Απάντηση του Αντιδημάρχου κ. Στ. Παπαγεωργίου στους Δημοτικούς Συμβούλους κ.κ. Ι. Γεννάδιο και Β. Σουφλάκο


Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,

 

Όσον αφορά το δημοσίευμα των Δημοτικών Συμβούλων της μείζονος μειοψηφίας κ.κ. Ι. Γεννάδιου και Β. Σουφλάκου για θέματα λειτουργίας του Δήμου Καρδίτσας που δημοσιεύτηκε στις 14/3 στην έγκριτη εφημερίδα σας και για την πληρέστερη ενημέρωση των δημοτών, θέλω να επισημάνω τα εξής:

 

Η συζήτηση του απολογισμού- ισολογισμού του οικονομικού έτους 2011

Καταρχάς θα πρέπει να γνωρίζουν οι συμπολίτες μας οτι  ο ισολογισμός – απολογισμός του 2011 είναι ισολογισμός εξαμήνου, διότι τους πρώτους μήνες λειτουργούσαμε με δωδεκατημόρια και τον προυπολογισμό των Καποδιστριακών Δήμων του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά τις παρατηρήσεις που αναφέρουν, είναι τεχνικής φύσεως και προέκυψαν από την συνένωση 5 δήμων, εκ των οποίων οι 2 είχαν διπλογραφικό σύστημα και

οι 3 εξυπηρετούνταν από το δημόσιο ταμείο, ενώ η πλειοψηφία των παρατηρήσεων μεταφέρονται από τα προηγούμενα χρόνια.

Ειλικρινά, με λυπεί το γεγονός ότι οι αγαπητοί συνάδελφοι υποστηρίζουν οτι λειτουργήσαμε με πρόχειρο τρόπο, όσον αφορά τη συζήτηση του απολογισμού – ισολογισμού του 2011 από το Δημοτικό Συμβούλιο, η οποία είναι αλήθεια ότι έγινε με καθυστέρηση 1 1/2 μήνα περίπου σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, για την οποία όμως δεν ευθύνεται η Δημοτική Αρχή.

Κι αυτό διότι:

1) Η ανάθεση της σύνταξης του απολογισμού- ισολογισμού του οικονομικού έτους 2011 θα έπρεπε να έχει γίνει στους ορκωτούς λογιστές το 2010 από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, κάτι που όμως δεν έγινε.

2) Όπως όλοι- και περισσότερο οι δύο συνάδελφοι – γνωρίζουν, από τον Οκτώβριο μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις διαρκείας των εργαζομένων στην Αυτοδιοίκηση και ο Δήμος τελούσε υπό κατάληψη. Αυτό είχε ως συνέπεια οι ορκωτοί λογιστές, όλο αυτό το διάστημα να μην μπορούν να προβούν στον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων.

3) Το θέμα ήρθε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο τον Φεβρουάριο και αναβλήθηκε διότι θεωρήσαμε ότι θα έπρεπε πρώτα να συζητηθεί ο προϋπολογισμός του 2013, για να μπορεί να λειτουργεί ο Δήμος και μετά ο απολογισμός- ισολογισμός του 2011, γιατί ταυτόχρονα  δεν μπορούσε να συντάσσεται ο προϋπολογισμός από 1-30 Ιανουαρίου και να γίνεται και ο έλεγχος των οικονομικών στοιχείων.

4) Προσωπικά, αν και δεν υπήρχε υπαιτιότητα της Δημοτικής Αρχής ή των υπηρεσιών, ζήτησα συγγνώμη από το Δημοτικό Συμβούλιο για την όποια καθυστέρηση και δεσμεύθηκα οτι ο απολογισμός- ισολογισμός του 2012 θα έρθει προς συζήτηση το επόμενο 5μηνο, προκειμένου να σταματήσει ό,τι συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια που οι ισολογισμοί- απολογισμοί του Δήμου συζητούνταν τον Δεκέμβριο της επόμενης χρονιάς.

