Τυπικά και ουσιαστικά το συμπέρασμα από την ενημέρωση της υπουργού είναι η ανάθεση της ευθύνης της λειτουργίας των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές …δια της μάσκας.
Η κύβερνηση αφού άκουσε τους “ειδικούς” που εισηγήθηκαν ό,τι τους είπε η κυβέρνηση κατέληξε η μάσκα να γίνει το – ουσιαστικά μοναδικό – εργαλείο για την καταπολέμηση της πανδημίας, όποτε λειτουργήσουν τα σχολεία.
Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην αναλαμβάνει καμιά ευθύνη για την λειτουργία των σχολείων. Τη μεταφέρει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με τη σωστή η μη χρήση μάσκας από αυτούς. Καμιά εγγύηση για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Και η πρόκληση απογειώνεται με την -δεν υπάρχουν λόγια- επίκληση του πανελλαδικού μέσου όρου 17 μαθητών ανά τμήμα. Ξεδιάντροπα προσθέτει και διαιρεί τα 27αρια τμήματα στα αστικά κέντρα με τα μονοψήφια νούμερα μαθητών στις ακριτικές και νησιώτικες περιοχές. Τι κι αν έχουμε αίθουσες κλουβιά -κοντέινερ, εκεί χωρούν χωρίς κίνδυνο και 25-27 μαθητές όταν αντίστοιχα σε οποιοδήποτε καταστημα της χώρας με τα ίδια τετραγωνικά επιτρέπεται να υπάρχουν 4 άντε 5 άτομα. Παντού Παρασκευή και στα σχολεία Σάββατο! Άλλωστε η κυβέρνηση νομοθέτησε την περασμένη άνοιξη μέσα στην καραντίνα την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
Τα παραπάνω μέτρα τα ευλογούν και τα υπερασπίζονται και οι (ει)δικοί τους. Δε θα θυμίσουμε από ποιες οπτικές γωνίες(sic) έβλεπαν τα πράγματα (χρήση μάσκας, αποστάσεις κλπ) το προηγούμενο διάστημα αλλά σήμερα συντάσσονται με την κυβερνητική πολιτική. Αναρωτιόμαστε ποια ειδικότητα ορίζει τα τμήματα να μη “σπάνε” στη μέση, να μη λειτουργούν με πάνω από 10 μαθητές. Βλέπετε σ’ αυτό που αποκαλείται “πολιτισμένος κόσμος” υπάρχει και η περίπτωση της Ιταλίας με την εξασφάλιση περισσότερων αιθουσών και εκπαιδευτικών ώστε να μη συνωστίζονται οι μαθητές στις αίθουσες. Γι αυτά μούγκα. Εκεί είναι άλλοι ειδικοί που δεν έχουν ακόμα ανακαλύψει ότι η μάσκα είναι η μόνη λύση…
Και ένα τελευταίο για την τηλεκπαίδευση. Παρότι στην αρχή της ομιλίας της υπουργού εκθειάζεται η δια ζώσης διδασκαλία, για τους μαθητές με προβλήματα υγείας εφαρμόζει την τηλεκπαιδευση-ψευτοεκπαίδευση. Αντί να προσλάβει προσωπικό για διδασκαλία των μαθητών αυτών στο σπίτι σχεδιάζει την πρόσληψη αναπληρωτών “ψηφιακών” καθηγητών που αποκλειστικά θα “διδάσκουν” σε ψηφιακές εικονικές τάξεις. Είναι σαφές τι δρόμος ανοίγεται για διορισμούς και εργασιακές σχέσεις…
Ναι εχουμε ατομικη ευθυνη: Να υπερασπιστούμε τη ζωή και τα εργασιακά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματά μας. Κόντρα στην κυβερνητική προπαγάνδα που απαιτεί σιωπή και υποταγή, να υψώσουμε φωνή αντιστασης και διεκδικησης οργανώνοντας γενικές συνελεύσεις σε προαύλια σχολείων την πρώτη βδομάδα του Σεπτέμβρη που να προετοιμάσουν μια πρώτη απεργία κοντά στην έναρξη των μαθημάτων.