Διαμαρτυρία των καθηγητών του 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας


Η κυβέρνηση με ένα νομοσχέδιο-βόμβα αποφάσισε εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα τον κατακερματισμό της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης σε πρώτη φάση και  την τελική ισοπέδωση του συστήματος της δωρεάν παιδείας σεδεύτερη φάση.Σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  καταργούνται  52 ειδικότητες των τεχνικών επαγγελματικών σχολείων ( ΕΠΑΛ ) και αντίστοιχων σχολών ( ΕΠΑΣ ) σ’ ολόκληρη την Ελλάδα.

Ειδικότερα στο2Ο ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ κ α τ α ρ γ ε ί τ α ι ο τομέας  Υγείας Πρόνοιας που αποτελείται  από τις ειδικότητες: Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων, Βοηθών Νοσηλευτών και Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Σ’ αυτό τον τομέα και σ’αυτές τις ειδικότητες φοιτούσε περίπου το 1/3του μαθητικού δυναμικού του Σχολείου μας, είχαν την μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ των μαθητών, ήταν τα πιο πολυπληθή τμήματα, πλήρως οργανωμένα και εξοπλισμένα. Οι καθηγητές των τμημάτων αυτών είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας, με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών. Διαθέτουν μια αξιέπαινη διδακτική, επαγγελματική, παιδαγωγική επάρκεια και εμπειρία και έχουν διοριστεί με κάθε νόμιμη και διαφανή διαδικασία.

Οι συνάδελφοι μας, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι των Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολείων και των Επαγγελματικών Σχολών, με το πολυνομοσχέδιο αυτό οδηγούνται στην ανεργία, μέσα από την συγκάλυψη της διαθεσιμότητας, προτού καν αξιολογηθούν.

Οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας διαλύουν ένα βασικό κορμό των τεχνικών σχολείων με τεράστιες συνέπειες στις κοινωνικές δομές του τόπου μας.

Η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων θα στρέψει μερίδα μαθητών που αντέχουν οικονομικά στα Ιδιωτικά ΙΕΚ (υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν απολυτήριο Λυκείου ),  ενώ παράλληλα θα οδηγήσει στο περιθώριο τους μαθητές των οικονομικά εξουθενωμένων οικογενειών. Έτσι, υποβαθμίζεται και τελικά καταργείται ο ρόλος του Επαγγελματικού Λυκείου, αφού αφαιρείται από μερίδα υποψήφιων μαθητών η δυνατότητα απόκτησης αξιόπιστου τίτλου σπουδών,  όπως το πτυχίο και το απολυτήριο του Επαγγελματικού Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα καθίσταται αδύνατη η πρόσβασή τους  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ειδικοτήτων που απομένουν (μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί κτλ) οδηγεί στον αποκλεισμό των κοριτσιών από την τεχνική εκπαίδευση και φυσικά στη γενικότερη μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ.

Υπό το βάρος όλων των παραπάνω . . .

Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε ομόφωνα και αμέριστα την έμπρακτη συμπαράσταση μας στους  συναδέλφους μας που οδηγούνται με συνοπτικές και αντισυνταγματικές διαδικασίες και χωρίς αξιολόγηση σε οριστική απομάκρυνση από το σχολείο.

 Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε  την αντίθεσή μας στην κατάργησητου τομέα ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ετην αντίθεσή μας στο νέο σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση που δεσμεύει τους μαθητές με την επιλογή ειδικότητας ήδη από την Α τάξη, χωρίς καμιά δυνατότητα κινητικότητας.

Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε  την αντίθεση μας στη διάλυση  της δημόσιας  επαγγελματικής εκπαίδευσης

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε ΚΑΙ Α Γ Ω Ν Ι Ζ Ο Μ Α Σ Τ Ε για ένα δημόσιο επαγγελματικό σχολείο που παρέχει θεωρητική γνώση και παιδεία παράλληλα με την επαγγελματική εξειδίκευση

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε ΚΑΙ Α Γ Ω Ν Ι Ζ Ο Μ Α Σ Τ Ε για ένα δημόσιο επαγγελματικό σχολείο με όραμα, δημιουργικότητα και προγραμματισμό.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Προηγούμενο άρθρο Πυρετός προετοιμασιών για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Επόμενο άρθρο Συνελήφθη 61χρονος για σωματική βλάβη και αμέλεια