Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το Παράρτημα Καρδίτσας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνουν εκδήλωση που οργανώνουν για τα 100 χρόνια της ΕΜΕ την Κυριακή 4-11-2018 και ώρα 11:00 πμ στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο, με ομιλητές τον Τεύκρο Μιχαηλίδη και την Κατερίνα Καλφοπούλου.
Οι εισηγητές είναι γνωστοί στο κοινό για την ευρύτητα και την πρωτοτυπία των εισηγήσεών τους που δεν περιορίζεται στα όρια των μαθηματικών, αλλά επεκτείνεται σε μεγάλο εύρος θεματικών πεδίων.
Η εκδήλωση είναι λοιπόν ανοικτή στο ευρύτερο κοινό, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης είναι διδάκτωρ των μαθηματικών του Πανεπιστημίου Pierreet Marie Curie και διδάσκει μαθηματικά στη μέση εκπαίδευση. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σχετικά με τη διδακτική των μαθηματικών, την εισαγωγή της πληροφορικής στην εκπαίδευση και τη χρήση της αφήγησης και της ιστορίας στη διδασκαλία των μαθηματικών. Έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με τις εφημερίδες “Τα Νέα”, “Ελευθεροτυπία”, “Ελεύθερος Τύπος” και “Καθημερινή”. Έχει μεταφράσει από τα αγγλικά και τα γαλλικά 28 βιβλία, λογοτεχνικά και επιστημονικά, σχετικά μετά μαθηματικά και την ιστορία των επιστημών. Το 2006 η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τον τίτλο τού Chevalierdans l’ Ordre des PalmesAcademiques. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Θαλής+Φίλοι και της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας. Το μυθιστόρημα “Πυθαγόρεια Εγκλήματα” (“Πόλις” 2006) έχει μεταφραστεί σε 6 γλώσσες -ιταλικά, ισπανικά, αγγλικά, κορεάτικα, κινέζικα, γαλλικά, ενώ για το “Αχμές, ο γιος του φεγγαριού” (“Πόλις” 2013) του έχει απονεμηθεί το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Συμμετείχε με διηγήματα του στους συλλογικούς τόμους “Ελληνικά Εγκλήματα” 2, 3 και 4 των εκδόσεων “Καστανιώτη”, “Είσοδος Κινδύνου” των εκδόσεων Μεταίχμιο, και στη σειρά “Κλέφτες και Αστυνόμοι” του ραδιοσταθμού “902 Αριστερά στα FΜ”.
Η Κατερίνα Καλφοπούλου διδάσκει σε δημόσια σχολεία, εντός και εκτός Θεσσαλονίκης.
Στο μεταξύ έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Εκπαίδευση, εστιάζοντας στην Κοινωνιογλωσσολογία, στην εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη (actionresearch) και στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Η διπλωματική της εργασία με θέμα “Από το αυτόνομο στο ιδεολογικό μοντέλο μαθηματικού γραμματισμού”, αποτελεί διδακτική πρόταση που προϋποθέτει την αλλαγή παραδείγματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών.
Από το 2006, ως εκπρόσωπος της Ομάδα ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ, διοργάνωσε “Σεμινάρια για τη Μέση Εκπαίδευση” στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης και συντόνισε μαθητικές λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας, σε σχολεία και σε άλλους φορείς, καθώς και λέσχες ανάγνωσης ενηλίκων.
Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνεται η μελέτη των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη μετάβασή τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και ειδικά οι δυσκολίες στην εκμάθηση της Άλγεβρας.
Διατηρεί την ιστοσελίδα www.mathandliterature.blogspot.com “Μαθηματικά + Λογοτεχνία”, όπου, εκτός από τα “επεισόδια” από τη σχολική τάξη δημοσιεύει προτάσεις και κριτικές για λογοτεχνικά βιβλία και για βιβλία εκλαΐκευσης των Μαθηματικών και των Επιστημών.