Γεγονός το τέταρτο τμήμα ΤΕΙ στην Καρδίτσα


Ανακοίνωση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Ταλιαδούρου και του Υφυπουργού Οικονομίας κ. Λέγκα σήμερα από την Καρδίτσα, με παράλληλη ανακοίνωση του δευτέρου τμήματος ΤΕΙ για τα Τρίκαλα. 

Γεγονός είναι πλέον το τέταρτο τμήμα ΤΕΙ στο Νομό μας, μετά την επίσημη ανακοίνωση της ίδρυσής του από τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Ταλιαδούρο και τον Υφυπουργό Οικονομίας κ. Λέγκα σήμερα από την Καρδίτσα. Παράλληλα με το νέο τμήμα «Διατροφής και Διαιτολογίας» στην Καρδίτσα, ιδρύεται και το δεύτερο τμήμα ΤΕΙ στο γειτονικό μας νομό, τα Τρίκαλα, με αντικείμενο «Δομικών Έργων», τα οποία αναμένονται να ξεκινήσουν τη λειτουργία το ακαδημαικό έτος 2009-2010. Σύμφωνα λοιπόν με τους δύο Υφυπουργούς, ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο της ίδρυσης νέου Τμήματος ΤΕΙ Διατροφής και Διαιτολογίας στο Παράρτημα Καρδίτσας του Τ.Ε.Ι. Λάρισας. Συγκεκριμένα, υπεγράφη τόσο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρο Ταλιαδούρο όσο και από τους συναρμόδιους Υφυπουργούς Εσωτερικών κ. Χρήστο Ζώη και Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκο Λέγκα το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος σύμφωνα με το οποίο ιδρύεται Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας στο Παράρτημα Καρδίτσας του Τ.Ε.Ι. Λάρισας. Σε δεύτερο στάδιο το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος θα εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νομοτεχνική επεξεργασία και στη συνέχεια θα υπογραφεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το Σχέδιο Π.Δ. ορίζει την Ίδρυση Σχολών και Τμημάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, καθορίζει το περιεχόμενο σπουδών αυτών, ρυθμίζει θέματα οργάνωσης και λειτουργίας καθώς και τη σύσταση θέσεων προσωπικού. Ειδικότερα, σύμφωνα με την γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, τη γνώμη της Διοικούσας Επιτροπής και των Συνελεύσεων των Τ.Ε.Ι. και έχοντας υπόψη τους νόμους και τις διατάξεις που ορίζουν την ίδρυση Τμημάτων Τ.Ε.Ι., καθώς και τις δαπάνες για τη λειτουργία του, ιδρύεται Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας στο Παράρτημα Καρδίτσας του Τ.Ε.Ι. Λάρισας με έναρξη λειτουργίας το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010.

