Ειδήσεις

Διάλογος για την παιδεία : εμπαιγμός


Ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων και συνολικότερα τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (γονείς και μαθητές), να συνεδριάσουν και να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις που προτείνουν για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει, κατά καιρούς, καταθέσει δεκάδες υπομνήματα με αιτήματα και προτάσεις για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Απέναντι σε αυτά, οι ως τώρα πολιτικές ηγεσίες,  αναγνώριζαν υποκριτικά το «δίκαιο» των αιτημάτων χωρίς να τα  ικανοποιούν, και παρέπεμπαν την ικανοποίησή τους στο «μέλλον». Παράλληλα, βέβαια, προχωρούσαν σε πλήθος αποφάσεων που στόχο είχαν να πλήξουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών ή να δυσφημήσουν τους εκπαιδευτικούς. (συγχωνεύσεις, περικοπές δαπανών, αξιολόγηση για τους «κακούς και τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς κλπ). Μετά την υπογραφή του 3ου μνημονίου η κατάσταση στην εκπαίδευση μπήκε ξανά στους γνώριμους ρυθμούς, α) των μηδενικών διορισμών (τέλος Φλεβάρη και δεν έχουν καλυφθεί τα κενά!! β) της εργασιακής επισφάλειας μέσω ΕΣΠΑ, γ) της κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών ως υπαίτιων για τα κενά και «τις πλεονάζουσες ώρες»  δ) της δρομολόγησης της κατάργησης των Τμημάτων Ένταξης.

Είναι φανερό λοιπόν ότι το Υπουργείο, αντί να αρχίσει να ικανοποιεί τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την πρόσκληση για συμμετοχή αναζητά νομιμοποίηση για την υλοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και των οδηγιών της ΕΕ. Το Υπουργείο  προσπαθεί  να «στήσει» ένα διάλογο για να δηλώσει στο τέλος ότι η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς, οι μαθητές, η «κοινή γνώμη» συναινούν στις προειλημμένες αποφάσεις του. Όμως ο υποτιθέμενος διάλογος δεν είναι απλά προσχηματικός. Είναι και επικίνδυνος γιατί το Υπουργείο έχει προαποφασίσει να ικανοποιήσει αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που ζητούν τα πολιτικά και οικονομικά επιτελεία της ΕΕ και του ΟΟΣΑ με συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει τον Απρίλη 2016, όπως προβλέπει το τρίτο Μνημόνιο, και είναι: οι εκτεταμένες συμπτύξεις, συγχωνεύσεις, η αύξηση του ωραρίου μας, η παραπέρα μείωση των δαπανών, η είσοδος των ιδιωτών, των χορηγών και της παράλληλης χρηματοδότησης, η επαναφορά της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και των σχολείων κλπ.

Την ώρα που η κυβέρνηση επιταχύνει τον βηματισμό της για να περάσει τα αντιλαϊκά μέτρα και τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου που όλοι μαζί (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ) στήριξαν, ο διάλογος είναι προπαγανδιστικό πυροτέχνημα για να θολώσει το τοπίο. Στόχο έχει να αποσπάσει την ανοχή των εργαζομένων στα μέτρα που έχουν ήδη δρομολογήσει. Γι’ αυτό και συμμετέχουν, σ’ αυτόν, όσοι το προηγούμενο διάστημα διέλυσαν την εκπαίδευση και σήμερα βρίσκονται στην αντιπολίτευση ή στην «απ’ έξω» από το μοίρασμα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Οι πρώτοι θέλουν να ξεπλυθούν αφού την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής θα την έχει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και οι υπόλοιποι θέλουν να ξαναπιάσουν δουλειά «ξεκοκαλίζοντας» το ΕΣΠΑ.  Από κοντά και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες που έσπευσαν να παρουσιάσουν τις θέσεις τους αντί να απευθυνθούν στην κοινωνία, να αποκαλύψουν τον πραγματικό στόχο του Υπουργείου και μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας να διεκδικήσουμε ένα δημόσιο δωρεάν δημοκρατικό σχολείο που χωρά όλα τα παιδιά και τις ανάγκες τους!

Γι’ αυτό πρέπει να γυρίσουμε την πλάτη στην προσχηματική αυτή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί «διαλέγονται» με τους αγώνες τους, απευθύνονται στην κοινωνία και παλεύουν  για να  ανατραπεί η πολιτική των μνημονίων, της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και της ΕΕ  στην εκπαίδευση.

Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, κανείς εκπαιδευτικός να μην νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του το μονόλογο κυβέρνησης – κουαρτέτου.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ είναι η πρότασή μας απέναντι στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης, των περικοπών, της σχολικής αποτυχίας και διαρροής.

Ασφάλιση, περίθαλψη, μόνιμη εργασία απέναντι στην αδιοριστία ή την εργασιακή ομηρία των αναπληρωτών του ΕΣΠΑ.

 

Από το Δ.Σ.

Προηγούμενο άρθρο Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου : Η υγεία δεν είναι εμπόρευμα
Επόμενο άρθρο Σύλληψη δύο ατόμων για παραβάσεις του νόμου περί ναρκωτικών