Κατα πλειοψηφία εγκρίθηκε, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρδίτσας, το θέμα της «έκδοσης κανονιστικής απόφασης σχετικά με τη χωροθέτηση και διεξαγωγή της ετήσιας παραδοσιακής εμποροπανήγυρης» η οποία θα διεξαχθεί από 20 έως 26 Οκτωβρίου.
Εισηγήτρια ήταν η αρμόδια Αντιδήμαρχος κ. Σωτηρία Μπακαλάκου η οποία ξεκίνησε την τοποθέτησή της κάνοντας λόγο για ένα «σημαντικό τοπικό και περιφερειακό οικονομικό και πολιτισμικό γεγονός άμεσα συνδεδεμένο με την τοπική οικονομία». Ακολούθως, ανέπτυξε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την οργάνωση της εμποροπανήγυρης υπογραμμίζοντας παράλληλα πως οι γραφειοκρατικές διαδικασίες έχουν αλλάξει καθώς πρώτα θα πρέπει να εγκριθεί η κανονιστική απόφαση και στη συνέχεια θα γίνουν οι απαραίτητες δημοπρασίες για το λούνα-παρκ, τις παράγκες και τον ηλεκτροφωτισμό. Θα υπάρχουν 468 συνολικά θέσεις (πάγκοι), ενώ τα έσοδα για το Δήμο Καρδίτσας αποτελούν μία σημαντική «ανακούφιση» (πέρυσι έφθασαν τις 220.000 ευρώ).
Σειρά είχαν οι τοποθετήσεις με τους περισσότερους δημοτικούς συμβούλους να θέτουν στο επίκεντρο την ανάγκη αναβάθμισης της εμποροπανήγυρης μέσα από μία σωστή διαβούλευση στην οποία θα μετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Την αναγκαιότητα να γίνει μία διαβούλευση επεσήμανε πρώτος ο κ. Λάμπρος Τσιούκης, ο κ. Ηλ. Χατζής εστίασε στα προβλήματα τα οποία προκύπτουν από τη λειτουργία της εμποροπανήγυρης για το Δημοτικό Διαμέρισμα της Καρδιτσομάγουλας (σκουπίδια, κλοπές κλπ.), ο κ. Ευ. Λέμας υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως θα πρέπει να αποκτήσει ο θεσμός αυτός μία συγκεκριμένη ταυτότητα ώστε να αυξηθούν οι επισκέπτες και να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη για την περιοχή, ο κ. Μιχαλάκης επίσης μίλησε για τη διαβούλευση που θα πρέπει να γίνει άμεσα, ο κ. Β. Κρανιάς επικεντρώθηκε και εκείνος στην ανάγκη να «ανοίξει» μια σχετική συζήτηση, αλλά και στο πόσο σημαντικό είναι να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας και ο κ. Ηλ. Σχορετσιανίτης μίλησε για την αναβάθμιση η οποία θα πρέπει να υπάρξει.
Το λόγο έλαβαν και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Ηλίας Αντωνίου και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Καρδίτσας κ. Τσιγαρίδας που επίσης παρέστησαν στη συνεδρίαση.
Ο κ. Αντωνίου δήλωσε πως ο Εμπορικός Σύλλογος είναι αντίθετος με την εμποροπανήγυρη και τη λειτουργία της. «Υπάρχει ένας πακτωλός χρημάτων που φεύγει από την πόλη μας. Αλλά έπρεπε να ερωτηθούμε για τον τρόπο λειτουργίας. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις από την πλευρά μας» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο κ. Τσιγαρίδας είπε πως «δεν είμαστε ούτε υπέρ, ούτε κατά. Είμαστε αντίθετοι με τους παράνομους».
Στο σημείο αυτό, παρενέβη η Αντιδήμαρχος κ. Σ. Μπακαλάκου τονίζοντας πως θα γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και για τις άδειες και για ό,τι άλλο χρειαστεί, ενώ σημαντική θα είναι και η συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας που επαναλειτουργεί.
Στη συνέχεια, το λόγο έλαβε ο δήμαρχος κ. Φώτης Αλεξάκος ο οποίος δεσμεύτηκε για τη συγκρότηση μιας Διαπαραταξιακής Επιτροπής τον επόμενο κιόλας μήνα που θα αναλάβει να συζητήσει όλα τα παραπάνω θέματα.
