Απολογισμός της χρονιάς και προγραμματισμός για την επόμενη


 Στον απολογισμό μιας γεμάτης από γεγονότα χρονιάς και στον προγραμματισμό της επόμενης προχώρησαν χθες οι Διευθυντές όλων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, μετά το κάλεσμα του Διευθυντή της Δ.Ε. κ. Γιώργου Τζέλλου. Η συνάντηση έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας. Ο κ. Τζέλλος στη σύντομη ομιλία του ανέφερε τα ακόλουθα:

«Σε λίγες ημέρες κλείνουμε ακόμη μια σχολική χρονιά. Μια χρονιά γεμάτη δουλειά, δράση, χαρές, λύπες, επιτυχίες και απογοητεύσεις. Μια χρονιά θα μου πείτε, όπως όλες οι προηγούμενες. Θα συμφωνήσω. Μόνο που καλό θα ήταν να ανατρέξουμε για λίγο και να δούμε μήπως υπήρξαν, αν υπήρξαν, ενέργειές μας και δράσεις που μας κάνουν να αισθανόμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι ή και στόχοι που δεν προλάβαμε να υλοποιήσουμε και τους οποίους θα πρέπει να προγραμματίσουμε και να υλοποιήσουμε στην προσεχή σχολική χρονιά. Κάνουμε λοιπόν σήμερα όλοι μαζί την Αυτοκριτική μας. Η Αυτοκριτική, μας βοηθάει να γνωρίσουμε εμείς οι ίδιοι με ρεαλιστικό τρόπο το έργο που έχουμε παράγει, να δούμε τα δυνατά αλλά και τα τρωτά μας σημεία και έτσι να μπορέσουμε να βελτιωθούμε. Ο Προγραμματισμός, όταν γίνεται έγκαιρα και είναι ακριβής, ουσιαστικός και ολοκληρωμένος, συντελεί στην καλύτερη οργάνωση και την αποτελεσματική διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αξιοποιούνται όλες οι προσφερόμενες δυνατότητες, προλαμβάνονται τα λάθη και κυρίως επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα τόσο σε επιστημονικό όσο και σε διοικητικό επίπεδο. Αντιμετωπίσαμε πολλές και ουσιώδεις δυσκολίες. Αν θέλαμε να αναφέρουμε μερικές εξ αυτών θα σημειώναμε:

  • 1. Καταλήψεις
  • 2. Συγκεκριμένη νοοτροπία διοίκησης σχολικών μονάδων
  • 3. Συγκεκριμένη νοοτροπία συνεργατών στα γραφεία διοίκησης
  • 4. Ιδιαίτερα αυξημένος αριθμός απολεσθέντων διδακτικών ωρών (εκδρομές, εκπαιδευτικά προγράμματα, άδειες, ασθένειες, καταλήψεις, καιρικά φαινόμενα κ.ά.)

Για την αντιμετώπισή τους καταβλήθηκαν προσπάθειες από το σύνολο των Εκπαιδευτικών και της Διοίκησης και θέλουμε να πιστεύουμε ότι πήγαμε αρκετά καλά. Αυτό θα το κρίνουν, οι μαθητές, οι γονείς, η τοπική κοινωνία αλλά και οι προϊστάμενοί μας. Τέλος, ως τοπική Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης, θα θέλαμε να κάνουμε και έναν σύντομο απολογισμό των δραστηριοτήτων που αναπτύξαμε:

