Σε συνάντηση που είχαμε με το ΚΕΔΔΥ Καρδίτσας, στις 22-9-14, διαπιστώσαμε πως τα προβλήματα αντί να μειώνονται, αυξάνονται.
Συγκεκριμένα, η παντελής έλλειψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά) και ψυχολόγων, «αναστέλλει» επί της ουσίας την λειτουργία του ΚΕΔΔΥ μας, αφού δεν μπορούν να γίνουν αξιολογήσεις. Επιπλέον, η παρουσία λογοθεραπευτή και παιδοψυχιάτρου κρίνεται απαραίτητη για τις αυξημένες απαιτήσεις των περιστατικών.
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως και σας κάνουμε έκκληση για άμεση αντιμετώπιση των ζωτικών του προβλημάτων.
Σας υπενθυμίζουμε ότι και πέρσι, με την επιστολή μας 55/24-3-14, σας είχαμε αναδείξει τα πιο βασικά (και όχι όλα) προβλήματα που υπάρχουν. Χαρακτηριστικά αναφέραμε:
- «Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ως τώρα, δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ποια αξιολόγηση και ποια υποστήριξη μιλάμε; Η πρόβλεψη του νομοθέτη για αναπλήρωση από άλλη βαθμίδα, δεν νομίζουμε ότι αντέχει σε κριτική (π.χ. νηπιαγωγός θα αξιολογεί μαθητές Λυκείου;).
- Η υποστελέχωσή τους κατά κύριο λόγο, και επιπλέον η προσωρινότητα (αφού κάθε χρόνο αλλάζουν αρκετοί συνάδελφοι), είναι ανασταλτικός παράγοντας και της υποστήριξης και της διάγνωσης και της ποιότητας και της εύρυθμης λειτουργίας τους. Σκεφτείτε ότι ακόμα και η στελέχωση με ψυχολόγους έγινε παραμονές Χριστουγέννων. Μέχρι τότε δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί καμία αξιολόγηση, καμίας βαθμίδας.
- Το ΚΕΔΔΥ Καρδίτσας, όπως και όλα τα ΚΕΔΔΥ, παραμένουν χωρίς δικό τους κωδικό λειτουργικών εξόδων, με αποτέλεσμα η στοιχειώδης λειτουργία τους να στηρίζεται στην «επαιτεία» και στην κατανόηση άλλων σχολικών μονάδων ή υπηρεσιών.
- Ο τρόπος κατανομής των οργανικών θέσεων είναι ανορθολογικός. Τα ΚΕΔΔΥ χρειάζονται μόνιμο, έμπειρο και επαρκή αριθμό, δασκάλων, νηπιαγωγών, φιλολόγων, μαθηματικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ως βασικών ειδικοτήτων αξιολόγησης και υποστήριξης και στη συνέχεια βέβαια και άλλων επικουρικών ειδικοτήτων.
Υπάρχουν και άλλα, τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης, μένουμε όμως στα εξόφθαλμα και πρωτεύοντα, που θεωρούμε ότι η μη ικανοποίησή τους, σκόπιμα, υπονομεύει την λειτουργία τους. Σκεφτείτε, πόσες γνωματεύσεις είναι νόμιμες! αφού ο νόμος προβλέπει 5μελή διεπιστημονική ομάδα αξιολόγησης (Ν 3699, αρ. 4, παρ. 1) και όχι 3μελή που είναι ο κανόνας.»
Σήμερα, η λίστα αναμονής έφτασε στους 231 μαθητές και συνεχίζεται… Η επιστημονική υπόληψη και το κύρος της υπηρεσίας βάλλεται. Οι προσπάθειες και η ευσυνειδησία των συναδέλφων του ΚΕΔΔΥ δεν επαρκούν…
Δεν είναι δυνατόν να ζητούνται ευθύνες και αξιολογικές κρίσεις μόνο για τους υφισταμένους. Ας αναλάβει και το Υπουργείο τις ευθύνες του.
Σας καλούμε, για άλλη μια φορά, να αντιμετωπίσετε τα οξυμένα προβλήματα του ΚΕΔΔΥ.