Έσπασε τα μούτρα του ο νόμος στην περίπτωση της Καρδίτσας, που ήθελε αυτή την Κυριακή 3 Νοέμβρη τα εμπορικά καταστήματα να παραμείνουν -εάν και εφόσον το επιθυμούσαν- ανοιχτά από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Η Κυριακή 3 Νοέμβρη ήταν η πρώτη από τις επτά Κυριακές του έτους κατά τις οποίες τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν προαιρετικά και σύμφωνα με όσα έχουν αποφασιστεί από την ΕΣΕΕ και τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους. Ωστόσο οι έμποροι της Καρδίτσας όπως φάνηκε, πήγαν κόντρα στις κυβερνητικές επιταγές θεωρώντας προφανώς πως το ιερό δικαίωμα της ξεκούρασης είναι σημαντικότερο από το κυνήγι της χείμαιρας εν μέσω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης. Διότι ποιός πραγματικά πιστεύει πως αυτό που λείπει από τους καταναλωτές είναι ο χρόνος και όχι το χρήμα; Ή μήπως η άδεια τσέπη του Σαββάτου θα γεμίσει ως εκ θαύματος μετά την Κυριακάτικη λειτουργία;
Συνεχίζονται οι προσφορές
Ανάμικτα όμως είναι τα συναισθήματα των εμπόρων και για το 10ήμερο της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή 1η Νοέμβρη – παρά τη μικρή απήχηση από πλευράς καταναλωτών – και θα διαρκέσει μέχρι τις 9 Νοεμβρίου. Και αυτό διότι, αρκετοί έμποροι δεν καλοδέχονται το “πείραμα” αυτό, όπως το χαρακτηρίζουν, ωστόσο υπάρχουν και εκείνοι που, δεινοπαθώντας οικονομικά το τελευταίο διάστημα, ελπίζουν στην αναθέρμανση της αγοράς τις επόμενες επτά ημέρες, όσο δηλαδή θα εφαρμόζεται η μίνι αυτή περίοδος προσφορών.
Ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων προβλέπεται από το Νόμο 4177/2013. Συγκεκριμένα, βάσει του νέου πλαισίου, εκπτώσεις επιτρέπονται πλέον τέσσερις φορές το χρόνο: το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου (ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος), από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι τέλος Φεβρουαρίου (τακτική εκπτωτική περίοδος), το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου (ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος), από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι τέλος Αυγούστου (τακτική εκπτωτική περίοδος).
Εκείνο που θα πρέπει να προσέξουν οι έμποροι πάντως είναι ότι, σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, στο ταμπελάκι του κάθε προς προσφορά προϊόντος θα πρέπει να αναγράφεται: α) η τιμή πριν το ΦΠΑ, β) η τιμή μετά το ΦΠΑ, γ) η αρχική τιμή και δ) η τιμή μετά την έκπτωση.