Αναφορά Μαρίας Θεοχάρη για το ΕΠΑΛ Παλαμά, τις Λ.Τ. Ιτέας, και το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Ματαράγκας


 Αναφορές κατέθεσε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα την ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας του ΕΠΑΛ Παλαμά, του Λυκείου Ιτέας και του Γυμνασίου-Λυκειακών Τάξεων Ματαράγκας.

 Στην αναφορά της για το ΕΠΑΛ Παλαμά και τις Λ.Τ. Ιτέας, η Βουλευτής επεσήμανε ότι πιθανή κατάργηση σχολικών μονάδων του Παλαμά θα οδηγήσει τον Δήμο και τις τοπικές κοινότητες σε υποβάθμιση.

Συγκεκριμένα, η Μ. Θεοχάρη αναφέρθηκε στις Λυκειακές Τάξεις Ιτέας, υποστηρίζοντας ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αυτόνομο λύκειο, καθώς αφενός ο αριθμός των μαθητών είναι ικανοποιητικός (52 μαθητές), αφετέρου οι απόφοιτοί του έχουν το υψηλότερο ποσοστό επιτυχιών στον Ν. Καρδίτσας (85-90%). Επιπλέον, οι Λ.Τ. Ιτέας διαθέτουν άριστες κτηριακές εγκαταστάσεις και σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό. Σημειωτέον, δε, ότι σε αυτό φοιτούν μαθητές από τα χωριά του πρώην Δήμου Φύλλου, η μεταφορά των οποίων στο Λύκειο Παλαμά θα διαρκεί μία ώρα.

Σε ό,τι αφορά στην πιθανή κατάργηση του ΕΠΑΛ Παλαμά, η Βουλευτής τόνισε την ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας του, καθώς στεγάζεται σε αυτόνομο κτήριο, σύγχρονο, με 22 αίθουσες διδασκαλίας και πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, στην έδρα του Δήμου. Στο ΕΠΑΛ φοιτούν πάνω από 80 μαθητές, ενώ παρουσιάζεται αυξητική τάση, καθώς η συνένωση των πρώην Δήμων Σελλάνων και Φύλλου διπλασίασε τον πληθυσμό του Δ. Παλαμά, αλλά και λόγω του προσανατολισμού ολοένα και περισσότερων παιδιών προς την επαγγελματική και τεχνολογική εκπαίδευση. Πιθανή παύση της λειτουργίας του ΕΠΑΛ θα σήμαινε μετακίνηση των μαθητών προς την Καρδίτσα ή τους Σοφάδες, δηλ. απόσταση από 22 έως 40 χλμ. Για τους μεν Σοφάδες δεν υπάρχει άμεση συγκοινωνία, ενώ για την Καρδίτσα θα ήταν απαραίτητη και η αλλαγή μέσου (ΚΤΕΛ και αστικό λεωφορείο), γεγονός που θα επέτεινε ακόμη περισσότερο την ταλαιπωρία αλλά και την οικονομική επιβάρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους.

Στην αναφορά της για το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Ματαράγκας, πιθανή κατάργηση του οποίου θα σημάνει υποβάθμιση της περιοχής, η Μ. Θεοχάρη έκανε εκτενή αναφορά σε όλα τα χαρακτηριστικά του σχολείου που επιβάλλουν την συνέχιση της λειτουργίας του. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για την ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση που παρέχεται, καθώς υπάρχουν όλες οι σύγχρονες υποδομές για την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών. Οι υποδομές περιλαμβάνουν σύγχρονο εργαστήριο πληροφορικής με άρτια συντηρημένο εξοπλισμό, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και άλλων μαθημάτων, υπερσύγχρονο εργαστήριο φυσικών επιστημών με όλα τα σύγχρονα μέσα (Η/Υ, Internet, βινετοπροβολέα, TV, DVD), διαρκώς εμπλουτιζόμενη βιβλιοθήκη, υαλοπίνακες σε όλες τις αίθουσες, καθώς και διαδραστικό πίνακα με Η/Υ και βιντεοπροβολέα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε καθηγητή, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας με νέες. Επιπλέον, τόσο το κτήριο όσο και ο αύλειος χώρος έχουν ανακαινιστεί πρόσφατα, με όλα τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας, με γήπεδα βόλει, μπάσκετ, τέννις και ποδοσφαίρου κ.ο.κ. Τα μαθητικό δυναμικό του σχολείου είναι σταθερό την τελευταία πενταετία και αποτελείται από 75 μαθητές, ενώ το κτήριο έχει την υποδομή να υποδεχθεί και άλλους τόσους. Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να δημιουργηθεί η υλικοτεχνική υποδομή που περιγράφηκε παραπάνω, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θεωρεί ότι το σχολείο θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί, και μάλιστα να αναβαθμιστεί, δηλαδή να αποτελέσει σχολείο υποδοχής μαθητών από άλλες γειτονικές περιοχές.

Προηγούμενο άρθρο Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας των υπαλλήλων της δημοτικής ενότητας μητρόπολης για το 2011
Επόμενο άρθρο Πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στο «ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ» κατά των Διοδίων