 

Η εκμετάλλευση των ακινήτων

Όσον αφορά την αξιοποίηση της περιουσίας του Δήμου και ειδικότερα την εκμίσθωση του Δασικού Χωριού “ Δρυάδες” στην Τ.Κ. Καροπλεσίου και του ξενώνα της Μητρόπολης, οι αγαπητοί συνάδελφοι θα πρέπει να γνωρίζουν – αν και γνωρίζουν – τα εξής:

α) Η Δημοτική Αρχή, ως όφειλε εκ του “Καλλικράτη”, προχώρησε σε εκκαθάριση της επιχείρησης που διαχειρίζονταν τα προηγούμενα χρόνια το Δασικό Χωριό, μια διαδικασία χρονοβόρα που ολοκληρώθηκε στις  29/11/2011 με την με αριθ.: 508 απόφαση Δ.Σ.Ακολούθως ο Δήμος προχώρησε δύο φορές , στις  5/6/2012  και στις 13/6/2012 και στις σε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκμίσθωσή του, χωρίς όμως να προκύψει ανάδοχος.

Ακολούθησε αυτοψία της Υπηρεσίας στο χώρο, από την οποία διαπιστώθηκαν πολεοδομικές παραλείψεις που καθιστούσαν επισφαλή για τον οποιονδήποτε επενδυτή, την ενοικίαση του Δασικού Χωριού – με ό,τι αυτό συνεπάγεται – πριν την πολεοδομική του τακτοποίηση, η οποία πρόκειται σύντομα να ολοκληρωθεί, για να ακολουθήσει η εκμίσθωσή του με όλες τις νόμιμες προβλεπόμενες διαδικασίες.

β) Ομοίως η Δημοτική Αρχή προχώρησε σε εκκαθάριση και της δημοτικής επιχείρησης που διαχειριζόταν τον ξενώνα Μητρόπολης, η οποία ολοκληρώθηκε στις 28/12/2011 με την με αριθμ: 609 απόφαση Δ.Σ.

Προέκυψε όμως ένα ζήτημα, καθώς ένα μεγάλο μέρους του κινητού εξοπλισμού του, άλλα και των παγίων του είχε αγορασθεί- ανακαινισθεί από τον τελευταίο εκμισθωτή του.

Κατά συνέπεια έπρεπε να ακολουθήσει διαδικασία του συμψηφισμού των οφειλών του εκμισθωτή προς το Δήμο με τις δαπάνες του για την προμήθεια του εξοπλισμού που είχε κάνει.

Για το σκοπό αυτό, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συγκροτήθηκε διαπαραταξιακή επιτροπή, η οποία διεκπεραίωσε την χρονοβόρα διαδικασία και σήμερα έχουν καθοριστεί από την Οικονομική Επιτροπή οι όροι εκμίσθωσης του ξενώνα Μητρόπολης και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε στη διακήρυξη του διαγωνισμού .

Θα πρέπει ακόμα να επισημανθεί ότι με την αλλαγή των αντικειμενικών αξιών το 2011, χρειάστηκε να γίνει και διαδικασία αναπροσαρμογής των μισθωμάτων και για τα δύο ακίνητα.

Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω προς τους αγαπητούς συναδέλφους, αλλά και προς όλους τους δημότες ότι βασική αρχή και επιδίωξη της Δημοτικής μας Αρχής είναι να μπει ο Δήμος μας σε στέρεες βάσεις, προκειμένου να ανακτήσει την αξιοπιστία και το κύρος του, να τακτοποιήσει τις οφειλές του, να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες υποχρεώσεις του και να εκσυγχρονίσει τη λειτουργία του παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους δημότες που είναι και το βασικού ζητούμενο.

 

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

 

Σταύρος Παπαγεωργίου

Αντιδήμαρχος Οικονομικών

 

 

Προηγούμενο άρθρο Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων της Εθνικής επετείου της 25ης Μαρτιου 1821
Επόμενο άρθρο Μεγάλη η συμμετοχή του κόσμου στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ευχάριστες αναμνήσεις οι... “Θύμησες της παλαιάς Αποκριάτικης Καρδίτσας”