Ο Υπουργός Παιδείας στην προσπάθειά του να μην ξεχωρίζουν οι μαθητές των ειδικών σχολείων από τους υπόλοιπους, προχωρεί ουσιαστικά στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Έτσι, οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες θα παρακολουθούν τα μαθήματά τους μέσα στα τμήματα, έχοντας δίπλα τους τον καθηγητή, ο οποίος θα τους βοηθά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Αυτό εγκυμονεί κινδύνους, όπως:
Α. Τι θα προλάβει άραγε να κάνει ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής; Αυτοψία, καταγραφή ή συμβουλευτική μέσα σε ένα τμήμα με 25-27 μαθητές;
Β. Ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι περιπλανώμενος και ταυτόχρονα θα υποβιβαστεί σημαντικά η δουλειά που γίνεται στα τμήματα ένταξης.
Είναι γεγονός ότι δεν μπορεί να γίνει η επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση με βάση τις ιδιαίτερες μαθησιακές αναλύσεις που χρειάζονται οι μαθητές.
Φαίνεται καθαρά ότι η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του τρίτου μνημονίου από την οποία δεν εξαιρείται κανείς, ανεξάρτητα από τα προβλήματά του, σε μια προσπάθεια «εξορθολογισμού» του κόστους της εκπαίδευσης.
Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