Ένταξη στο ΕΣΠΑ του έργου «Παρακάμψεις Αρτεσιανού – Ριζοβουνίου»


  Η υπογραφή από τη Γ.Γ. της Περιφέρειας Θεσσαλίας της ένταξης στο ΕΣΠΑ του τμήματος της οδού Καρδίτσας – Τρικάλων που αφορά στις παρακάμψεις των οικισμών Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου, είναι ιδιαίτερα σημαντική για το Νομό μας. Πρώτα απ’ όλα βελτιώνει ιδιαίτερα το επίπεδο οδικής ασφάλειας στους δυο πολύπαθους οικισμούς όπου τα τροχαία ατυχήματα ήταν στην ημερήσια διάταξη. Τα συγκεκριμένα οδικά τμήματα ήταν από τα πιο επικίνδυνα στη χώρα αφού θρηνήσαμε κοντά στους είκοσι νεκρούς την τελευταία 15ετία. Πέραν της ασφάλειας, η ένταξη του έργου με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου (δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτικό στηθαίο στο μέσον), θέτει τις βάσεις για τη συνέχιση και την ολοκλήρωση του συνόλου της οδού Καρδίτσα – Τρίκαλα με τις παραπάνω προδιαγραφές. Ένας τέτοιος δρόμος θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την οικονομική συνεργασία και την ενιαία ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλίας. Από την πλευρά μας, εντός του καλοκαιριού ολοκληρώνουμε και την μελέτη του υπολοίπου οδικού τμήματος, εντός των ορίων του Νομού μας, ώστε να είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε όποια ευκαιρία παρουσιαστεί για να κατασκευάσουμε το σύνολο του έργου.

Για μας, ως Νομαρχία, η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ήταν ένα από τα σημαντικά στοιχήματά μας. Παρά το γεγονός ότι το έργο είναι αρμοδιότητας της Δνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αφού πρόκειται για τμήμα Εθνικής οδού, θεωρώντας το έργο πρώτης προτεραιότητας συμπληρώσαμε με δικές μας δαπάνες τον φάκελο του έργου συντάσσοντας την γεωλογική μελέτη και επικαιροποιώντας τις υπόλοιπες μελέτες που είχαν εκπονηθεί επί Νομαρχίας Κώστα Παπακυρίτση, τον οποίο οφείλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά για την διορατικότητά του. Σημειώνω ότι είναι η μοναδική μελέτη Εθνικού οδικού δικτύου που ετοιμάστηκε συνολικά από Νομαρχία κι όχι από την Περιφέρεια.

Η ένταξη του έργου πέρασε από χίλια κύματα. Χάριν στην επιμονή μας και τις έντονες πιέσεις μας, πετύχαμε λίγες μέρες μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου την προκήρυξη πρόσκλησης, που πρακτικά αφορούσε στο συγκεκριμένο έργο,  με καταληκτική προθεσμία την 31-12-2009. Κάναμε έναν αγώνα δρόμου για την έγκριση της παράτασης των περιβαλλοντικών όρων του έργου, που έληξαν το περασμένο καλοκαίρι και είχαν αποσταλεί για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος από τις 15-9-2009. Με επί τόπου επισκέψεις και εκατοντάδες τηλεφωνήματα, πήραμε υπογραφές από τους τρεις συναρμόδιους Υπουργούς (Μπιρμπίλη, Ρέππα, Μπατζελή) μέσα σε 20 μέρες, όταν ο συνήθης χρόνος ολοκλήρωσης των υπογραφών είναι τρεις μήνες.

Από την πλευρά μου επιθυμώ να ευχαριστήσω την Γ.Γ. της Περιφέρειας Θεσσαλίας που αντιλήφθηκε από την πρώτη στιγμή την σπουδαιότητα του έργου, τους μελετητές του έργου, τους συναδέλφους της Δνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας που βοήθησαν στην «ωρίμανση» της μελέτης, τον Γ.Δντη της Περιφέρειας, την Διαχειριστική Αρχή και τους συναδέλφους της Δνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας για την πολύ καλή συνεργασία τους.

Η ευνοϊκή έκβαση της προσπάθειας, πέραν του γεγονότος ότι ανοίγει το δρόμο για την ταχύτερη ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλίας ως ένα ενιαίο οικονομικό σύνολο, δείχνει ότι η δουλειά, η συνεργασία, η επιμονή και η μεθοδικότητα φέρνουν αποτελέσματα.  

Προηγούμενο άρθρο Πολλαπλασιάστηκαν τα κρούσματα κλοπών στην περιοχή Μουζακίου
Επόμενο άρθρο Ημερίδα παρουσίασης του Ερευνητικού Προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου