Μοναδικές εμπειρίες εκπαιδευτικής και περιηγητικής φύσεως είχαν την ευκαιρία να ζήσουν 55 μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας κατά τη διάρκεια της περιβαλλοντικής εκδρομής, που πραγματοποιήθηκε στις 4-7 Μαΐου 2017 στην Κέρκυρα, στα πλαίσια περιβαλλοντικών προγραμμάτων για τη Μεσόγειο και τους παράκτιους υγροβιότοπους.
Οι μαθητές, συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους καθηγητές των προγραμμάτων, κ. Σιάκκα Νίκη (αρχηγό), Ράμου Ελένη, Ρόπη Γεωργία, Κοντοστέργιο Παναγιώτη, είχαν την ευκαιρία να συναγάγουν επιτόπιες πληροφορίες και συμπεράσματα σχετικά με τις εργασίες στα πλαίσια των δύο προγραμμάτων, μέσα από επισκέψεις σε τοποθεσίες μοναδικής περιβαλλοντικής σημασίας και ομορφιάς και μνημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, σε ένα νησί εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς, αλλά και με σημαντική ιστορική παρουσία στην ελληνική ιστορία.
Οι μαθητές έτυχαν θερμότατης υποδοχής και κατατοπιστικής ενημέρωσης από τους υπεύθυνους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κέρκυρας στη Λευκίμμη, όπου είχαν την ευκαιρία, πέρα από την επαφή με τη φύση, τα χρώματα και τις μυρωδιές της, να κατασκευάσουν οι ίδιοι σαπούνι, να μετρήσουν την οξύτητα του λαδιού, να κατασκευάσουν αφίσες περιβαλλοντικού περιεχομένου και να παίξουν παιχνίδια ρόλων σχετικά με τα προγράμματα στα οποία εμπλέκονταν. Στη συνέχεια, με εκπαιδευτικές επισκέψεις και ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις στην πόλη της Κέρκυρας (Λιστόν, Σπιανάδα, μουσείο Casa Parlante, Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, κάστρο, παλιά πόλη), στο Αχίλλειον, στις Μπενίτσες (Μουσείο Θάλασσας), στο Κανόνι-Ποντικονήσι και στην Παλαιοκαστρίτσα, είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και να συνειδητοποιήσουν με βιωματικό τρόπο την αρμονική σύζευξη πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος, να συζητήσουν με τους ντόπιους, να περιηγηθούν στα σοκάκια και να συλλέξουν υλικό που θα αξιοποιήσουν στα σχετικά προγράμματα. Η συνεργασία με τους συνοδούς καθηγητές υπήρξε άψογη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής και οι μαθητές επέστρεψαν στην Καρδίτσα με άριστες εντυπώσεις και πλουσιότεροι σε γνώσεις, εμπειρίες και καλλιέργεια, γεγονός που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι το σχολείο μπορεί να είναι ζωντανός οργανισμός αναπαραγωγής και εμπέδωσης της γνώσης με τον πλέον δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο.