Χωρίς προβλήματα υλοποιήθηκε από τα 4 Κέντρα Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών της Θεσσαλίας, η πανελλήνια έρευνα στο σχολικό πληθυσμό για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, που διεξάγεται από το ΕΠΙΨΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής- Ιατρική Σχολή Αθηνών), σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και με την έγκριση του ΥΠΔΒΜΘ (Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων). Η έρευνα πραγματοποιείται στη χώρα μας από το 1984 και μετά από το 1984 και μετά το 1995 η διεξαγωγή της έχει ενταχθεί στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής Έρευνας ESPAD, η οποία υλοποιείται ανά τετραετία σε πάνω από 40 ευρωπαϊκές χώρες.
Η έρευνα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλων συμπεριφορών κινδύνου στην εφηβεία με σκοπό να συνεισφέρει στο σχεδιασμό αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της έρευνας:
- v Το πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα περιελάμβανε περίπου 40.000 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.
- v Σε επίπεδο νομού η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης» με τρεις ερευνητές κάλυψε 12 σχολεία, Γυμνάσια-Λύκεια του νομού Καρδίτσας, τα οποία προέκυψαν με τυχαία δειγματοληψία.
- v Σε κάθε σχολείο του δείγματος συμμετείχαν οι μαθητές ενός τμήματος ανά τάξη (3 τμήματα ανά σχολείο).
- v Οι μαθητές συμπλήρωσαν ανώνυμο ερωτηματολόγιο μέσα στην τάξη τους, υπό την εποπτεία συνεργατών των κατά τόπους Κέντρων Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ/ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικά εκπαιδευμένων εθελοντών.
- v Ζητήθηκε η γονική συναίνεση.
- v Η χορήγηση των ερωτηματολογίων στους μαθητές στο κάθε επιλεγμένο σχολείο έγινε την ίδια μέρα και ώρα, και απαιτήθηκαν για αυτό δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες για κάθε τμήμα.
Τέλος η ανάλυση και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας, θα γίνει με τη μορφή συγκεντρωτικών στατιστικών στοιχείων σε επίπεδο χώρας, νομού και περιφέρειας και όχι σε επίπεδο πόλης-δήμου-σχολείου ή σχολικού τμήματος.
Ευχαριστούμε θερμά την Περιφερειακή διευθύντρια του γραφείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλίας, τους Διευθυντές/ντριες Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές/ντριες των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους γονείς, τους μαθητές και τους εθελοντές για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους στην ομαλή διεξαγωγή της έρευνας.