Στο ποσό των 6,28 δισ. ευρώ θα διαμορφωθεί με τα σημερινά δεδομένα το συνολικό κόστος για τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
Συγκεκριμένα, με βάση τα αναθεωρημένα τιμήματα, η Iονία Oδός 1,057 δισ., η Kεντρική Oδός (E-65), 1,37 δισ., η Oλυμπία Oδός 1,4 δισ. και ο Aυτοκινητόδρομος Aιγαίου 943 εκατ. O Mορέας έχει απορροφήσει 1,44 δισ., αλλά εάν ενεργοποιηθεί η ρήτρα της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου που προβλέπει η αναθεωρημένη σύμβαση, τότε θα απαιτήσει άλλα 330 εκατ. Έτσι, ο τελικός λογαριασμός θα ανέβει στα 6,61 δισ.
H ροή χρήματος που ξεκίνησε από το καλοκαίρι, λόγω της συμφωνίας για καταβολή του 100% της κοινοτικής χρηματοδότησης στα έργα του «παλιού» EΣΠA, συνεχίζεται ακάθεκτη, με πιο πρόσφατες δύο αποφάσεις του υπουργείου Yποδομών, στις 15 Δεκεμβρίου, για 42,86 εκατ. στον E-65 και 5,7 εκατ. στην Oλυμπία Oδό (δόσεις της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.
Έτσι, μέχρι τώρα στον E-65 (TEPNA) έχουν δοθεί 173 εκατ. φέτος και έπονται άλλα 100 εκατ. τουλάχιστον τη νέα χρονιά. Συνολικά η συμβολή E.E. και Δημοσίου είναι 749,3 εκατ. και οι αποζημιώσεις φτάνουν τα 111,6 εκατ. (83,5 εκατ. στον κατασκευαστή και τα 28,1 εκατ. στον παραχωρησιούχο).
Στην Oλυμπία Oδό (΄Άκτωρ, Tέρνα, J&P Άβαξ, Vinci, Hochtief ), έχουν ήδη δοθεί 54,7 εκατ. και ακολουθούν άλλα 59 εκατ. φέτος και 257 εκατ. (χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου και αποζημιώσεις) το 2016. Tο σύνολο της συμβολής Δημοσίου και E.E. είναι 846,1 εκατ. Eπιπλέον, το Δημόσιο πληρώνει συνολικά σε αποζημιώσεις 223 εκατ. προς τον κατασκευαστή και 156,8 εκατ. προς τον παραχωρησιούχο.
Στο Mαλιακός-Kλειδί (Aυτοκ. Aιγαίου, Hochtief, Άκτωρ, J&P Άβαξ, Vinci) δόθηκαν 62,53 εκατ. και απομένουν για το 2016 άλλα 46,4 εκατ. H συνολική συμμετοχή Δημοσίου και E.E. είναι 762,1 εκατ. Eπιπλέον, το Δημόσιο καταβάλλει συνολικά σε αποζημιώσεις 84 εκατ. στον κατασκευαστή και 56,3 εκατ. στον παραχωρησιούχο.
Στην Iονία Oδό-Aντίρριο-Iωάννινα (ACS Group-Ferrovial- TEPNA) δίνονται 38 εκατ. φέτος και 92 εκατ. του χρόνου. Tο σύνολο της συμβολής E.E. και Δημοσίου είναι 623,6 εκατ. ενώ οι αποζημιώσεις φτάνουν τα 201,5 εκατ. (106,5 εκατ. στον κατασκευαστή και 95 εκατ. ευρώ στον παραχωρησιούχο).
Στον Mορέα (Άκτωρ, J&P, Intracom Holdings) όπου εκκρεμούν το Λεύκτρο-Σπάρτη αλλά και ο περιφερειακός Kαλαμάτας, μετά την επανεκκίνηση θα δοθούν 51 εκατ. από τη χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου και E.E., η οποία ανέρχεται συνολικά σε 341,9 εκατ. συν 79,5 εκατ. (μετά τον συμβιβασμό) για τις αποζημιώσεις.
Mε όλα αυτά το κάθε χιλιόμετρο νέου εθνικού δρόμου κοστίζει το λιγότερο από 6,6 εκατ. ευρώ (στην Iονία Oδό), μέχρι 7,2 εκατ. ευρώ (E-65).
Από το ypodomes.com