Την ανάγκη να διεκδικηθεί από τους τοπικούς φορείς η επέκταση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου και στη Δυτική Θεσσαλία, υπογράμμισε ο Δήμαρχος Πλαστήρα και μέλος των Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ και της ΤΕΔΚ κ. Δ. Τσιαντής, στο πρόσφατο συμβούλιο της ΤΕΔΚ.
Συγκεκριμένα:
«Στο τέλος του καλοκαιριού του 2008 θα είναι ηλεκτροκινούμενο το τμήμα “Δομοκός-Λάρισα-Θεσσαλονίκη.
Μετά το 2013 θα είναι ηλεκτροκινούμενος όλος ο άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Εν όψει των Μεσογειακών αγώνων ανακοινώθηκε ότι θα εκσυγχρονιστεί η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου-Λάρισας. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 85.000.000 ευρώ. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής αυτής με προϋπολογισμό 15.000.000 ευρώ.
Μέχρι στιγμής δεν ανακοινώθηκε τίποτα για τη γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας. Έτσι φαίνεται υπαρκτός ο κίνδυνος η γραμμή να μείνει ντηζελοκίνητη με αποτέλεσμα να χαθούν τα απευθείας δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη που έχουμε σήμερα.
Το έργο της ηλεκτροκίνησης της δικής μας γραμμής είναι ένα εύκολο έργο γιατί η υποδομή της γραμμής είναι σύγχρονη (παραδόθηκε το 2001). Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται στα 20.000.000 ευρώ περίπου.
Πρέπει να ζητήσουμε ο ΟΣΕ άμεσα να ξεκινήσει τις μελέτες για το έργο αυτό. Στη χειρότερη για μας περίπτωση το έργο πρέπει να δοθεί σαν ενιαίο με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας.
Τα πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από την ηλεκτροκίνηση είναι:
-Απευθείας δρομολόγια με σύγχρονους συρμούς προς Θεσσαλονίκη άμεσα, και μετά το 2013 και προς Αθήνα. Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ έχει σήμερα πλεόνασμα ηλεκτροκινούμενων συρμών που είχε προμηθευτεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν έχει αντίστοιχες γραμμές για να τους εκμεταλλευτεί. Αντίθετα έχει μεγάλη έλλειψη ντηζελοκίνητων συρμών και αναγκάζεται να περικόπτει δρομολόγια.
-Οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί είναι πιο γρήγοροι, καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, δεν μολύνουν το περιβάλλον με καυσαέρια και δεν δημιουργούν ηχορύπανση.
-Τα προαστιακά δρομολόγια Βόλου-Λάρισας θα μπορούν να επεκταθούν και μέχρι την Καλαμπάκα και έτσι θα αναβιώσει ο Θεσσαλικός σιδηρόδρομος που θα είναι πολύ χρήσιμος και για την επιτυχία των Μεσογειακών αγώνων.» τόνισε ο κ. Τσιαντής στην τοποθέτησή του.