  1. Δημιουργήσαμε την Υπηρεσία Συνταξιοδότησης, από την οποία εξυπηρετούνται όλοι οι «προς σύνταξιν» συνάδελφοι και δεν υποβάλλονται πλέον στην ταλαιπωρία της μετάβασης στην Αθήνα ή σε διάφορους «ειδικούς».
  2. Δημιουργήσαμε την Υπηρεσία Μηχανογραφημένης Μισθοδοσίας. Όλοι οι συνάδελφοι μισθοδοτούνται πλέον από 1/1/2009 χωρίς να καταβάλουν κάθε χρόνο τα 28,00 € σε εξωτερικά λογιστικά γραφεία.
  3. Καρποφόρησε η κοινή προσπάθεια όλων μας,  Διοίκησης της Εκπαίδευσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Πολιτικών ταγών του τόπου μας και είμαστε στην ευχάριστη θέση να μας έχουν εγκριθεί και επιχορηγηθεί από την ΟΣΚ Α.Ε. οι εγκαταστάσεις Φωτοβολταϊκών στο ΣΕΚ και στο Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας καθώς και στα Γυμνάσια Μουζακίου.  
  4. Καθιερώσαμε τακτικές συσκέψεις με τους Σχολικούς Συμβούλους και χαράξαμε κοινή πορεία στην αντιμετώπιση των ειδικών προβλημάτων καθηγητών και μαθητών.
  5. Πραγματοποιήσαμε ενημερωτικές συναντήσεις με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με το τοπικό ΤΕΙ και με την 60 ΜΕ, όπου για πρώτη φορά οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου είχαν άμεση ενημέρωση για τις σπουδαστικές και επαγγελματικές τους διεξόδους σ’ αυτούς τους τομείς.
  6. Σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, πραγματοποιήσαμε για πρώτη φορά ενημερωτικές συναντήσεις μαθητών της Έκτης Δημοτικού στα Γυμνάσια και δόθηκε η ευκαιρία στους μικρούς μαθητές να πάρουν μια πρώτη γεύση από το σχολικό περιβάλλον στο οποίο σε λίγους μήνες θα φοιτήσουν.
  7. Βελτιώσαμε την εικόνα καθώς και το περιεχόμενο ενημέρωσης της Ιστοσελίδας της Διεύθυνσης Δ.Ε. ώστε οι συνάδελφοι του νομού μας να ενημερώνονται άμεσα για τα εκπαιδευτικά και υπηρεσιακά θέματα που τους αφορούν.
  8. Αξιοποιήθηκε και αξιοποιείται η Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης η οποία αποτελεί πλέον πολύτιμο κέντρο τηλεδιασκέψεων και τηλεεπιμόρφωσης.
  9. Λειτουργήσαμε το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και έτσι λύνονται χρονίζοντα προβλήματα συμπολιτών μας.
  10. Μετά από συντονισμένες προσπάθειες όλων μας και κυρίως του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ. Σιούφα και του Υφυπουργού Παιδείας κ. Ταλιαδούρου, έχουμε τη χαρά και την τιμή να ιδρυθεί στο Νομό μας το Πειραματικό Σχολείο Φαναρίου, το οποίο ευελπιστούμε, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του, θα συμβάλλει σε πολλές βελτιώσεις της τοπικής και ευρύτερης Εκπαίδευσης και θα αποτελέσει πόλο έλξης μαθητών, καθηγητών επισκεπτών και φοιτητών, επωφελεία της τοπικής ανάπτυξης και προόδου.

Μπορούν πολλά ακόμα να γίνουν. Έχουμε εκκρεμότητες όπως το θέμα της Μηχανοργάνωσης της Μισθοδοσίας των Αναπληρωτών και Ωρομισθίων, την υλοποίηση Επιμορφωτικών Προγραμμάτων των Διευθυντών και Καθηγητών σε γενικά και ειδικά εκπαιδευτικά θέματα, η αμεσότερη συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και άλλα θέματα που θα προκύψουν από τη σημερινή μας συνάντηση. Βέβαια όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον και ανησυχία για καλύτερη προφορά και πιο ποιοτική  παιδεία, τα προβλήματα πάντα θα υπάρχουν. Εμείς όλοι μαζί φτάνει να κάνουμε το χρέος μας. Φτάνει να εργαζόμαστε ευσυνείδητα, με ζήλο και πραγματική επαγγελματική νοοτροπία. Η καταξίωση τότε έρχεται και αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες επιτυχίες και ικανοποιήσεις του Παιδαγωγού».

Προηγούμενο άρθρο Έτος εργασίας σχεδιασμού και υποβολής νέων προγραμ. το 2008
Επόμενο άρθρο Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 15χρονο