Ο κ. Ταλιαδούρος

Ο κ. Ταλιαδούρος σε δηλώσεις του σημείωσε τα εξής: «Η Κυβέρνηση μας έχει θέσει ως προτεραιότητα την ποιοτική αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού εναρμονιζόμαστε με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Μίας εποχής που απαιτεί γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου. Εργαζόμαστε όλοι ώστε να παρέχουμε στους νέους μας την Εκπαίδευση η οποία θα τους δώσει τα κατάλληλα εφόδια που θα διασφαλίζουν το μέλλον το δικό τους και του τόπου μας. Άλλωστε η γνώση στη σημερινή εποχή είναι δύναμη, είναι ανάπτυξη και η Πατρίδα μας αποβλέπει στην ανάπτυξη της παιδείας μας ως μοχλού προόδου των πολιτών μας. Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο τα τελευταία χρόνια στηρίζουμε έμπρακτα τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα με ανάπτυξη υποδομών, αύξηση της χρηματοδότησης, επίλυση του ζητήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων, αύξηση μονίμου προσωπικού». Αναφερόμενος στην ίδρυση του νέου Τμήματος ο κ. Ταλιαδούρος επεσήμανε: «Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης και ανάπτυξης της τεχνολογίας της Διατροφής – Διαιτολογίας με έμφαση τη διατήρηση και βελτίωση της ανθρώπινης υγείας μέσω της επίδρασης της δίαιτας και της σύστασης των τροφίμων. Ως άνθρωπος νοείται το άτομο, αλλά και οι ανθρώπινες πληθυσμιακές ομάδες. Το Τμήμα έχει ως αποστολή τη μετάδοση και παραγωγή εφαρμοσμένων γνώσεων στην Διατροφή και Διαιτολογία του ανθρώπου, μέσω εκπαίδευσης και έρευνας, δίνοντας στους σπουδαστές άρτια επιστημονική κατάρτιση και τα εφόδια για επιτυχή επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία. Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο πτυχιούχος του Τμήματος διαθέτει τις κατάλληλες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, καθώς και τις πρακτικές δεξιότητες εφαρμογής των γνώσεων αυτών, ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος. Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος περιλαμβάνει μαθήματα γενικής υποδομής που αποσκοπούν στην απόκτηση των βασικών γνώσεων και την κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος καθώς και μαθήματα διοίκησης, οικονομίας, νομοθεσίας και ανθρωπιστικών σπουδών. Επίσης περιλαμβάνονται μαθήματα ειδικής υποδομής τα οποία αποτελούν τη βάση της επιστήμης της Διατροφής – Διαιτολογίας και μαθήματα ειδικότητας που συνιστούν τη φύση και τον προορισμό του Τμήματος. Το τελευταίο εξάμηνο περιλαμβάνει την Πρακτική Άσκηση των σπουδαστών στο  επάγγελμα και την εκπόνηση Πτυχιακής Εργασίας. Η εκπόνηση Πτυχιακής Εργασίας εξασφαλίζει την εμβάθυνση του τελειόφοιτου του Τμήματος σε ένα επίκαιρο θέμα εφαρμοσμένης έρευνας ή σε αντικείμενο που έχει άμεση σχέση με την ειδικότητα των σπουδών. Η Πρακτική Άσκηση είναι καθοδηγούμενη και αξιολογούμενη και πραγματοποιείται σε νοσοκομεία, επιχειρήσεις, υπηρεσίας και άλλους συνεργαζόμενους φορείς που σχετίζονται με τη Διατροφή – Διαιτολογία. Για την εύρυθμη λειτουργία του νέου Τμήματος συνιστώνται νέες θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού – καθηγητών, αναπληρωτών καθηγητών, επίκουρων καθηγητών, καθηγητών εφαρμογών -, νέες θέσεις Διοικητικού Προσωπικού – κατηγορίας Π.Ε., κατηγορίας Τ.Ε., κατηγορίας Δ.Ε., κατηγορίας Υ.Ε. -, καθώς και θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού. Σημειώνεται ότι οι θέσεις Διοικητικού Προσωπικού θα καλυφθούν με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ».

