντρο, τον εξοπλισμό του, την οργάνωση του, την όμορφη περιοχή όπου βρίσκεται και την χλωρίδα και πανίδα της, όσο και από τους συναδέλφους που το στελεχώνουν. Μας υποδέχτηκαν σε ευχάριστη ατμόσφαιρα και με μεγάλη διάθεση συνεργασίας, και μας φιλοξένησαν στους χώρους τους σαν να είμαστε παλιοί τους φίλοι.
Η επίσκεψή μας όμως στην Λευκίμμη μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε και την υπόλοιπη Κέρκυρα, το ανθισμένο ανοιξιάτικο νησί και την γοητευτική και ιστορική πόλη, με σύμμαχο τον εξαιρετικό καιρό. Επισκεφτήκαμε το Αχίλλειο, την Παλαιοκαστρίτσα, το Κανόνι και το νησάκι της μονής Βλαχερνών. Μέσα στην παλιά πόλη της Κέρκυρας κάναμε οργανωμένη επίσκεψη στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης στα Παλαιά Ανάκτορα (Μιχαήλ και Γεωργίου) καθώς και στο Παλαιό Φρούριο, και περιπλανηθήκαμε μέσα στην παλιά πόλη καθώς και στην Σπιανάδα. Είχαμε ένα πλούσιο και γεμάτο πρόγραμμα, στο οποίο οι μαθητές μας και οι μαθήτριές μας συμμετείχαν με χαρά και με δημιουργικό πνεύμα, καθώς και με την απαραίτητη πειθαρχία και συνεννόηση με τους υπευθύνους καθηγητές τους.Παρόμοιες δράσεις διαμορφώνουν ένα νέο σχολείο, ευχάριστα δημιουργικό, ικανό να εμπνέει και να μορφώνει τους μαθητές μας μακριά από τα θρανία.