Δορυφορική σύνδεση για το Δημ. Σχολείο Καλλιφωνίου


Εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας της δορυφορικής σύνδεσης του Δημοτικού Σχολείου Καλλιφωνίου πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής, με τη συμμετοχή πλήθος κόσμου αλλά και απλών μαθητών. Πολλές πρόσφατες πρωτοβουλίες στον τομέα δορυφορικών τηλεπικοινωνιακών εφαρμογών στοχεύουν στην κάλυψη των αναγκών των αγροτικών περιοχών, καθώς οι δορυφορικές τεχνολογίες παρουσιάζουν μοναδικά πλεονεκτήματα για την εξασφάλιση ασύρματης ευρυζωνικής σύνδεσης υψηλής ποιότητας σε κάθε είδους ομάδα στόχου εντός ευρύτατων γεωγραφικών περιοχών. Στην εκδήλωση αναπτύχθηκαν θέματα για το ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ανάπτυξη των απομακρυσμένων περιοχών, στην εμπειρία από τη χρήση του ευρυζωνικού δορυφορικού συστήματος από τον Δήμο Κάμπου, στις εκπαιδευτικές εφαρμογές για τα απομακρυσμένα σχολεία κλπ.

Υποστήριξη των απομακρυσμένων σχολείων

Μέσω του ευρυζωνικού δορυφορικού διαύλου δίνεται η δυνατότητα να διατεθούν σε κάθε απομακρυσμένο σχολείο της περιφέρειας διαδυκτιακές πολυμεσικές και διαδραστικές εφαρμογές που μπορούν να υποστηρίξουν και να εμπλουτίσουν την μαθησιακή εμπειρία. Λόγω των αυξημένων απαιτήσεων σε δικτυακή χωρητικότητα που θέτουν οι εφαρμογές αυτού του είδους, χωρίς τον δορυφόρο θα ήταν αδύνατο να φτάσουν στις χιλιάδες των μαθητών και εκπαιδευτικών που ζουν εκτός των αστικών κέντρων και οι οποίοι ακόμη και σήμερα δεν απολαμβάνουν τα προνόμια της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Ιδιαίτερης σημασίας είναι οι δυνατότητες που δίνονται από τη δορυφορική διαδυκτιακή τεχνολογία για την παροχή ευκαιριών επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένα σχολεία. Εφαρμογές εξ αποστάσεως επιμόρφωσης με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό δίνουν τη δυνατότητα στους μέχρι σήμερα «ξεχασμένους ακρίτες» του εκπαιδευτικού μας συστήματος να επικοινωνούν ζωντανά και χωρίς περιορισμούς με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα, να ενημερώνονται για τις εξελίξεις στις επιστήμες της αγωγής, να εφοδιάζονται με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες για την αντιμετώπιση ιδιαίτερων επαγγελματικών περιστάσεων (π.χ. υπηρεσία σε ολιγοθέσιο σχολείο), να εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες, και τελικά να είναι σε θέση να εισάγουν καινοτομίες στην τάξη, στο σχολείο και στις σχέσεις τους με την τοπική κοινωνία.

Εικονική επίσκεψη σε μουσεία, βιβλιοθήκες και αρχαιολογικούς χώρους

Μέσω εικόνας και ήχου υψηλής ποιότητας, ο εικονικός «επισκέπτης», ο οποίος δεν θα είχε ίσως ποτέ την δυνατότητα πραγματικής επίσκεψης, μπορεί να προσλάβει ερεθίσματα αντίστοιχα εκείνων που συνθέτουν την εμπειρία της επίσκεψης ενός πραγματικού επισκέπτη ενός μουσείου, βιβλιοθήκης ή αρχαιολογικού χώρου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δυνατότητα που προσφέρεται από σύγχρονες τεχνολογίες αιχμής για ζωντανή παρακολούθηση και συμμετοχή του απομακρυσμένου χρήστη στην εμπειρία της αλληλεπίδρασης με τους χώρους και τα εκθέματα του μουσείου μέσω εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας. Στην περίπτωση αυτή, ένας χρήστης που βρίσκεται στο μουσείο προσλαμβάνει πρόσθετη ψηφιακή πληροφορία, η οποία συντίθεται με το φυσικό του οπτικό πεδίο για να προσφέρει μια πρωτοποριακή προσέγγιση και πληρέστερη κατανόηση του εκθέματος. Μια τόσο προηγμένη εφαρμογή, η οποία αποτελεί προνόμιο πολύ λίγων επισκεπτών κάποιων πρωτοποριακών μουσείων, χάρη στα δορυφορικά ευρυζωνικά δίκτυα μπορεί να αποτελέσει προνόμιο και του πλέον απομακρυσμένου μαθητή, εκπαιδευτικού ή άλλου ενδιαφερόμενου πολίτη. Ο απομακρυσμένος επισκέπτης βλέπει και ακούει τα ίδια ερεθίσματα επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά και επικοινωνεί ζωντανά με τον πραγματικό επισκέπτη του μουσείου, ζητώντας του πληροφορίες και διατυπώνοντας προς αυτόν αιτήματα σχετικά με την παρατήρηση του εκθέματος.

Διασύνδεση με ερευνητικά και επιστημονικά κέντρα

Μέσω του ευρυζωνικού δορυφορικού διαύλου, δίνεται η δυνατότητα διασύνδεσης των απομακρυσμένων σχολείων με ερευνητικά και επιστημονικά κέντρα οπουδήποτε στον κόσμο. Η ταχεία και μεγάλης χωρητικότητας σύνδεση με το διαδίκτυο, επιτρέπει πλέον την εύκολη μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων, όπως στην περίπτωση διασύνδεσης με ένα δίκτυο ρομποτικών τηλεσκοπίων που μπορεί ο χρήστης να ελέγχει και να πραγματοποιεί παρατηρήσεις από απόσταση. Ο απομακρυσμένος χρήστης, είτε αυτός είναι επιστήμονας, είτε εκπαιδευτικός, είτε μαθητής, είτε ερασιτέχνης αστρονόμος, ανάλογα με τις μαθησιακές του ανάγκες μπορεί μέσω του διαδικτύου να στείλει σε ρομποτικά τηλεσκόπια το αίτημά του για φωτογράφηση συγκεκριμένου τμήματος του ουρανού ή ορισμένου ουρανίου σώματος, ελέγχοντας παράλληλα την καταλληλότητας των συνθηκών στην περιοχή κάθε τηλεσκοπίου και επιλέγοντας το καταλληλότερο. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ρομποτικού τηλεσκοπίου θα του στείλουν την σχετική φωτογραφία του ουρανού, την οποία ο απομακρυσμένος χρήστης δεν θα μπορούσε να έχει στη διάθεσή του, σε λογικό χρόνο χωρίς τον ευρυζωνικό δορυφορικό δίαυλο.

Προηγούμενο άρθρο Δεν γίνεται έτσι διάλογος για συνενώσεις
Επόμενο άρθρο Περιοδεία Νομάρχη σε Ζαϊμι, Μέλισσα & Πτελοπούλα