Δίδεται στην κυκλοφορία η νέα όδευση εντός της Μητρόπολης


  Το κόμβο και την καινούργια γέφυρα στη Μητρόπολη που ολοκληρώθηκε η κατασκευή της και δίδεται από σήμερα το απόγευμα στην κυκλοφορία επισκέφθηκε ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φ. Αλεξάκος, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο αντινομάρχη κ. Β. Νίκου, την Δ/ντρια κ. Μήτσιου, την Προϊστάμενη κ. Νταλανίκα τους επιβλέποντες μηχανικούς κ Π. Κωνσταντάκο και Γ. Μανασή.

Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος ρυθμίζεται η κυκλοφορία των οχημάτων (μονοδρόμηση) στα εντός του οικισμού της Μητρόπολης οδικά  τμήματα ως εξής:

  1. Η κυκλοφορία των οχημάτων από Καρδίτσα προς Μορφοβούνι εντός του οικισμού της Μητρόπολης θα γίνεται από το παλαιό τμήμα της Επαρχιακής οδού ήτοι μέσω της παλαιάς γέφυρας
  2. Η κυκλοφορία των οχημάτων από Μορφοβούνι προς Καρδίτσα εντός του οικισμού της Μητρόπολης θα γίνεται από το νέο τμήμα της Επαρχιακής οδού ήτοι μέσω της καινούργιας γέφυρας.

Με την ολοκλήρωση και του κόμβου ολοκληρώθηκε συνολικά η εργολαβία που αφορούσε το έργο με τίτλο «Βελτίωση οδού από Δέλτα Μητρόπολης έως κόμβο Μεσενικόλα» προυπ. 1.500.000,00€ με ΦΠΑ.

Στο σημείο του έργου o Νομάρχης Καρδίτσας Φ. Αλεξάκος δήλωσε τα εξής: Με την κατασκευή του έργου εξασφαλίσθηκαν ενιαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο σύνολο της οδού προσπέλασης στη δυτική πλευρά της λίμνης (οδός Μητρόπολη-Μορφοβούνι-Νεοχώρι), όπου και παρατηρείται ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος. Επίσης με την κατασκευή της νέας γέφυρας και των πεζογεφυρών (θα δοθούν σύντομα σε χρήση) στην υπάρχουσα γέφυρα στο ύψος του οικισμού Μητρόπολης δίνεται λύση στο χρόνιο πρόβλημα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων λόγω της στενότητας της υφιστάμενης γέφυρας. Τέλος με την κατασκευή και αυτού του τμήματος βελτιώνεται σημαντικά ο δρόμος από και προς την λίμνη Ν. Πλαστήρα. Θέλω όμως να επιστήσω την προσοχή στους οδηγούς που πρέπει τώρα στην αρχή να είναι όλοι πιο προσεκτικοί, σεβόμενοι τα όρια ταχύτητας και να ακολουθούν την ήδη τοποθετημένη σήμανση και διαγράμμιση ώσπου να εξοικειωθούμε με την νέα κυκλοφοριακή κατάσταση.

Στοιχεία του έργου

Το έργο αφορά την βελτίωση του τμήματος του οδικού κυκλώματος Λίμνης Πλαστήρα από το Δέλτα του οικισμού Μητρόπολης μέχρι την αρχή της βελτιωμένης οδού πριν τη διασταύρωση προς Μεσενικόλα του Δήμου Πλαστήρα. Συγκεκριμένα η οδός αρχίζει από την διασταύρωση της επαρχιακής οδού 2 με την οδό προς Μοσχάτο μέχρι την διασταύρωση της επαρχιακής οδού με την οδό προς Μεσενικόλα. Το συνολικό μήκος της οδού είναι 1.513μ. εκ των οποίων τα 1.183μ. είναι διαπλάτυνση υφιστάμενης χάραξης ενώ τα 330μ. είναι νέα χάραξη. Προβλέπεται η κατασκευή δύο μεταλλικών πεζογεφυρών στην υφιστάμενη χάραξη πλάτους 2,10μ. δηλαδή στη παλαιά γέφυρα κατασκευάζονται αμφίπλευρα δύο πεζογέφυρες ανοίγματος 18 μέτρων (μεταλλική κατασκευή) και μίας νέας γέφυρας στη νέα χάραξη ανοίγματος 33μ. και πλάτους 11μ. στον ποταμό Γάβρα. Η γέφυρα είναι τριών ανοιγμάτων, λοξή κατά φ=41,81° και εδράζεται σε πασσάλους Φ120.

Με την κατασκευή του έργου εξασφαλίζονται ενιαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο σύνολο της οδού προσπέλασης στη δυτική πλευρά της λίμνης (οδός Μητρόπολη-Μορφοβούνι-Νεοχώρι), όπου και παρατηρείται ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος. Επίσης, με την κατασκευή νέας γέφυρας και πεζογεφυρών στην υπάρχουσα γέφυρα στο ύψος του οικισμού Μητρόπολης δίνεται λύση στο χρόνιο πρόβλημα πρόκλησης ατυχημάτων λόγω της στενότητας της υφιστάμενης γέφυρας.

Η τυπική διατομή της οδού είναι 7,50/10,00μ. δηλ. 7,50μ. πλάτος ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και 10,00μ. πλάτος οδοστρωσίας. Έγιναν χωματουργικές εργασίες, τεχνικά, εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών, οριζόντιας και κάθετης σήμανσης και εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 1.400.000,00€.

Αν και η σύμβαση υπογράφτηκε στις 15-7-2005, εργασίες έγιναν μόνο στην γέφυρας που όμως και εδώ γίνονταν με διακοπές εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του ποταμού Γάβρα όπου το μεγαλύτερο ύψος των υδάτων υπάρχει κατά την αρδευτική περίοδο (Απρίλιος- αρχές Σεπτεμβρίου) και την υπόλοιπη περίοδο πάντα υπάρχει περίπτωση ξαφνικής ανύψωσης της στάθμης λόγω λειτουργίας του ΥΗΣ Πλαστήρα.

Σε ότι αφορά τα οδικά τμήματα από την αρχή του έργου δεν κατέστη δυνατόν να γίνουν εργασίες γιατί δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις. Τελικά οι εργασίες ανακατασκευής του δρόμου ξεκίνησαν τέλος 2007 και ολοκληρώθηκαν το 2008. Ακολούθησε η σύνδεση της καινούργιους γέφυρας ς με το δρόμο εντός του οικισμού και η κατασκευή του κόμβου εντός της Μητρόπολης.

Προηγούμενο άρθρο Η γελοιογραφία της ημέρας
Επόμενο άρθρο 1ο Παγκόσμιο συνέδριο-Αντάμωμα Θεσσαλικών Συλλόγων και ομοσπονδιών