Επίσκεψη του Δημάρχου Καρδίτσας στο εργοτάξιο του Ε65


 Την ικανοποίησή του για την πορεία του έργου εξέφρασε ο κ. Δομ. Βερίλλης μετά την ενημέρωσή του από τον Αναπληρωτή Δ/ντη του εργοταξίου κ. Γ. Μιχαήλογλου

Το εργοτάξιο του Ε65 στη γέφυρα του Ονόχωνου επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομήνικος Βερίλλης,  όπου ενημερώθηκε από τον Αναπληρωτή Δ/ντη κ. Γ. Μιχαήλογλου για την πορεία των εργασιών.

Μετά την ενημέρωσή του ο κ. Βερίλλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

« Επισκέφθηκα το εργοτάξιο του Ε65, όπου ενημερώθηκα για την πορεία του έργου που προσωπικά πιστεύω ότι είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο των τελευταίων δεκαετιών για την περιοχή μας.

Εκφράζω την ικανοποίησή μου για την πρόοδο των εργασιών που εξελίσσονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ενώ ανάλογη σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω είναι η εικόνα και στα υπόλοιπα εργοτάξια.

Υπάρχουν φυσικά, όπως σε κάθε μεγάλο έργο και ορισμένα προβλήματα, τα οποία όμως δεν είναι αξεπέραστα.

Αυτό που προέχει,  είναι να ολοκληρωθεί και το ελάχιστο υπόλοιπο απαλλοτριώσεων που εκκρεμεί, καθώς επίσης και να αντιμετωπιστούν ζητήματα που εμπλέκεται η Αρχαιολογική Υπηρεσία.

 Ο οδικός άξονας Ε65, είναι μια μοναδική ευκαιρία για τη Δυτική Θεσσαλία και την περιοχή μας ειδικότερα, προκειμένου να βγει από την οδική απομόνωση, να γίνει το επίκεντρο των συγκοινωνιών, των μεταφορών και του εμπορίου και να δημιουργήσει νέες προϋποθέσεις για την ανάπτυξή της.

Αποτελεί παράλληλα και έναν σημαντικότατο οδικό άξονα για όλη τη χώρα συνδέοντας την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Είναι δεδομένο πως η έναρξη της κατασκευής αυτού του σύνθετου, αλλά και τόσο καίριου έργου, -για το οποίο και προσωπικά με τις μικρές μου δυνάμεις  αγωνίστηκα απ’ όποια θέση κατείχα να αναδείξω την ανάγκη υλοποίησής του-   καθυστέρησε αρκετά. Παράλληλα όμως απέδειξε πως με συντονισμένες προσπάθειες, με επίμονη διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία και υπομονή, η Καρδίτσα μπορεί να διεκδικεί και να πετυχαίνει την επίτευξη στρατηγικών στόχων για την πρόοδό της. Παρακολουθούμε στενά την πορεία του έργου και είναι βέβαιο πως όλοι οι φορείς και ιδιαίτερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα συμβάλλουμε με κάθε τρόπο στη γρήγορη και ποιοτική ολοκλήρωσή του και δεν θα επιτρέψουμε τυχόν παλινωδίες και νέες καθυστερήσεις».

 Το  έργο

Την κατασκευή αυτού  του μεγάλου έργου έχει αναλάβει η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος  Κεντρικής Ελλάδος E65», που αποτελεί κοινοπραξία των εταιριών FERROVIAL

AGROMÁN S.A,   DRAGADOS CONSTRUCTIONES και Γ.Ε.Κ. ΤΕΡΝΑ.

Το  έργο παραχώρησης του Ε65 αφορά  στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο  με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στην εκμετάλλευση του  τμήματος της ΠΑΘΕ από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το 2ο κομμάτι  αφορά σε  έργα που εκτελούνται  και θα παραχωρηθούν προς χρήση από  το Ελληνικό Δημόσιο και έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ.

Ο Ε65 διαθέτει την  αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου  αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας  ανά κατεύθυνση και διασχίζει  τον κάμπο της Φθιώτιδας, την  οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό  κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας  πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των  Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και  την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό  στο Δρυμό της Πίνδου. Πρόκειται  για ένα από τα σημαντικότερα  εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της  χώρας και της Περιφέρειας. Το κύριο μέρος του κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και  επί της ουσίας συνδέει την  Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.  Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:

15 Κόμβους

6  Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας

7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18.285 M)

146 Γέφυρες (Άνω / Κάτω Διαβάσεις)

88  Διαβάσεις Πανίδας

Η κατασκευή του  οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος  συνδέοντας τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία  Οδό:

-συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή

-ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο

-βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα

-συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα

-συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου

-εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση

Η ημερομηνία έναρξης παραχώρησης  του έργου  είναι η 31η  Μαρτίου 2008, η διάρκεια παραχώρησης είναι 30 χρόνια, ενώ  η περίοδος κατασκευής του ορίστηκε σε 66 μήνες. 

Το συνολικό κόστος του έργου βάσει της  σύμβασης είναι περίπου 1,65 δισ. ευρώ.

Η χρηματοδότηση  θα γίνει:

-Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους  500 εκατ. ευρώ

-Με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 217 εκατ. ευρώ. 

-Με τραπεζικά κεφάλαια

Προηγούμενο άρθρο Όλα είναι έτοιμα για τα φετινά ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΕΙΑ
Επόμενο άρθρο ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΤΡΟΙΚΑΣ» ΓΙΑ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΥΦΕΣΗ