Το Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι μακράν των προσδοκιών των μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – Τ.Ε.Ε. και των οικογενειών τους που θέλουν να εμπιστευτούν το σχολείο που θα επιλέξουν, που θα τους προσφέρει εκπαίδευση, μόρφωση, παιδεία, αγωγή, κοινωνικοποίηση, πολιτιστική κουλτούρα, αλλά και επαγγελματικές δεξιότητες ανάλογες με τις κλίσεις τους για επιτυχή ένταξη στην κοινωνία και στους χώρους εργασίας, αλλά και διέξοδο χωρίς φραγμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το Σχέδιο Νόμου αυτό είναι μακράν ακόμη των προσδοκιών και των καθηγητών της Τ.Ε.Ε. που νοιώθουν πλέον ότι είναι ο κύριος στόχος των κυβερνόντων για διαθεσιμότητες – απολύσεις μέσω της συρρίκνωσης της Δημόσιας Δωρεάν Τ.Ε.Ε. προς όφελος της κατάρτισης αφημένης στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
-
Εισάγεται ξαφνικά και βίαια η Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση με τη μορφή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, για μαθητές ηλικίας 15+ ετών (!), χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας μα κανένας ουσιαστικός διάλογος με τους εκπαιδευτικούς φορείς αλλά ούτε με τα θεσμικά όργανα που έχει θεσπίσει η ίδια η πολιτεία όπως το Ε.ΣΥ.Π. όπου συμμετέχουν όλα τα κόμματα και οι αρμόδιοι κοινωνικοί φορείς. Εισάγεται ένας έμμεσος αλλά σαφής τρόπος χειρίστης στρέβλωσης του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης, αλλοιώνοντας τελείως το χαρακτήρα και τα διεθνή πρότυπα της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Τ.Ε.Ε.
Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα αποδεχτεί σε καμιά περίπτωση το καθεστώς της μεταγυμνασιακής κατάρτισης – μαθητείας που μας γυρίζει δεκαετίες πίσω τότε που η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ήταν στα σπάργανά της. Η μεταγυμνασιακή κατάρτιση δεν έχει καμία θέση στις ηλικίες μέχρι 18 ετών. Δεν μπορεί στις ηλικίες αυτές να εκτοπίζεται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και να υποκαθίσταται από την όποια κατάρτιση.
-
Στο Μεταδευτεροβάθμιο προβλεπόμενο 4ο έτος των ΕΠΑ.Λ. ορίζεται ¨μαθητεία¨ 28 ωρών εβδομαδιαίως και 7 μόνον ώρες διδασκαλίας. Η ¨μαθητεία¨ θα πραγματοποιείται σε συνεργασία και με τη στήριξη του Ο.Α.Ε.Δ.! Οι μαθητές θα απασχολούνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ! Παιδιά δηλαδή για τα θελήματα στο έλεος του κάθε εργοδότη, ανασφάλιστα, αμειβόμενα με 9 ευρώ ημερησίως, δώρο στους δραστηριοποιούμενους επαγγελματίες – επιχειρηματίες, στην αγορά εργασίας. Για το 4ο έτος δεν μπορεί να θεωρείται τίποτε άλλο πέραν της τυπικής εκπαίδευσης και της πρακτικής άσκησης πάντα με την παρουσία και συμμετοχή του καθηγητή ειδικότητας.
-
Εξοβελίζονται από τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς καμιά μελέτη και επιστημονική έρευνα προς την μεταγυμνασιακή και μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση, σημαντικότατοι τομείς και ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑ.Λ και στις ΕΠΑ.Σ με πολυπληθή τμήματα χωρίς πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς, περιζήτητα από τους μαθητές και τις μαθήτριες, με προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης και αυξανόμενη ζήτηση σύμφωνα με πολλές έγκυρες επιστημονικές έρευνες και μελέτες εκπαιδευτικών φορέων της Ευρωπαϊκής ένωσης.
Μετατοπίζονται από την Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, βίαια και ανεπίτρεπτα και χωρίς να νομιμοποιείται η οποιαδήποτε παρόμοια ενέργεια και διαδικασία σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει η χώρα μας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, θυσία στο βωμό της κατάρτισης, βασικοί τομείς και ειδικότητες που εμπεριέχονται σχεδόν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μόνο για τους παραπάνω σοβαρότατους λόγους και χωρίς να υπεισέλθουμε σε επιμέρους σοβαρά ζητήματα που είναι πάρα πολλά και σημαντικά, το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει απαραίτητα να αποσυρθεί γιατί αλλοιώνεται – στρεβλώνεται και κακοποιείται ο αμιγής χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Έχει υποχρέωση σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα να απορρίψει το Σχέδιο Νόμου στο σύνολό του, να ζητήσει και την επερχόμενη σχολική χρονιά να λειτουργήσει η Τ.Ε.Ε. με το υφιστάμενο καθεστώς των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. με όλους ανεξαίρετα τους τομείς και ειδικότητες, να σταματήσει εδώ και τώρα τα τεχνάσματα και τις μεθοδεύσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός και καθαρός διάλογος από το Υπουργείο Παιδείας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε