Πρωτοσέλιδο

Αλλάζει εικόνα η είσοδος της πόλης της Καρδίτσας


Σε χρόνο ρεκόρ ολοκληρώθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας οι διαδικασίες δημοπράτησης και ανάδειξης της μειοδότριας κατασκευάστριας εταιρίας του έργου της κατασκευής της εισόδου της πόλης της Καρδίτσας, συνολικού προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ. Μετά την ανάδειξη του ανάδοχου αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή σύμβασης του έργου προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης του έργου. Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση τμήματος του οδικού άξονα της Εθνικής Οδού που συνδέει Άρτα και Βόλο μέσω Τρικάλων και Καρδίτσας, από τον κόμβο του Δέλτα (Α/Κ Καρδίτσας της Ε65) μέχρι τον κόμβο Αθηνών (συμβολή του άξονα Καρδίτσα-Λάρισα με τον περιφερειακό Καρδίτσας).

Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός τόνισε τα εξής: « Η  Περιφέρεια Θεσσαλίας ολοκλήρωσε τη μελέτη του μεγαλύτερου έργου που γίνεται στην πόλη της Καρδίτσας,  προχώρησε στην έγκριση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, στην ένταξη στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας,  στη δημοπράτησή του και στην ανάδειξη αναδόχου κατασκευάστριας εταιρίας σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.  Αναμένουμε τις υπόλοιπες γραφειοκρατικές διαδικασίες  και θέλουμε να ολοκληρωθούν γρήγορα για να εγκατασταθεί ο  ανάδοχος και να ξεκινήσει το έργο. Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας που αλλάζει την εικόνα της Καρδίτσας. Αλλάζουμε το επίπεδο οδικής ασφάλειας, αλλάζουμε την αρχιτεκτονική τοπίου σε μήκος 6 χλμ, στην είσοδο της πόλης. Η Καρδίτσα αποκτά σύντομα τη μορφή μιας σύγχρονης πόλης. Ευχαριστώ τις υπηρεσίες μας για την αποτελεσματική τους δουλειά».

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ

Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου είναι :

 

  1. Η κατασκευή της διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών συνολικού μήκους 6.0Κm, με συνολικού πλάτος 17,70m, με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της αρτηρίας καθώς και την προσαρμογή της κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας).

 

  1. Η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας .

Διπλής κατεύθυνσης διατομής τύπου ε2 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 6,5m ( 3,25m x 2 ) αλλά και  μονόδρομοι με πλάτος 5,5m (3,5m λωρίδα κυκλοφορίας + 2.0m στάθμευση) με πεζοδρόμια στα εξωτερικά άκρα των παράπλευρων. Επίσης από την μία πλευρά κατά μήκος της αρτηρίας κατασκευάζεται αμφίδρομος ποδηλατοδρόμος με επέκταση της διατομής του ενός πεζοδρομίου.

Επίσης κατασκευάζεται και κάθετο Δίκτυο-Τοπικές οδοί.

Το κάθετο δίκτυο διαμορφώνεται με διατομή τύπου ε2 όταν είναι υπεραστικό και όταν είναι αστικού τύπου με διατομή πλάτους 7,0m. Οι τοπικές οδοί με διατομή τύπου ζ2 ή η2 ανάλογα με την λειτουργία τους και το πλάτος της υφιστάμενης οδού που βελτιώνουν ή συνδέονται.

 

  1. Η κατασκευή κόμβων .

