Διαμαρτυρία για την επιχειρούμενη μεταστέγαση του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκ. Τάξεων Καρδίτσας


        Η φετινή σχολική χρονιά επεφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη για τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκ. Τάξεων Καρδίτσας. Η Δημοτική Αρχή έχοντας και τη συναίνεση του Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης επιδιώκει τη μεταστέγαση του σχολείου μας για να στεγάσει τις τεχνικές του υπηρεσίες σαν να είναι η μοναδική του επιλογή, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση για το που θα πάνε οι μαθητές.

      Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που το Σχολείο μας βάλλεται με στόχο την υποβάθμιση και τελικά το κλείσιμό του. Ήδη από το 2000 με διάφορους προσχηματικούς λόγους, επιχειρήθηκε να κριθεί το κτίριο «ακατάλληλο», για να στεγάσει μουσείο και τώρα πάλι υπηρεσίες. Όπως παλιότερα έτσι και τώρα θεωρούμε ότι τίθεται ένα πελώριο ζήτημα ηθικής και κοινωνικής ευθύνης που μας κινητοποιεί, ώστε αφενός να αποκρούσουμε τα σχέδια για την πιθανή μεταστέγαση του σχολείου μας και αφετέρου να αναδείξουμε την σημασία του κτιρίου που χρησιμοποιείται σαν σχολείο πάνω από 100 χρόνια, ως στοιχείο της τοπικής ιστορίας.

       Διατυπώνουμε τις εξής παρατηρήσεις ως αφετηρία του προβληματισμού μας, όπως διατυπώθηκαν σε γενική συνέλευση μαθητών και γονέων του σχολείου μας.

Παρατήρηση πρώτη:                                                                                                                                                 Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία που η Παιδεία μετατρέπεται από δημόσιο αγαθό σε είδος πολυτελείας για τους οικονομικά ασθενέστερους, επιτρέπεται οι εργαζόμενοι ή οι άνεργοι μαθητές να αποτελούν τα πρώτα θύματα; Τον εύκολο στόχο;                                                                                                                               Παρατήρηση δεύτερη:                                                                                                   Γνωρίζουν οι ιθύνοντες της παραπάνω επιχείρησης ότι το κτίριο στο οποίο στεγαζόταν το παλιό Γυμνάσιο Καρδίτσας από το 1888 έχει συνδεθεί, όχι μόνο με τα πρώτα γράμματα, το όραμα για μόρφωση, τις σημαντικές προσωπικότητες του νομού μας, αλλά και με την ιστορία του τόπου μας;                                     Παρατήρηση τρίτη:                                                                                                          Γνωρίζουν επίσης σε ποιες (λίγες) περιπτώσεις ιστορικά παρατηρήθηκε  αλλαγή της σχολικής χρήσης του κτιρίου ώστε  να αντλήσουν πολύτιμα συμπεράσματα;

       Τέλος, όλοι μας δεν έχουμε ευθύνη μόνο για ό,τι πράττουμε αλλά  και  για ό,τι θα μπορούσαμε να πράξουμε και δεν το πράξαμε.                                                                              

                                        Οι μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου- Λυκ. Τάξεων Καρδίτσας

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση Δημάρχου Σοφάδων με τον Υπαρχηγό της ΕΛΑΣ
Επόμενο άρθρο Κώστας Καρδαράς: Ο δρόμος της αναγέννησης - η πρώτη αφετηρία