Εμπορευματικό Κέντρο Καρδίτσας. Όραμα και Πραγματικότητα


 Τα δεδομένα που παρουσιάζονται στην Καρδίτσα και την Δυτ. Θεσσαλία γενικότερα, με τον υπό διαμόρφωση νέο οδικό χάρτη της περιοχής, λόγω της κατασκευής του άξονα Ε65, σε συνδυασμό με τις συνδέσεις του προς Λάρισα και Βόλο, μπορούν να κατατάξουν την Καρδίτσα σε ένα σημαντικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, παίζοντας έτσι ένα πιο ενισχυτικό οικονομικό ρόλο στην ευρύτερη περιφέρεια της Θεσσαλίας.

Μάλιστα πέρσι τον Ιούλιο, με σχετικές δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ των δύο Νομαρχών κκ.Φ.Αλεξάκου & Απ. Παπατόλια, συμφωνήθηκε νέα σύνδεση του Βόλου με την Καρδίτσα. Βέβαια όπως ειπώθηκε στο προχθεσινό Νομαρχιακό Συμβούλιο, αυτή η συμφωνία, πρέπει να προσδιορισθεί επακριβώς και να διερευνηθεί η επέκτασή της μέχρι την Ιόνια οδό (Καρδίτσα-Καρπενήσι-Αγρίνιο). Πρέπει δηλαδή να ορισθεί ο συγκεκριμένος οδικός κόμβος πάνω στην Ε65, που θα συναντήσει ο οδικός άξονας από το Βόλο.

Τα δεδομένα αυτά «βάζουν στο τραπέζι» την δυνατότητα μιας αποτελεσματικής συνδιεκδίκησης ενός Εμπορευματικού Κέντρου στο Νομό μας. Η δημιουργία μάλιστα ενός τέτοιου Εμπορευματικού Κέντρου – ανάμεσα στους υπό κατασκευή κόμβους του Δέλτα (ο οποίος θα συνδέει την Ε65 με την Λάρισα) και των Σοφάδων ή της Ανάβρας (ο οποίος θα συνδέσει την Ε65 με τον Βόλο) αποκτά ιδιαίτερη σημασία, λόγω της κεντροβαρικής θέσης του, σε συνδυασμό με τον ακτοπλοϊκό (λιμάνι Βόλου), οδικό (Ε65) και αεροπορικό (Αγχίαλος) ανασχεδιασμό, που συντελείται  στην Κεντρική Ελλάδα.

Η πλήρης ανατροπή που επιτυγχάνεται στα οδικά, συγκοινωνιακά και διαμετακομιστικά δεδομένα της ευρύτερης περιοχής, συνθέτουν ένα ισχυρό διεκδικητικό πλαίσιο για την δημιουργία του μεγάλου αυτού έργου, το οποίο θα συμβάλει τοπικά:

  • ¨ στην εξυπηρέτηση του διαμετακομιστικού εμπορίου της Καρδίτσας και των Τρικάλων
  • ¨ στην αξιοποίηση και αναβάθμιση σε μεγάλο βαθμό την ΒΙΠΕ Καρδίτσας, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στον κόμβο του Δέλτα
  • ¨ σε σημαντικές λύσεις στους τομείς συγκέντρωσης, αποθήκευσης, διακίνησης, μεταφόρτωσης των τεραστίων ποσοτήτων γεωργικών προϊόντων του Θεσσαλικού κάμπου.

και επίσης υπερτοπικά:

  • ¨ θα διαχέει όλα τα προϊόντα από και προς Καρδίτσα, Τρίκαλα, Βόλο, Λάρισα, Ευρυτανία, Φθιώτιδα, και επίσης:
  • 1. Εγνατία οδό, η οποία «βλέπει» την πύλη προς την Ευρώπη (Ηγουμενίτσα/Ιταλία) αλλά και όλο το Βαλκανικό τόξο (Αλβανία, Σκόπια, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία)
  • 2. ΠΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και Ιόνια οδός (Πελοπόννησος)

Η πρότασή μου συνίσταται στο εξής:

  1. Να προχωρήσουμε με την Ν.Α Μαγνησίας στην υπογραφή ενός «Μνημονίου Διεκδίκησης» των δύο σημαντικών έργων (Σύνδεση Βόλου – Καρδίτσας-Ιόνια οδός & δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στον συνδετήριο κόμβο του δρόμου αυτού με την Ε65) , η οποία θα επικυρωθεί από τα Νομαρχιακά Συμβούλια της Καρδίτσας και της Μαγνησίας. Το γεγονός αυτό, θα δώσει σημαντική ώθηση στο διεκδικητικό πλαίσιο των δύο Νομών και θα συμβάλει στην αποτελεσματικότητα υλοποίησης των έργων αυτών.
  2. Να αναπτύξουμε τις κατάλληλες εκείνες συμμαχίες, σε επίπεδο Θεσσαλίας και όχι μόνο, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, που θα καταστήσουν την Καρδίτσα μείζον εμπορευματικό και διαμετακομιστικό κέντρο στην ευρύτερη ελληνική ενδοχώρα.  

Είναι ανάγκη οι αυτοδιοικητικοί και επαγγελματικοί φορείς της Καρδίτσας να συνειδητοποιήσουμε, ότι δεν πρέπει να τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα, αλλά να τα συνδιαμορφώνουμε. Είναι ανάγκη αυτό να γίνει τώρα. Οι μεγάλοι στόχοι και μεγάλα διακυβεύματα, όταν διεκδικήθηκαν με σχέδιο και όραμα από τις τοπικές κοινωνίες, ποτέ δεν πήγαν χαμένα, απεναντίας άλλαξαν ριζικά το αναπτυξιακό και κοινωνικό τοπίο της περιοχής τους.  

Προηγούμενο άρθρο Συνεδρίαση της ΠΑΣΕ με αντικείμενο την επίσπευση των έργων Αχελώου
Επόμενο άρθρο Πολιτιστικός πυρήνας τα Εργαστήρια Τέχνης του Δ. Καρδίτσας