Τελικά, η απόφαση πάρθηκε, όπως αναφέραμε και εισαγωγικά, κατά πλειοψηφία. Ο κ. Σχορετσιανίτης ψήφισε λευκό, ο κ. Χατζής όχι στη χωροθέτηση, ναι στα υπόλοιπα, ο κ. Χ. Παπαδημητρίου λευκό για τη χωροθέτηση και ναι κατά τα λοιπά, ενώ ο κ. Κρανιάς ψήφισε ναι, αλλά με τους όρους που ανέφερε.
Πλαίσιο λειτουργίας
Για τη συμμετοχή στην εμποροπανήγυρη θα απαιτείται άδεια, η ισχύς της οποίας θα είναι επτά (7) ημερών. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο.
Οι άδειες θα χορηγούνται βάσει του άρθρου 16 παρ.1 του Ν.3769/2009,
α) σε επαγγελματίες εμπόρους που νόμιμα δραστηριοποιούνται αποκλειστικά σε υπαίθριες αγορές (υπαίθριοι πωλητές),
β) σε κατόχους άδειας συμμετοχής σε κυριακάτικες αγορές,
γ) σε κατόχους άδειας επαγγελματιών πωλητών λαϊκών αγορών (βιομηχανικών ειδών)
δ) σε όσους κατέχουν άδεια άσκησης υπαίθριου εμπορίου (στάσιμου ή πλανόδιου) και
ε) σε λοιπούς εμπόρους και επαγγελματίες υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν τα νόμιμα παραστατικά και πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις της κείμενης φορολογικής νομοθεσίας. Επίσης, θα διατεθούν χώροι σε τοπικούς συλλόγους (πολιτιστικούς, αθλητικούς κλπ).
Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτούντων υπερβαίνει το ανωτέρω ποσοστό διενεργείται δημόσια κλήρωση μεταξύ των αιτούντων από το δημοτικό συμβούλιο κατά περίπτωση (παρ. 6 άρθρο 26 Ν. 4264/2014 (ΦΕΚ 118/15.05.2014 τεύχος Α΄) όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 233 του Ν. 4281/2014.
Η διάθεση των χώρων γίνεται από το Δήμο στους εκθέτες με δημόσια κλήρωση κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
Ο έλεγχος των δικαιολογητικών και η κλήρωση τόσο των δικαιούχων όσο και των θέσεών τους θα πραγματοποιείται με δημόσια κλήρωση από ορισμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο για το σκοπό αυτό ειδική επιτροπή εμποροπανήγυρης.
Η κλήρωση των θέσεων γίνεται κατά κατηγορία ασκούμενης επιχείρησης και τοποθετούνται στο χώρο που προορίζεται για το είδος της κατηγορίας αυτής. Η ημερομηνία της κλήρωσης θα γνωστοποιείται από το Δήμο Καρδίτσας με σχετική ανακοίνωση που θα ορίσει η επιτροπή εμποροπανήγυρης.
Θα λειτουργήσει ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ σε έκταση 3.407,98 στρεμμάτων περίπου, κατά το χρονικό διάστημα λειτουργίας της εμποροπανήγυρης, τηρουμένων των νομικών προϋποθέσεων ο χώρος ο οποίος θα εκμισθωθεί από την αρμόδια Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καρδίτσας με φανερή πλειοδοτική και προφορική δημοπρασία και οι όροι διακήρυξης για την παραχώρηση του χώρου θα καθοριστούν με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καρδίτσας.
Εφόσον παραμένουν αδιάθετοι χώροι και μετά την εξάντληση του πίνακα των επιλαχόντων αυτοί θα διατίθενται σε τυχόν εκπρόθεσμες αιτήσεις ενδιαφερομένων με την ίδια διαδικασία. Ο ανώτατος αριθμός των προς διάθεση θέσεων που μπορούν να δηλώνουν οι δικαιούχοι δεν μπορεί να υπερβεί τις πέντε (5) θέσεις.
Εφόσον οι αιτήσεις συμμετοχής στην Εμποροπανήγυρη είναι λιγότερες από τις διαθέσιμες θέσεις, τότε δεν διενεργείται κλήρωση για την χορήγηση άδειας αλλά γίνεται κλήρωση μόνο για τη θέση.
Οι δικαιούχοι οφείλουν να έχουν την ιδιότητα του επαγγελματία των συγκεκριμένων ειδών που αιτούνται στο Δήμο για να δραστηριοποιηθούν και να διαθέσουν, αλλά η άσκηση της δραστηριότητάς τους εξαρτάται από την ειδική άδεια του Δήμου.
Η κλήρωση των προς διάθεση θέσεων θα γίνει από 13-10-2015 έως 17- 10-2015.