Το περασμένο Σαββατοκύριακο (16 και 17 Απριλίου 2016) πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: «Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες». Οργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., το Τμήμα Φυσικής Α.Π.Θ. και την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) και έγινε στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.
Το ΕΚΦΕ Καρδίτσας είχε δύο συμμετοχές στο Συνέδριο αυτό, μία για την Πρωτοβάθμια και μία για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Σάββατο το απόγευμα 15:00-16:30 στο στρογγυλό τραπέζι της ΠΑΝΕΚΦΕ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ο συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Ιωάννης Ντελής, Δάσκαλος και Φυσικός παρουσίασε τις δράσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα Νηπιαγωγεία και αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες με θέμα: «Ο ρόλος των Ε.Κ.Φ.Ε. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Φυσικές επιστήμες στο Νηπιαγωγείο». Σε άλλη συνεδρία σχετική με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την ίδια ημέρα και ώρα ο Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος με τον καθηγητή του Γυμνασίου Παλαμά Δημήτριο Κούζα έκαναν εισήγηση με θέμα: «Οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών από τα ΕΚΦΕ, αξιολόγηση του ρόλου τους και αντιμετώπιση της εργαστηριακής διδασκαλίας».
Οι εργασίες αυτές εμπνεύστηκαν από τις μέχρι σήμερα δραστηριότητες του ΕΚΦΕ Καρδίτσας, που σχετίζονται με την προώθηση της πειραματικής διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε πειράματα και εργαστηριακά όργανα και συσκευές, οργάνωση εργαστηρίων για πειραματικές δραστηριότητες από μαθητές, παραχώρηση του εργαστηρίου του ΕΚΦΕ για πρακτική εξάσκηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές, επισκευές οργάνων σχολικών εργαστηρίων, εκδηλώσεις για τις Φυσικές Επιστήμες, είναι μερικές από τις δραστηριότητες του ΕΚΦΕ.
Το ΕΚΦΕ Καρδίτσας έχει εκπονήσει τέσσερα προγράμματα για τις φυσικές επιστήμες στην προσχολική αγωγή, που αφορούν τον κύκλο του νερού στη φύση, τα θερμικά φαινόμενα, τους μαγνήτες, το φως και τα χρώματα. Σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής έγιναν σεμινάρια για ενημέρωση των Νηπιαγωγών για τα προγράμματα αυτά. Η ανταπόκριση των νηπιαγωγών για συμμετοχή στα προγράμματα είναι εντυπωσιακή. Έχουν γίνει και συνεχίζονται πολλές επισκέψεις σε νηπιαγωγεία του Ν. Καρδίτσας, όπου πραγματοποιείται πειραματική διδασκαλία σε νήπια και προνήπια. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους Νηπιαγωγούς που επιθυμούν, να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις των Φυσικών Επιστημών που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο τα τελευταία εννέα χρόνια, και να παρουσιάζουν τη δουλειά τους μέσα από κατασκευές, αφίσες, παραμύθια, πειράματα, κ.λ.π.
Η εργασία για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είχε ως στόχο να ανιχνεύσει σε ποιο βαθμό οι δραστηριότητες του ΕΚΦΕ έχουν αποτέλεσμα στην προώθηση της εργαστηριακής διδασκαλίας στα σχολεία και τι θα επιθυμούσαν οι εκπαιδευτικοί να κάνει το ΕΚΦΕ ώστε να καλύπτει τις προαναφερόμενες ανάγκες. Έγινε συγκριτική διερεύνηση μετρήσεων με αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί πριν μια δεκαετία για να ανιχνευθούν πιθανές αλλαγές στις προσδοκίες και απαιτήσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το ΕΚΦΕ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η δράση του ΕΚΦΕ είναι επωφελής, ανταποκρίνεται στους σκοπούς που υπηρετεί και είναι αποδεκτή και απαραίτητη στη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του.