Σταματημό δεν έχει ο εμπαιγμός από την κυβέρνηση αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση όσον αφορά το ζήτημα των διοδίων, ξεκινώντας από τις συνεχείς διώξεις των αγωνιζόμενων για την κατάργησή τους μέχρι που έως την επαναφορά του θέματος της μετακίνησης των διοδίων του Πυργετού, στα Τέμπη όπου ήταν και παλιότερα. Πάντα μένουν αναπάντητα τα βασικά ερωτήματα για την προστασία του περιβάλλοντος και το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση. Η επιμέρους ΤΙΝΑ (ThereIsNoAlternative – Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική) εν προκειμένω εφαρμόζεταιγια το εθνικό οδικό δίκτυο μετατρέποντας τις ενστάσεις των Δημοτικών Αρχών και τις Περιφερειακής Διοίκησης σε ακίνδυνα ελατήρια απορρόφησης της κοινωνικής οργής και αγανάκτησης πίσω από τις ανάγκες των κατοίκων των χωριών αλλά και του συνόλου των μετακινούμενων πληθυσμών δια της “εθνικής” ιδιωτικής οδού.
Πολιτικές κατευθύνσεις και οικονομική ανάπτυξη
Η αρχή του νήματος του θέματος πάειαρκετά χρόνια πίσω, στις αρχικές «συμβάσεις παραχώρησης»που το ΠΑΣΟΚ σχεδίαζε από το 2000 και ψήφισε μαζί με τη ΝΔ το 2007. Το δημόσιο θα συμμετείχε στο κόστος υλοποίησης κατά 30% ενώ ανάλογη θα ήταν και η συμμετοχή του φορολογούμενου λαού από τις εισφορές στα διόδια. Τον Δεκέμβρη του 2013 η συγκυβέρνηση πλέον ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και παρατρεχάμενων αυξάνουν τη συμμετοχή του κράτους μέσω ΕΣΠΑ, επιβάλλουν στο Δημόσιο να πληρώσει στους εργολάβους εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για «καθυστερήσεις» στην υλοποίηση των έργων και τους δίνει το δικαίωμα αύξησης έως και 60% στα διόδια.Έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές να συμμετέχουν με όλο και λιγότερα κεφάλαια, αλλά να παίρνουν περισσότερα από κρατικές και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, και να παραδώσουν λιγότερα χιλιόμετρα εκμεταλλευόμενοι για περισσότερο χρόνο τα έσοδα των διοδίων. Αυτή η μεγάλη μπίζνα αποκαλείται οικονομική ανάπτυξη καιαπλά πλουτίζει τους μεγαλοεργολάβους και τις τράπεζες,έτσι παρουσιάζεται ως λογική η απαίτηση των κατασκευαστών ή τουλάχιστον ως αναγκαίο κακό. Στηνουσίαόμως τα «ιδιωτικά» αυτά έργα χρηματοδοτούνται στο μεγαλύτερο μέρος από τα χρήματα των φορολογούμενου λαού αλλά και δάνεια που χρεώνονται στις πλάτες του.
Όλα όσα γίνονται αποτελούν πάγια πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έναν από τους βασικότερους λόγους ύπαρξής και λειτουργίας της. Η ελεύθερη αγορά (πάνω στον περιορισμό των λαϊκών ελευθεριών), ο πλούτος του ιδιωτικού κεφαλαίου (πάνω στη φτώχεια και την ανέχεια των εργαζομένων) και το βασικότερο, η εμπέδωση αυτών ως ασφαλές και συμφέρον περιβάλλον για το λαό είναι τα βασικά γνωρίσματα αυτής της λυκοσυμμαχίας.
Με αξιοζήλευτη συνέπεια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να ολοκληρώσει ότι οι προηγούμενοι άφησαν στην μέση. Όχι μόνο δεν έγινε καμία αλλαγή επί των προηγούμενων νόμων αλλά επιδιώκεται και η άμεση και ανώδυνη εφαρμογή τους. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η μετακίνηση των διοδίων από τον Πυργετό, στα Τέμπη.
Εύκολες και ανώδυνες κριτικές
Στο υπάρχον πλαίσιο εντάσσονται και όλες εκείνες οι φωνές του «όχι» από τις Δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές που ενισχύουν την λογική της ανάθεσης, της μοιρολατρίας και του συμβιβασμού στο «εφικτό». Κάθε λογική του «μικρότερου κακού», του «μικρότερου αντιτίμου», της «απαλλαγής των κατοίκων», του «ναι μεν διόδια αλλά ελεύθεροι παράδρομοι» είναι ακίνδυνη και τελικά αναποτελεσματική προς μια εργατική κοινωνική λύση.
Ποιος είναι ο αποδεκτός φόρος αίματος στους κακοσυντηρημένους παράδρομους; Ποια «εφικτή» λογική ζητάει από τους διερχόμενους και τους κατοίκους των γύρω περιοχών να πληρώνουν περισσότερο από το μεροκάματο που βγάζουν; Ποια «εφικτή» λογική αφήνει στο απυρόβλητο τους μεγαλοεργολάβους, τους τραπεζίτες και ρουφάει κάθε ευρώ από το πενιχρό εισόδημα των αγροτών, της νεολαίας και του εργαζόμενου λαού ευρύτερα;
Αναγκαία και εφικτή η κατάργηση όλων των διοδίων
Έχουμε πληρώσει πολύ βαριά το αντίτιμο αυτής της πολιτικής. Δεν είναι η ώρα να μετράμε νεκρούς και τραυματίες. Ο οργανωμένος λαός μέσα από εργατικά κέντρα, σωματεία, συλλόγους, συνελεύσεις,σε πόλεις και χωριά μπορεί και πρέπει να βάλει τέλος σε αυτήν την πολιτική που δίνει κέρδη σε μεγαλοεργολάβους και τραπεζίτες και ζημιές και θύματα στο λαό. Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. θα συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις της στο ξέσπασμα, την οργάνωση αυτής της πολιτικής μάχης και στην κεντρική έκφρασή της. Με ένα κοινωνικό-πολιτικό μέτωπο που θα έρχεται σε ρήξη και θα επιδιώκει την ανατροπή της αστικής πολιτικής και κάθε κυβέρνησής της,αλλά και όλες τις εκφάνσεις της,μαζί με όλες εκείνες τις δυνάμεις του εργατικού και λαϊκού κινήματος που βλέπουν προς το δρόμο της αντικαπιταλιστικής διεξόδου.
Εθνικοποιήσεις χωρίς αποζημίωση όλων των τραπεζών, των εταιρειών πετρελαιοειδών, ηλεκτρικής ενέργειας, ορυκτού πλούτου, συγκοινωνιών, μεταφορών, ύδρευσης κ.λ.π. και εκείνων που εγκατέλειψαν οι ιδιοκτήτες τους και λειτουργία τους με εργατικό-λαϊκό έλεγχο.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ – ΝΑ ΑΘΩΩΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