Την πλήρη αντίθεσή του στο νέο κύκλο συγχωνεύσεων –καταργήσεων σχολικών μονάδων στο Νομό και αυτή τη φορά σε νηπιαγωγεία, εξέφρασε το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας στη χθεσινή του συνεδρίαση, μετά το νέο έγγραφο που κατέφθασε από το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και εισηγητή του θέματος κ. Γιάννη Ζορμπά, ο νομός Καρδίτσας στοχοποιείται για ακόμη μια φορά, γεγονός που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη δημόσια και δωρεάν παιδεία της περιοχής, ενώ έκανε λόγο για αύξηση του αριθμού των μαθητών στα αστικά κέντρα, για έλλειψη σε κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, για κίνδυνο της ασφάλειας και της σωματικής ακεραιότητας των μικρών μαθητών και νηπίων, για ταλαιπωρία και χάσιμο χρόνου κατά την καθημερινή μεταφορά και τέλος για ουσιαστική κατάργηση της προσχολικής αγωγής. Κατέληξε δε λέγοντας, πως δεν πρόκειται να αφήσουν να περάσει ένας τέτοιος νέος κύκλος συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων στο Νομό.
Η κ. Σφήκα
Τοποθέτηση για τη νέα κατάργηση σχολείων που επίκειται μέσα στο τρέχον έτος, έκανε και η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κων Π.Ε. Καρδίτσας κ. Αγγελική Σφήκα, τονίζοντας και από την πλευρά των δασκάλων την αντίθεσή τους στο νέο κύκλο συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων σχολικών μονάδων της περιοχής μας, που εισηγήθηκε η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας και οι οποίες για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι σαρωτικές και αυτή τη φορά για τα νηπιαγωγεία. «Το Υπουργείο Παιδείας για καθαρά οικονομικούς λόγους ανοίγει ένα νέο κύκλο μαζικών καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, τη στιγμή μάλιστα που είχε διαβεβαιώσει το Δ.Σ της ΔΟΕ ότι δε θα υπάρξει νέος κύκλος για το σχολικό έτος 2012–2013. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να ανεχτούμε ένα νέο κύκλο συγχωνεύσεων- καταργήσεων σχολικών μονάδων και οργανικών θέσεων. Καλούμε τους Δημάρχους, τα Δημοτικά Συμβούλια και την τοπική κοινωνία με γνώμονα το συμφέρον των δημοτών τους, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και την αναγκαιότητα της δίχρονης προσχολική αγωγής, που είναι καθοριστική για τη μετέπειτα μορφωτική πορεία του παιδιού, να μη συναινέσουν στην κατάργηση καμιάς σχολικής μονάδας στον Δήμο τους»,
κατέληξε η κ. Σφήκα.
Θετική εισήγηση Γκόβαρη για το
19
ο Δημ. Σχ. Καρδίτσας
Μέσα στο γενικότερο αρνητικό κλίμα για την εκπαίδευση στο Νομό μας, έγγραφο του επιστημονικού υπευθύνου του προγράμματος για την εκπαίδευση των μαθητών ΡΟΜΑ κ. Χρήστο Γκόβαρη, εισηγείται θετικά προς το Υπουργείο Παιδείας τη μη κατάργηση και μάλιστα την αναβάθμιση του
19ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας που είναι αμιγώς τσιγγάνικο σχολείο. Η εισήγηση έχει ως εξής: «Στο 19ο Δημ. Σχ. Καρδίτσας διδάσκουν 2 δάσκαλοι μαζί σε κάθε αίθουσα, χωρίζοντας τους μαθητές ΡΟΜΑ σε μαθησιακά επίπεδα διαφόρων ηλικιών, με την καθοδήγηση των σχολικών συμβούλων. Κρίνεται ότι τούτο είναι απολύτως παιδαγωγικά ορθό καθώς οι μαθητές ΡΟΜΑ παρουσιάζουν αυξημένες μαθησιακές ανάγκες. Με τη διαφοροποίηση σε μαθησιακά επίπεδα το διδακτικό έργο γίνεται πιο αποτελεσματικό και διασφαλίζεται περαιτέρω, με ουσιαστικό τρόπο η λειτουργία του 19ου Δ.Σ. ως προπαρασκευαστικού σχολείου, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπ. Παιδείας. Το Υπ. Παιδείας αποφάσισε ως μοντέλο ένταξης την προώθηση εννιά μαθητών –3 ισάριθμες ομάδες- σε 3 δημοτικά σχολεία με 3 δασκάλους προερχόμενους από το 19ο Δημ. Σχ. Καρδίτσας. Από την επόμενη σχολική χρονιά η ένταξη θα επεκταθεί σε περισσότερα σχολεία με συνέπεια τη διάθεση περισσοτέρων εκπαιδευτικών. Σταδιακά η διασπορά μαθητών ΡΟΜΑ θα γίνει σε όλα τα σχολεία της πόλης. Κρίνεται ότι είναι οι καταλληλότεροι δάσκαλοι, διότι έχουν αποκτήσει την εμπιστοσύνη των ΡΟΜΑ, είναι οι δάσκαλοι που υπηρετούν ήδη στο 19ο Δημοτικό Σχολείο. Έχουν μακρόχρονη εμπειρία στη διδασκαλία μαθητών ΡΟΜΑ και η συμβολή τους στην επιτυχία του προγράμματος ένταξης θα είναι αποφασιστική, γιατί για να πετύχει οποιοδήποτε πρόγραμμα απαιτείται η θετική συμμετοχή των δασκάλων. Σε περίπτωση υποβιβασμού του σχολείου με μείωση οργανικών θέσεων δεν θα υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός δασκάλων με εμπειρία να στηρίξουν την εκπαίδευση των μαθητών ΡΟΜΑ στο νέο τους σχολείο. Αναμένεται μάλιστα αύξηση του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου λόγω των συνοδευτικών μέτρων που υποστηρίζουν το πρόγραμμα ένταξης όπως αναβάθμιση υποδομών, συσσίτιο μαθητών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών του σχολείου, δημιουργία σχολών γονέων. Για όλους τους παραπάνω λόγους το 19ο Δημ. Σχ. Καρδίτσας (ως σχολείο προπαρασκευαστικό) δεν πρέπει να υποβιβαστεί και οι οργανικές θέσεις των δασκάλων να παραμείνουν ως έχουν, διότι ο σημερινός αριθμός τους κρίνεται επαρκής για να υποστηρίξει και την τωρινή ένταξη αλλά και την μελλοντική από το Σεπτέμβρη του 2012»
.