Το έργο ξεκινάει από τον υφιστάμενο κόμβο των κλάδων του Α.Κ. Καρδίτσας με την Ε. Ο. 30. Ο κόμβος αυτός κατασκευάστηκε πρόσφατα και είναι μορφής κυκλικής πλατείας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Οι κόμβοι της κυρίας οδού είναι κυρίως μορφής κυκλικής πλατείας και είναι :

  1. Ο Ι.Κ. Αγίων Θεοδώρων μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 0+610
  2. Τον Ι.Κ. Προδρόμου μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 3+190
  3. Τον Ι.Κ. Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τρισκέλη περί την Χ.Θ. 3+510
  4. Τον Ι.Κ. Μέλισσας – Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 5+080
  5. Τον Ι.Κ. Μέλισσας ο οποίος διαμορφώνεται ως σηματοδοτούμενη διασταύρωση

Ο κόμβος Μέλισσας σχεδιάζεται ως σηματοδοτούμενος τετρασκελής δεδομένου ότι είναι επάλληλος με τον σηματοδοτούμενο κόμβο Αθηνών

 

  • Προσβασιμότητα πεζών και ΑΜΕΑ
  • Η αρτηρία είναι Εθνική οδός στη οποία δεν προβλέπονται πεζοδρόμια. Πεζοδρόμια κατασκευάζονται στα εξωτερικά άκρα των παράπλευρων με μικρή επισκεψιμότητα πεζών λόγω ότι το έργο οροθετείται εκτός κατοικημένης περιοχής.
  • Για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, προβλέπεται η κατάλληλη διαμόρφωση των κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών) των πεζοδρομίων με κλίση 5%.

 

  • ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στο υπό μελέτη οδικό τμήμα υπάρχουν δύο μεγάλα τεχνικά έργα: η Γέφυρα «Καλέντζη» (περί την Χ.Θ. 5+210) και η Γέφυρα «Λείψιμου» (περί τη Χ.Θ. 0+910). Επίσης υπάρχουν οχετοί οι οποίοι. εξυπηρετούν την διέλευση αποστραγγιστικών τάφρων και αρδευτικών καναλιών κάτω από το σώμα της οδού, Ο μεγαλύτερος οχετός ανοίγματος 6,00m τοποθετείται περί την Χ.Θ. 2+570 και γεφυρώνει την τάφρο 2.Τ. Επεκτάσεις ή και νέες κατασκευές οχετών θα απαιτηθούν τόσο στην κύρια οδό όσο και στο δευτερεύον δίκτυο

ΣΗΜΑΝΣΗ -ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΔΟΥ

Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο. Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση Σ.Α.Ο. Συγκεκριμένα, θα τοποθετηθεί αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο στον άξονα της αρτηρίας για τον διαχωρισμό των κινήσεών της και μονόπλευρα πλευρικά μεταλλικά στηθαία κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και του παράπλευρου δικτύου και τέλος θα γίνει χρήση συστημάτων απορρόφησης ενέργειας πρόσκρουσης (Σ.Α.Ε.Π.) τύπου επαναφοράς κλάσεως 100 (R) κατά την εγκεκριμένη μελέτη.

ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ

Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%
  • Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους
  • Μεγάλη διάρκεια ζωής – μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση
  • Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φώς, με θερμοκρασία χρώματος 4.000Κ

 

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η υπάρχουσα οδός, παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) καθώς αποτελεί τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου αλλά και του Διεθνούς. Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής σε τμήματα του εξεταζόμενου οδικού τμήματος, απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων .

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΥΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΕΡΓΟ

 Με την κατασκευή του εν λόγω έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και συγκεκριμένα:

Με την κατάργηση των σηματοδοτούμενων κόμβων και τη διαμόρφωση – κατασκευή του κυκλικών (Roundabout) επιτυγχάνονται, χωρίς καθυστερήσεις, οι διαμπερείς κινήσεις επί της Εθνικής Οδού καθώς και η ασφαλής, άνετη εγκάρσια κίνηση οχημάτων και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής.

Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια, αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω κόμβων και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση.

Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.

Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα .

 

 

Προηγούμενο άρθρο Γιορτή αλληλεγγύης και φιλίας για τα παιδιά των προσφύγων
Επόμενο άρθρο Ανοιχτά Χριστουγεννιάτικα Μαθήματα Σχολής Χορού Μαρίας Καραπαναγιώτη