Διπλή συνεδρίαση πραγματοποίησε το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά, την Τρίτη το βράδυ στο δημοτικό κατάστημα του Προαστίου. Το σώμα συζήτησε και αποφάσισε επί επίκαιρων θεμάτων σε τακτική του συνεδρίαση και ακολούθως επικεντρώθηκε στην ειδική συνεδρίαση που αφορούσε τον νέο προϋπολογισμό του δήμου για το οικονομικό έτος 2012.
Στην τοποθέτησή του επί του προϋπολογισμού, ο δήμαρχος κ. Πατσιαλής αναφέρθηκε στα μειωμένα έσοδα του δήμου από κρατικές επιχορηγήσεις (ΣΑΤΑ, πρόγραμμα «Θησέας», κ.λπ.), την ώρα που οι καλλικρατικοί δήμοι επιφορτίστηκαν με νέες αρμοδιότητες και επιπλέον υπαλλήλους (π.χ. καθαρίστριες).
Όπως τόνισε ο δήμαρχος, υπάρχει μια υστέρηση στις εισπράξεις παλιών οφειλών παρά τις προσπάθειες που έγιναν, οι οποίες και θα συνεχιστούν πιο εντατικά και μεθοδευμένα για την είσπραξη των οφειλόμενων στο δήμο.
Για τις οφειλές του δήμου ο κ. Πατσιαλής είπε πως στις 12/12/2010 ανέρχονταν σε πάνω από 7 εκατ. ευρώ ενώ στο τέλος του τρέχοντος έτους θα έχουν πέσει κάτω από τα 5 εκατ. ευρώ.
Τα στοιχεία του προϋπολογισμού παρουσίασε η οικονομική υπηρεσία του δήμου και ακολούθησε μια γόνιμη συζήτηση μέσα σε ήρεμο κλίμα. Έγιναν διευκρινιστικές ερωτήσεις και παρατηρήσεις από δημοτικούς συμβούλους προς τη δημοτική Αρχή και τις εκπροσώπους της οικονομικής υπηρεσίας, υπήρξαν τοποθετήσεις συμβούλων και τελικά ο προϋπολογισμός ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από το σώμα των δημοτικών συμβούλων.
Τακτική συνεδρίαση
Στην τακτική του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά, συζήτησε και ψήφισε, μεταξύ άλλων, και επί των παρακάτω θεμάτων:
- 1. Ομόφωνα αποφασίστηκε η παράταση για ένα έτος της εκμίσθωσης ενοικιαζόμενων αγροτεμαχίων του δήμου, λόγω του προγράμματος Νιτρορύπανσης.
- 2. Ομόφωνα έγινε δεκτή η αποδοχή των 145.576 ευρώ (Β’ δόση ΣΑΤΑ 2011), ενώ η κατανομή του ποσού ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και αφορά συνεχιζόμενα έργα όπως: ηλεκτροφωτισμός νεκροταφείων, αποχετεύσεις ομβρίων και αγροτική οδοποιία σε τοπικές κοινότητες, καθώς και αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων στον Παλαμά, την αίθουσα τελετών του Α’ νεκροταφείου Παλαμά και τη διαμόρφωση του δημαρχείου Παλαμά.
- 3. Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε η πρόταση για τον καθορισμό των θέσεων που θα τοποθετηθούν τα παρόχθια ηλεκτρικά αρδευτικά αντλιοστάσια. Συγκεκριμένα η απόφαση αφορά 33 παρόχθια στη Δ.Ε. Παλαμά, 22 στην Δ.Ε. Φύλλου και 12 στη Δ.Ε. Σελλάνων.
- 4. Ομόφωνα ψηφίστηκαν: Η αποδοχή ποσού 18.895 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών για τη συντήρηση σχολικών κτηρίων του δήμου και η σχετική αναμόρφωση του προϋπολογισμού, καθώς και η τακτοποίηση των δημοτικών αυθαιρέτων κατασκευών.
- 5. Έγιναν ενημερώσεις προς το σώμα για το θέμα της οφειλής του πρώην δήμου Σελλάνων προς την εταιρία «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ SOFT HARD Α.Ε.» (παρείχε μηχανογραφική υποστήριξη) καθώς και για τη συνάντηση που θα γίνει στην Αθήνα και αφορά το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προώθηση της ισότητας των φύλων.
- 6. Το ενδιαφέρον του Δημοτικού Συμβουλίου στη συνέχεια κράτησε το θέμα της καταβολής του Ειδικού τέλους (χαράτσι) που καλείται να καταβληθεί από τους καταναλωτές της ΔΕΗ μαζί με τους λογαριασμούς του ρεύματος. Έγινε πλούσιος διάλογος με τοποθετήσεις των συμβούλων από όλες τις παρατάξεις ενώ υπήρξε από πλευράς του δημάρχου η κατηγορηματική δήλωση ότι είναι κατά του χαρατσιού. Το σώμα κατά πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε ο δήμαρχος.
- 7. Κατά πλειοψηφία έγινε δεκτός ο τρόπος προμήθειας Υδρομετρητών για τις αρδευτικές και υδρευτικές γεωτρήσεις.
- 8. Ομόφωνα ψηφίστηκε ο τρόπος προμήθειας (με δημοπρασία) μηχανημάτων συλλογής φύλλων και συλλογής κλαδιών, φωτοτυπικού υλικού – τόνερ – αναλωσίμων, υλικών οδοποιίας και μεταφορικών μέσων (2 αγροτικά 4Χ4 για τις δημοτικές ενότητες Παλαμά και Σελλάνων).