Γιατί καθυστερεί η έναρξη κατασκευής του Ε65;


Από τον Μάρτιο, στον Μάιο και εν τέλει στο φθινόπωρο η έναρξη των εργασιών.

Οι δύο παράγοντες που εκτιμάται που επιβραδύνουν τις διαδικασίες και ο ανομολόγητος κίνδυνος…
Τον Μάρτιο, τον Μάιο, τον Σεπτέμβριο ή από χειμώνα και βλέπουμε;
Το ερώτημα δεν είναι… ποιητικό, έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και αφορά την έναρξη των εργασιών για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάστηκε ποτέ στη Δυτική Θεσσαλία.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ή αλλιώς Ε65, επρόκειτο να αρχίσει να κατασκευάζεται τον περασμένο Μάρτιο. Η υπεραισιόδοξη εκτίμηση αναπροσαρμόστηκε για τον περασμένο Μάιο, χωρίς, ωστόσο, βέβαια να επιβεβαιωθεί στην πραγματικότητα.
Οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις δεν ήταν δημοσιογραφικές, αλλά προέκυπταν από τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών τα οποία δήλωναν βέβαια για την έναρξη των εργασιών πριν έρθει το καλοκαίρι. Το καλοκαίρι ήρθε και σε λίγο τελειώνει και η έναρξη υλοποίησης του έργου φαίνεται να απομακρύνεται χρονικά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τοπικών και όχι μόνο παραγόντων, που έχουν καλή γνώση του θέματος, δύο είναι οι κύριοι παράγοντες για τη χρονική μετάθεση έναρξης των εργασιών:
Πρώτος παράγοντας: «Η έλλειψη κοινού βηματισμού μεταξύ των εταιριών της εταιρίας». Οι ίδιοι, παράγοντες μας διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει αρνητική διάσταση στη συγκεκριμένη εκτίμηση. Απλώς, είναι φυσικό και επόμενο όταν συγκροτείται μία μεγάλη κοινοπραξία (όμιλος) στην οποία μετέχουν ελληνικές, αλλά και ξένες εταιρίες να χρειάζεται ένας εύλογος χρόνος προπαρασκευής. Πρόκειται για τον όμιλο «Eλληνικές Διαδρομές» στον οποίον συμμετέχουν οι εταιρείες FCC Construction S.A., Παντεχνική ATE, ATTIKAT ATE, Προοδευτική ATE κ.ά. και τον όμιλο Hellenic Autopistas στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες CINTRA S.A., Dragados S.A, ΓEK A.E, TEPNA A.E κ.ά.

Δεύτερος παράγοντας: Οι απαλλοτριώσεις οι οποίες βρίσκονται σε πρόωρο στάδιο. Στην παρούσα φάση, έχουν σταλεί τα προσχέδια των πινάκων στους Δήμους από τους οποίους διέρχεται ο Ε65 για δημόσια διαβούλευση. Κυρίως, δε, για να διορθωθούν τυχόν λάθη στα στοιχεία των ιδιοκτησιών. Ακολουθεί η απαλλοτρίωση, η οποία αν δεν κηρυχθεί αναγκαστική επίταξη, με αποζημίωση και της σοδιάς, μπορεί να διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο. Επομένως, προκύπτει μία αντικειμενική δυσκολία για την υλοποίηση του έργου σε ορισμένα, τουλάχιστον, τμήματά του.
Ωστόσο, οι εργασίες στον Ε65 δεν θα άρχιζαν από τα πεδινά τμήματα, όπου κυρίως, απαιτούνται οι απαλλοτριώσεις, αλλά στα ορεινά τμήματα και στις δημόσιες εκτάσεις. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό προβάδισμα είχαν οι εργασίες στην Παναγιά του Δήμου Μαλακασίου και στα Σκάρφια στη Φθιώτιδα. Επομένως, υπάρχει η δυνατότητα να ξεκινήσει το έργο, πριν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις. Υπενθυμίζεται ότι το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως σε 66 μήνες. Eντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος να κατασκευάσει το τμήμα από ΠAΘE (Λαμία) έως την EO Λαμίας-Kαρπενησίου και σε 45 μήνες το τμήμα Tρίκαλα -Kαλαμπάκα – Eγνατία.

Προηγούμενο άρθρο Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε και να διεκδικούμε
Επόμενο άρθρο Στο Leader και τα πέντε δ.δ. του Δήμου Καρδίτσας