με την αξιοποίηση των πορισμάτων της Κοινής Επιτροπής ΥΠΕΠΘ και Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Ε.Σ.ΑμεΑ
Ζητά με ερώτηση του στη Βουλή ο Σ. Ταλιαδούρος
Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Άννα Διαμαντοπούλου, ζητά τη λήψη μέτρων για την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες τη νέα σχολική χρονιά 2010-2011 στο πλαίσιο της αξιοποίησης και των πορισμάτων που εξέδωσε η Κοινή Επιτροπή ΥΠΕΠΘ και Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Ε.Σ.ΑμεΑ, που είχε συσταθεί με πρωτοβουλία της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ με στόχο τη χάραξη πολιτικών προτεραιοτήτων για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ειδικότερα η ερώτηση του έχει ως εξής:
«Το πόρισμα των οκτώ δεσμών μέτρων για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία που συντάχθηκε από την Κοινή Επιτροπή ΥΠΕΠΘ και Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Ε.Σ.ΑμεΑ που είχε συσταθεί με πρωτοβουλία της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ με στόχο τη χάραξη πολιτικών προτεραιοτήτων για την «εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει κατατεθεί από το Δεκέμβριο του 2009 στη νυν ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.
Έκτοτε όμως καμία ενημέρωση δεν έχει υπάρξει για το αν οι θέσεις αυτές λήφθησαν πράγματι υπόψη στο σχεδιασμό μιας εκπαίδευσης κατάλληλης για τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον μια σχολική χρονιά, (2009-2010) πέρασε χωρίς να διαφανεί η πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα πορίσματα αυτά ή για οποιαδήποτε αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Καθυστέρηση στην έναρξη του σχολικού έτους, λειτουργικά προβλήματα, σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικού, υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού, μη προσβάσιμα κτίρια, δυσχερείς μετακινήσεις μαθητών, ελλιπή ωρολόγια προγράμματα αποτελούν μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάθε σχολική χρονιά τα παιδιά με αναπηρία αλλά και οι γονείς τους.
Καθώς το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση κατοχυρώνεται θεσμικά με το Νόμο 3677/2008 όπου η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας αλλά και η αποδοχή της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ που έχει υπογράψει και η χώρα μας,
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
- Πώς η ηγεσία του Υπουργείου αξιοποίησε το παραδοθέν πόρισμα προς τη διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής πολιτικής για τα άτομα με αναπηρία;
- Ποιες ενέργειες έχουν έκτοτε δρομολογηθεί προς την κατεύθυνση υλοποίησης των μέτρων που κατατέθηκαν από την έν λόγω Επιτροπή;
Ποιες ενέργειες έχουν ήδη ληφθεί προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες τη νέα σχολική χρο