Δομίνικος Βερίλλης:Οι θέσεις της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας


 Ι. Η σύσταση της πάγιας προκαταβολής στις κοινότητες.

Με βάση το νέο ν. 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) που ισχύει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου δίνεται η δυνατότητα απόδοσης της πάγιας προκαταβολής για κάθε τοπική και δημοτική κοινότητα από τον προϋπολογισμό εξόδων του Δήμου. Με ερώτηση που κατέθεσε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Δομήνικος Βερίλλης υποστήριξε τη ανάγκη αφενός της απόδοσης της πάγιας προκαταβολής στου προέδρους τοπικών κοινοτήτων και της δημοτικής κοινότητας (εφόσον βέβαια αυτό καθίσταται αναγκαίο) και αφετέρου τη διοικητική στήριξη της διαχείρισης της πάγιας προκαταβολής με μόνιμη διαδικασία και οργάνωση μέρους του Δήμου. Αυτό θα βοηθήσει (εφόσον οργανωθεί με τρόπο σταθερό και λειτουργικό εκ μέρους της διοίκησης) την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων στις κοινότητες του Δήμου Καρδίτσας και γενικότερα στην εύρυθμη λειτουργία του Δήμου ιδιαίτερα κατά την αντιμετώπιση άμεσων αναγκών και προβλημάτων.

Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος 3852/2010 στις δημοτικές ή τοπικές κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως:

α) Η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης.

β) Η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού.

γ) Η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών.

δ) Η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων.

ΙΙ. Η ποιότητα του πόσιμου νερού στο Καλλίθηρο.

Το μεγάλο πρόβλημα του πόσιμου νερού στο Καλλίθηρο έθεσε με ερώτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Ντελής και υποστήριξε την ανάγκη άμεσων και μακροπρόθεσμων μέτρων για την αντιμετώπιση προβλημάτων και τη βελτίωση της ποιότητας του νερού.

Ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα με τις συνεχείς βροχοπτώσεις η θολότητα και άλλες αρνητικές συνέπειες έχουν γίνει πιο έντονες. Για την αντιμετώπισή τους επιβάλλεται να δοθεί προτεραιότητα και να εξετασθεί παράλληλα η δυνατότητα της λήψης άμεσων μέτρων και πρωτοβουλιών.

ΙΙΙ. Οδικός άξονας Ε65

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο τόνισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την έκδοση ψηφίσματος ο κ. Βερίλλης. Το κυρίαρχο πρόβλημα είναι η συνέχιση των εργασιών για ένα έργο που είναι αναπτυξιακό, χρήσιμο και επιβεβλημένο για τη χώρα και κυρίως την πρόοδο και την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλίας.

Παράλληλα επισημάνθηκαν δυο προβλήματα για τα οποία οι φορείς της Καρδίτσας πρέπει άμεσα να εστιάσουν την προσοχή τους. Αυτά είναι:

  • 1. Η χάραξη του οδικού άξονα στην περιοχή Καλλιθέας-Παναγιάς και τη σύνδεσή της με την Εγνατία οδό. Σε περίπτωση μετατόπισής της ανατολικότερα, προς την περιοχή των Γρεβενών, θα υποβαθμιστεί η σημασία του για τη σύνδεση με την Ήπειρο που θα συνοδευτεί με αντίστοιχη αναβάθμιση της Ιόνιας οδού.
  • 2. Η σύνδεση με τον κόμβο στο Δέλτα, στην περιοχή Γοργοβιτών, δεν είναι η καλύτερη δυνατή γιατί οδηγεί για παράδειγμα στη σύνδεση των πόλεων Καρδίτσας και Σοφάδων μέσω τριών ανισόπεδων κόμβων, ενώ με μια απλή ανύψωση του Ε65 επάνω από τον σημερινό οδικό άξονα Καρδίτσας- Σοφάδων η σύνδεση αυτή θα γινόταν απευθείας, χωρίς καθυστέρηση και μεσολάβηση άλλων κόμβων.

