Τα τελευταία χρόνια ο δήμος Αργιθέας, σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ και την ΙΜΘΦ (εποπτευόμενα ΝΠΔΔ) επιχείρησε να καταγράψει και να αναδείξει το Θρησκευτικό πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής. Δεν αρκεί όμως η καταγραφή αν δεν υπάρξει συντήρηση και ανάδειξη… μια εικόνα με ιστορία.
Ο εικονογραφικός τύπος της Ζωοδόχου Πηγής ακολουθεί την παράδοση της εφέστιας εικόνας στο ομώνυμο ιερό χριστιανικό αγίασμα, Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα, που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας.
Στο εικονογραφικό αυτό θέμα, δεσπόζει η Θεοτόκος Βρεφοκρατούσα, μέσα σε δεξαμενή σε μορφή λεκάνης που στηρίζεται σε υποστάτη κατά τον τύπο της κολυμβήθρας. Στο φόντο παρίστανται τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως, ενώ στο κάτω μέρος του θέματος, απεικονίζεται σταυρόσχημη δεξαμενή με μαρμάρινα θωράκια που φέρουν ανάγλυφο διάκοσμο, όπου διακρίνονται επτά ιχθείς (σύμφωνα με την παράδοση) και τριγύρω βασιλείς, άρχοντες, αρχιερείς και πλήθος κόσμου να περιστοιχίζουν την Υπεραγία Θεοτόκο ζητώντας τη βοήθειά της, ενώ ασθενείς, σε πρώτο πλάνο, μπροστά από την δεξαμενή, λούονται ή πίνουν από το νερό της πηγής προς ίαση.
Διακρίνεται έτσι το θεολογικό περιεχόμενο του εικονογραφικού τύπου της Θεοτόκου ως Ζωοδόχου Πηγή, που με την Ενανθρώπηση του Λόγου καθίσταται πηγή.
Φέρει χρονολόγηση:1839 και ανήκει τεχνοτροπικά στο ύφος των φορητών που κυριαρχούν στην ευρύτερη περιοχή των Αγράφων και του θεσσαλικού κάμπου των αρχών το 19ου αι., λαϊκότροπη και δυτικότροπη – απόδοση τρίτης διάστασης, μίμηση αναγεννησιακών προτύπων.