Επίσκεψη στα εργοτάξια του Ε-65 από τα μέλη της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ


 Επίσκεψη στα εργοτάξια του Ε-65, με στόχο να ενημερωθούν για την πορεία του έργου, έκαναν χθες το πρωί τα μέλη της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ κεντρικής και δυτικής Θεσσαλίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο κ Ντίνο Διαμάντο.

Τα μέλη του ΤΕΕ  επισκέφθηκαν τα γραφεία της ΤΕΡΝΑ που βρίσκονται στο ύψος του Δέλτα Καρδίτσας, όπου και ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους της εταιρείας για την εξέλιξη των εργασιών.

Την ενημέρωση έκαναν ο κ Σωτήρης Λάππας ο οποίος εκπροσωπούσε τον παραχωρησιούχο και ο κ Πενθερουδάκης Στέλιος ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κατασκευής

Ο κ Λάππας εξήγησε στα μέλη του ΤΕΕ, πως το έργο του Ε 65, το οποίο θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία και θα διασχίζει την Κεντρική Ελλάδα, έχει μήκος 174 χιλιόμετρα. Περιλαμβάνει 15 κόμβους, 7 διπλές σήραγγες, 6 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων και 3 κέντρα συντήρησης. Επίσης περίπου ανά 10 χιλιόμετρα θα υπάρχουν χώροι στάθμευσης. 

Το έργο χρηματοδοτείται με 500 εκ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο και με 800 εκ. ευρώ από ιδιωτικά (τραπεζικά) κεφάλαια. Όπως τόνισε η κατασκευή του ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη. Αντιμετωπίζει πάντως τρία σημαντικά προβλήματα:

Τις απαλλοτριώσεις οι οποίες σε ορισμένα σημεία, λόγω και των οικονομικών δυσκολιών του ελληνικού δημόσιου, δεν έχουν προχωρήσει ικανοποιητικά. Αυτό δημιουργεί ασυνέχειες στην εκτέλεση των εργασιών.

Τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν σε διάφορα σημεία, τα οποία για να έρθουν στο φως το ταχύτερο δυνατό, απαιτούν επιπλέον πιστώσεις από το υπουργείο πολιτισμού.

Τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, τα οποία και αυτά σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να μετατοπιστούν.

Επίσης ο κ Λάππας ενημέρωσε τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, για την προσφυγή που έχει γίνει στο ΣτΕ από 2 δήμους των Τρικάλων και οικολογικές οργανώσεις της περιοχής, η οποία έχει ως αποτέλεσμα μέχρι την έκδοση της απόφασης, να καθυστερεί το έργο στο συγκεκριμένο τμήμα.

Σε ότι αφορά τους σταθμούς των διοδίων, είπε πως στον Ε 65 θα δημιουργηθούν τέσσερις μετωπικοί και τρεις πλευρικοί σταθμοί. Οι μετωπικοί θα βρίσκονται στον κόμβο Καρπενησίου, στους Σοφάδες, στα Τρίκαλα και στην Οξύνια.

Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κ Πενθερουδάκης, ανάλυσε την πορεία του έργου επί του χάρτη. Υποστήριξε πως το έργο βρίσκεται εντός των χρονοδιαγραμμάτων παρά τις όποιες καθυστερήσεις, ενώ μέχρι στιγμής έχει εκτελεστεί το 15%.

Στην συνέχεια με λεωφορείο της εταιρείας τα μέλη του ΤΕΕ επισκέφθηκαν εργοτάξιο του Ε 65 στην Ανάβρα ενώ διέσχισαν και άλλα τμήματα του βρίσκονται υπό κατασκευή.

Δήλωση Ντ. Διαμάντου

«Μετά την αναλυτική ενημέρωση που είχαμε από τους εκπροσώπους των εταιρειών είμαστε ικανοποιημένοι και ήσυχοι. Το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κεντρικής Ελλάδας, ο αυτοκινητόδρομος Ε 65, προχωρά μέσα στο συνολικό χρονοδιάγραμμα της σύμβασης. Υπάρχουν επιμέρους καθυστερήσεις σε τμηματικές προθεσμίες οι οποίες όμως δεν δημιουργούν ανησυχία.

Οφείλω να επισημάνω ότι αναμένουμε τη θετική συμβολή του Σ.τ.Ε, το οποιο προσωρινά διέκοψε της εργασίες στον  ορεινό όγκο των Τρικάλων, από Καλαμπάκα μέχρι Εγνατία μετά από προσφυγή. Σημειώνω ότι το εν λόγω κομμάτι είναι μελετημένο και αδειοδοτημένο με περιβαλλοντικούς όρους.

Σε ότι αφορά το σχήμα της παραχώρησης και κατασκευής ενημερωθήκαμε ότι δεν υπάρχει θέμα αποχώρησης κανενός μέλους. Σε ένα εργοτάξιο των Τρικάλων παρατηρήθηκε μείωση των ρυθμών κατασκευής και αποχώρηση προσωπικού, θέμα για το οποίο εκφράσαμε την άποψη πως πρέπει σύντομα να αντιμετωπισθεί. Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση, υπάρχει καθυστέρηση καταβολής από το ελληνικό δημόσιο της 2ης δόσης, όμως στα πλαίσια της διαιτησίας το ζήτημα θα κλείσει και δεν θα επηρεάσει τη πορεία του έργου.

Το μείζον πρόβλημα των αδρανών υλικών και των υλικών κατασκευής αντιμετωπίσθηκε πλήρως τουλάχιστον στο Θεσσαλικό κάμπο.

Προβλήματα υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις, τα αρχαιολογικά ευρήματα και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (κυρίως της ΔΕΗ) και προς αυτή την κατεύθυνση το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να συμβάλει θετικά.

Τέλος είμαστε περήφανοι αφού το ΤΕΕ κεντροδυτικής Θεσσαλίας εργάστηκε σταθερά και μεθοδικά από το 2003 για την κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου. Επίσης είμαστε περήφανοι γιατί το έργο εκτελείται με τη συμμετοχή στις ξένες και στην ελληνική εταιρία κατασκευής, πολλών μηχανικών μελών του επιμελητηρίου μας».

Τον πρόεδρο του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας κ Διαμάντο συνόδευαν ο γραμματέας κ Ευθύμιος Μυρισιώτης, , ο πρόεδρος της Ν.Ε. Καρδίτσας Βασίλης Τσιώνας,  ο πρόεδρος της Ν.Ε. Τρικάλων Γιώργος Μητσιούλης , τα μέλη της διοίκησης κκ Γρηγόρης Σουλιώτης, Ντέρης Απόστολος, Λίχος Νίκος, Λιάκος Νίκος, Τσιώλη Στ., Φακίρη Μαρία, Νύχης Κώστας, Καλίνος Ευάγγελος, Τουτσούκας Νικόλαος κ.α.

Προηγούμενο άρθρο Την σύμβαση κατασκευής ανέγερση σχολείου υπέγραψε ο νομάρχης
Επόμενο άρθρο Πόσοι κατ’ επάγγελμα αγρότες διεκδικούν φωτοβολταїκά;