Ανοιχτό άφησε ο υπουργός Μεταφορών το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα η αγορά από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών-βυτιοφόρων.
Οι οδηγοί αφού πραγματοποίησαν την πορεία τους σε οδικές αρτηρίες περιφερειακά του Λεκανοπεδίου, επέστρεψαν και στάθμευσαν στις λωρίδες εκτάκτου ανάγκης.
Την Τρίτη, οπότε εισάγεται στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο, οδηγοί από όλη την Ελλάδα θα πραγματοποιήσουν πορεία και συγκέντρωση στη Βουλή.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real, ο Δημήτρης Ρέππας, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν νέες αλλαγές.
«Λέμε ‘όχι’ στην πενταετή παράταση και στη διατήρηση καταβολής του 35% για να μπει κανείς στην αγορά των δημόσιων μεταφορών» υπογράμμισε.
Συμπλήρωσε ότι η διαρθρωτική αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση, έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια στις άλλες χώρες της ΕΕ και ανταποκρίνεται στις ανάγκες για το άνοιγμα της αγοράς, ώστε να δουλεύει με ανταγωνιστικούς όρους, ενώ διευκολύνει τους επαγγελματίες να ενταχθούν «στη νέα πραγματικότητα».
Σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών-βυτιοφόρων, ο κ. Ρέππας είπε: «Θέλω να πιστεύω ότι αστυνομία ή οι εισαγγελικές αρχές για τα όσα τους αφορούν, κάνουν αυτό που επιβάλει το καθήκον τους».
Αποσαφήνισε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί και απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της μεταβατικής περιόδου, αφού, όπως είπε, κάτι τέτοιο, ουσιαστικά οδηγεί σε παράταση του ελλείμματος της ανταγωνιστικότητας της χώρας.
Πάντως, έσπευσε να διευκρινίσει ότι σε περίπτωση που παρατηρείται πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, θα πρέπει τα επιμελητήρια ή τα μέλη τους, να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι αρχές.
«Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρξει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της πολιτείας» εξήγησε.
Σχετικά με τα ταξί, διευκρίνισε ότι προς το παρόν εξετάζονται όλα τα δεδομένα και οι παράμετροι, ώστε εντός του 2011 να αναληφθεί πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό του επαγγέλματος.
Αναγνώρισε, πάντως, ότι στη χώρα υπάρχει μεγάλος αριθμός ταξί σε σχέση με τον πληθυσμό.
Από πλευράς ΝΔ ο αρμόδιος τομεάρχης Σταύρος Καλαφάτης έκανε έκκληση να αποφευχθούν οι ακραίες πράξεις και συμπεριφορές, να πρυτανεύσει η λογική, να μην διασαλευτεί η λειτουργία της αγοράς και να μην θιγούν ατομικά δικαιώματα πολιτών.
Ο ίδιος δηλώνει ότι η ΝΔ συμφωνεί με την κατάργηση των στρεβλώσεων, ωστόσο, επικρίνει την κυβέρνηση για λανθασμένους χειρισμούς.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου και ενημερώθηκε για τα αιτήματα του κλάδου και τα προβλήματά τους.
Ο κ.Καρατζαφέρης τάχθηκε κατά του ανοίγματος του επαγγέλματος, επισημαίνοντας ότι με τον τρόπο που επιχειρείται να γίνει θα κυριαρχήσουν στο χώρο οι πολυεθνικές σε βάρος των Ελλήνων μεταφορέων.
Ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ σημείωσε ότι αδυνατεί να ερμηνεύσει τις θέσεις του κυβερνώντος κόμματος και είπε ότι δημιουργείται ένα κλίμα σε βάρος των μεταφορέων, οι οποίοι παρουσιάζονται -όπως είπε- ως εφοπλιστές της ασφάλτου και ως εκ τούτου πρέπει να ανοίξει το επάγγελμα.
Από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζήτησαν σεβασμό από την κυβέρνηση και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την συμπαράσταση του ΛΑΟΣ στις κινητοποιήσεις και τα αιτήματά τους.
Να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές, καλεί το υπουργείο Μεταφορών και τους ιδιοκτήτες φορτηγών η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).