IV. Κλείσιμο Σχολικών Μονάδων

Εκφράσαμε την άποψη ότι δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί κλείσιμο οποιασδήποτε σχολικής μονάδας χωρίς να προηγηθεί ενημέρωση και εξαντλητικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους εκπαιδευτικούς,  τους μαθητές, τους γονείς και τους κατοίκους της κάθε περιοχής, τη στιγμή μάλιστα που όλες οι κυβερνήσεις και όλοι οι εμπλεκόμενοι στον ευαίσθητο αυτό τομέα της Παιδείας ακολουθούσαν στο παρελθόν μια κατεύθυνση αρκετές φορές λανθασμένη. Δεν είμαστε βέβαια αντίθετοι σε θετικές προτάσεις που γίνονται είτε από την κυβέρνηση είτε από φορείς της Παιδείας και γονείς ώστε να προταθούν βελτιώσεις για την αναβάθμιση των παρεχομένων γνώσεων και τη δημιουργία σχολείων που θα παρέχουν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές όλων των σχολείων που λειτουργούν στην υποβαθμισμένη επαρχία.

Στο διάλογο αυτό θα πρέπει να ληφθούν υπόψη αυτές οι προτάσεις αλλά και η πιθανότητα διαρροής μαθητών, η ενδεχόμενη σωματική και ψυχική κόπωση των μαθητών, καθώς και ότι τα σχολεία στα τοπικά διαμερίσματα αποτελούν ίσως τους μοναδικούς πνεύμονες γνώσεις και πολιτισμού.

Από την άλλη πλευρά βέβαια τα παιδιά της υπαίθρου δεν είναι σωστό να φοιτούν σε μονοθέσια σχολεία ή παρόμοιες υποβαθμισμένες καταστάσεις και να μην έχουν τελικά τις ίδιες δυνατότητες και ευκαιρίες με τα παιδιά άλλων σχολείων, να μην έχουν καν πολλές φορές την αναγκαία πλέον πρόσβαση στη γνώση.

V. Το σιδηροδρομικό δίκτυο

Πιστεύουμε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Θεσσαλίας έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει – εφόσον υπάρξουν από τις εναλλασσόμενες διοικήσεις όλων των κυβερνήσεων ορθές επιλογές, σταθερή πολιτική και μέτρα που δε θα αλλάζουν κάθε φορά κατά το δοκούν – χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον ΟΣΕ. Ο σιδηρόδρομος έχει τη δυνατότητα και πρέπει να συμβάλλει τα μέγιστα στην πρόοδο και την ανάπτυξη της Καρδίτσας.

Άμεσα μέτρα:

  • 1. Είμαστε αντίθετοι στην αδικαιολόγητη κατάργηση του πρωινού «intercity», του οποίου η πληρότητα αγγίζει το 100% και απαιτούμε την άμεση δρομολόγησή του.
  • 2. Ζητούμε την επαναλειτουργία όλων των τοπικών δρομολογίων Καλαμπάκας-Παλαιοφαρσάλων καθώς και τη σύνδεση με το Βόλο που διακόπηκε το τελευταίο διάστημα.
  • 3. Ζητούμε τη λειτουργία του σιδηροδρομικού σταθμού Καρδίτσας με πλήρεις βάρδιες και επαρκές προσωπικό.

Παράλληλα πιστεύουμε ότι όλοι οι φορείς της Καρδίτσας θα πρέπει να συνεχίσουνε την προσπάθεια της προηγούμενης δημοτικής αρχής, σε συνεργασία με το Δήμο Τρικάλων, για την ηλεκτροδότηση και αυτοματοποίηση του δικτύου Καλαμπάκας-Παλαιοφαρσάλων.

Σήμερα από ορισμένους φορείς της Θεσσαλία προτείνεται η ηλεκτροδότηση και αυτοματοποίηση μόνο της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου παρόλο ότι εκεί υπάρχει άριστη σύνδεση οδική και σιδηροδρομική και ότι θα κοστίσει πολλαπλάσια σε σχέση με το τμήμα Καλαμπάκας-Παλαιοφαρσάλων. Αυτό θα συμβεί επειδή το δίκτυο Λάρισας-Βόλου δεν έχει την υποδομή που έχει το τμήμα της Δυτικής Θεσσαλίας καθώς και η απόστασή του είναι μεγαλύτερη.

Προηγούμενο άρθρο Συνεδριάζει το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Εκδήλωση – προβολή στο πλαίσιο της «Ημέρας της Γυναίκας» σε συνεργασία με το κέντρο γυναικών Καρδίτσας