Ο κ. Λέγκας

Αμέσως μετά, ο κ. Λέγκας ανέφερε: «Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για τη Δυτική Θεσσαλία. Τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα μπορούν και μάλιστα από το 2009 να λειτουργήσουν 2 νέα τμήματα ΤΕΙ τα οποία θα συμπληρώσουν τις υφιστάμενες δομές. Η απόφαση ίδρυσης αυτών των νέων σχολών έρχεται να αναγνωρίσει τις διαχρονικές στρεβλώσεις που σημειώθηκαν κατά τη χωροθέτηση και ανάπτυξη των Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν οι Νομοί Καρδίτσας και Τρικάλων εμφανίζουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο τη μικρότερη αναλογία φοιτητών – σπουδαστών σε σχέση με τον πληθυσμό. Έρχεται να αναγνωρίσει την τεκμηριωμένη πρόταση την οποία με επιμέλεια ετοίμασαν και διεκδίκησαν οι αυτοδιοικητικοί αλλά και οι παραγωγικοί φορείς των Νομών Τρικάλων και Καρδίτσας. Έρχεται να αναγνωρίσει την αναγκαιότητα ανάπτυξης βιώσιμων και διαλειτουργικών εκπαιδευτικών μονάδων. Πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκαν η προώθηση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος που με επιμέλεια ετοίμασε ο εκλεκτός συνάδελφος Σπύρος Ταλιαδούρος και το οποίο ήδη συνυπογράψαμε. Με την υπογραφή μας αυτή -η οποία είναι ιδιαιτέρως τιμητική-  πέρα από το συμβολικό και θεσμικό της χαρακτήρα συνομολογήσαμε τη θέλησή μας να προχωρήσουμε γρήγορα κερδίζοντας το χρόνο για τη λειτουργία των Τμημάτων από το 2009. Συναποδεχθήκαμε την πρόκληση να αποκαταστήσουμε βιώσιμες τις εκπαιδευτικές μονάδες σε μια περίοδο κατά την οποία αναδεικνύονται οι αδυναμίες των αναξιολόγητων εκπαιδευτικών μονάδων. Συνταχθήκαμε τέλος στην κοινή προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε τις δεδομένες δυσκολίες που θα συναντήσουμε. Ήταν η ελάχιστη μας υποχρέωση απέναντι σε όλους τους συμπολίτες μας που χρόνια τώρα έστελναν ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη διεκδίκηση των αυτονόητων. Ένα μήνυμα πως μας θέλουν μαζί γιατί τότε μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα. Βεβαίως κάποιοι σκεπτικιστές – και θα μου επιτρέψετε να το σχολιάσω- υποστηρίζουν ότι η ίδρυση Σχολών δεν φέρνει κατ’ ανάγκη την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ότι οι σχολές δεν λύνουν τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η καθημερινότητά μας. Ότι κάποιοι που θέλουν τις Σχολές βλέπουν πελάτες, ενοίκια και κοντόθωρα. Δε θα είχαν δυσκολία να συμφωνήσω. Θα πω ωστόσο ότι πολλοί από αυτούς ανήκουν σε εκείνους που ενδεχομένως με ευκολία θα σχολίαζαν την μέχρι σήμερα απουσία εκπαιδευτικών μονάδων από τους Νομούς μας. Ή σε εκείνους που επίσης με ευκολία θα μας επέκριναν για την αποτυχία επίτευξης των διεκδικητικών μας στόχων. Είναι λοιπόν αναπτυξιακός στόχος η ανάπτυξη σχολών στην περιφέρεια; Αναμφισβήτητα ναι, και πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν ξεκάθαροι στόχοι και μελετημένο πλαίσιο. Είναι σαφές ότι με την ίδρυση των νέων τμημάτων θα ενδυναμώσει η βιωσιμότητα των υφισταμένων. Είναι σαφές ότι οι συνέργιες που θα αναπτυχθούν μεταξύ των νέων τμημάτων θα είναι πολλές. Είναι τέλος σαφές ότι θα προκύψουν πολλά άλλα και προφανή οφέλη για την τοπική κοινωνία, όχι μόνο σε οικονομικό αλλά σε κοινωνικό, πολιτιστικό και ερευνητικό επίπεδο. Τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα είναι ζωντανές πόλεις. Με τους νέους σπουδαστές μπορούν να ζωντανότερες. Κυρίες και κύριοι, κλείνει σήμερα ο διεκδικητικός – θα έλεγα- και διαδικαστικός κύκλος της ίδρυσης νέων σχολών στη Δυτική Θεσσαλία. Ένας ομολογουμένως δύσκολος κύκλος κι εδώ θα μου επιτρέψετε να εξάρω δημόσια την αποτελεσματικότητα αλλά και την επιμονή του Σπύρου Ταλιαδούρου. Ο ρόλος του σε αυτή την υπόθεση μόνο εύκολος δεν ήταν. Ξέρω ότι δεν νιώθει βολικά στο να ακούει καλά λόγια αλλά οφείλω να πω ότι η συμβολή του ήταν καθοριστική. Τεράστια επίσης και καθοριστική η συμβολή των συναδέλφων μας κοινοβουλευτικών όλων των κομμάτων, των φορέων της Τ.Α. αλλά και των στελεχών που εργάστηκαν για την τεκμηρίωση και τη διεκδίκηση της πρότασης. Με την ευκαιρία θέλω να τονίσω ότι ως κυβέρνηση κι ειδικότερα ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Οι δαπάνες αυξάνονται και παρά τα ασφυκτικά -πιστέψτε με- πλαίσια του προϋπολογισμού, οι πόροι για την παιδεία είναι σημαντικά αυξημένοι. Προφανώς όλοι μας θέλουμε η χρηματοδότηση να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, όμως η προσπάθεια που γίνεται είναι μεγάλη και αποδίδει ήδη καρπούς. Ενδεικτικά αναφέρω ότι γίνεται πλέον σχεδιασμός προσλήψεων και χρηματοδοτήσεων με ορίζοντα τριετίας και δεσμεύουμε συγκεκριμένους πόρους για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ιδίως τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ».

Προηγούμενο άρθρο Αυλαία για το 41ο Διεθνές Φεστιβάλ Πολιτισμού ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΕΙΑ
Επόμενο άρθρο Ενημερωτική ημερίδα στο Λεοντάρι για το βιολογικό βαμβάκι