«Ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου Δυτικής Θεσσαλίας με άμεση υλοποίηση σημαντικών έργων και δράσεων αποτελεί κοινή επιδίωξη όλων μας και προς αυτή την κατεύθυνση στρέφονται το τελευταίο διάστημα αρκετές παρεμβάσεις μου στη Βουλή», δήλωσε ο Βουλευτής Ν.Δ. Ν. Καρδίτσας κ. Γιώργος Κωτσός στη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης – κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας του τοπικού Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων.
Στο χαιρετισμό του ο Βουλευτής επισήμανε: «Γίνεται αγώνας δρόμου για να απεμπλακεί η διαδικασία ηλεκτροκίνησης στη Σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλα, καθώς έχει εγκριθεί σχετικό κονδύλι ύψους 57 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση του έργου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Έχουν γίνει παρεμβάσεις προς το Υπουργείο Υποδομών και προς άλλα συναρμόδια Υπουργεία για να προχωρήσει γρήγορα η υλοποίηση καθώς η ηλεκτροκίνηση στη Δυτική Θεσσαλία θα αλλάξει το επίπεδο μετακίνησης επιβατών και μεταφοράς εμπορευμάτων, αγροτικών και άλλων προϊόντων από και προς την περιοχή μας. Στο πλαίσιο αυτό θεωρώ απολύτως αναγκαία και την κατασκευή ενός μεγάλου Εμπορευματικού Σταθμού για τη διακίνηση τοπικώναγροτικών προϊόντων και αγαθών σε όλη τη χώρα, ώστε να αξιοποιηθούν πλήρως τα πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής ηλεκτροκίνησης, (απευθείας σύνδεση με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ταχύτητα, ασφάλεια, αυξημένα δρομολόγια αμαξοστοιχιών, μειωμένο κόστος μεταφορών)».
Ακολούθως ο κ. Κωτσός ανέδειξε και μια άλλη πτυχή του προωθούμενου εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της Δυτικής Θεσσαλίας, την τουριστική αξιοποίηση των εγκαταλειμμένων σιδηροδρομικών σταθμών ( Φανάρι, Ορφανά κ.ά) που η λειτουργία τους έχει σταματήσει πριν χρόνια. Ο Βουλευτής δήλωσε πως πρότασή του είναι η παραχώρηση των παλιών σταθμών στους Δήμους με σκοπό την αρχιτεκτονική αναπαλαίωσή τους, προκειμένου αυτοί στη συνέχεια να μετατραπούν σε επισκέψιμα μουσεία ιστορίας του σιδηρόδρομου στηνπεριοχή μας.
Η παρέμβαση του κ. Κωτσού έγινε δεκτή με ιδιαίτερη ικανοποίηση από το προεδρείο και τα μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτύξει σημαντική διεκδικητική δράση συμβάλλοντας στην κοινή προσπάθεια ολικής επαναφοράς του παλαιότερου και ασφαλέστερου μέσου μαζικής μεταφοράς, στο χάρτη των εγχώριων – διεθνών μετακινήσεων πολιτών και μεταφορών εμπορευμάτων, η προϊόντων.
Να σημειωθεί ότι σε υπόμνημα που παρέδωσε στον Βουλευτή ο Σ.Φ.Σ.Κ. δια του Προέδρου του κ. Κ. Αντωνίου, ζητάει εκτός από την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Πλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και το Εμπορευματικό Κέντρο :
α) Την κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ενώνει Θεσσαλονίκη-Βόλο-Λάρισα-Σοφάδες-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα.
β) Προέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής από Καλαμπάκα προς Κοζάνη-Φλώρινα-Ηγουμενίτσα (Σιδηροδρομική Εγνατία).
γ) Επανακυκλοφορία των καταργηθέντων, (απευθείας) δρομολογίων αμαξοστοιχιών προς Αθήνα – Θεσσαλονίκη για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της Δυτικής Θεσσαλίας.