Στις ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε, την ώρα που η ανεργία καλπάζει και πολλές οικογένειες βρίσκονται σε αδιέξοδο, με πρωτοβουλία της Ε.Λ.Μ.Ε. ξεκίνησε από τη Δευτέρα 13/2 η λειτουργία υποστηρικτικών μαθημάτων αλληλεγγύης, (στο χώρο του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας) από συναδέλφους που επιθυμούν να διδάξουν, σε όσους μαθητές δηλώσουν ενδιαφέρον για τα μαθήματα αυτά.
Αφού ζητήσουμε την κατανόηση τόσο των συναδέλφων όσο και των μαθητών και των γονιών τους για τυχόν οργανωτικά προβλήματα που προκύπτουν και τα οποία προσπαθούμε άμεσα να αντιμετωπίσουμε, θέλουμε να δηλώσουμε από τη μεριά μας τα εξής:
Η λειτουργία των υποστηρικτικών μαθημάτων έρχεται ως μια μορφή απάντησης στην καταστροφική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που:
1) κατήργησε την Ενισχυτική & την Πρόσθετη Διδακτική στήριξη
2) κατήργησε και συγχώνευσε σχολεία με σαρωτικό τρόπο, ώστε ο νομός μας να κατέχει μια θλιβερή πρωτιά
3) μείωσε τις δαπάνες των σχολείων μεταφέροντας την αρμοδιότητα στους Καλλικρατικούς δήμους.
4) καθυστέρησε την παροχή βιβλίων με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα να υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν προμηθευτεί το σύνολο των αναγκαίων βιβλίων, ενώ έχουμε διανύσει τη μισή και πλέον σχολική χρονιά.
Αποτελεί μορφή απάντησης στη φτώχεια και την εξαθλίωση και κατά συνέπεια στην αμάθεια και τη σχολική εγκατάλειψη που φέρνουν τα μέτρα συγκυβέρνησης και Τρόικας που περιλαμβάνονται στα Μνημόνια.
Η Πολιτεία αποσύρεται από τις υποχρεώσεις της απέναντι στα παιδιά και τους νέους για δημόσια δωρεάν παιδεία, μεταφέροντας το οικονομικό βάρος της μόρφωσης στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Η ανάπτυξη ενός δικτύου προσφοράς απ’ τη μεριά των εκπαιδευτικών, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με γονείς και μαθητές, διευκολύνοντας τις διεκδικήσεις για ένα καλύτερο σχολείο που είναι κοινές για γονείς, μαθητές και δασκάλους όλων των βαθμίδων.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους, να τους στηρίξουν στη δύσκολη πορεία για τη μόρφωση, τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όσο και μετά.
Η αλληλεγγύη, συλλογική κι οργανωμένη, είναι και σ’ αυτές τις συνθήκες απαραίτητο όπλο στα χέρια των εργαζομένων (κι όχι η υποτιθέμενη “φιλανθρωπία”). Δεν εννοούμε βέβαια υποκατάσταση της κρατικής ευθύνης από τα σωματεία και αναστολή των διεκδικήσεων, αλλά το αντίθετο.
Η πρώτη και αληθινά αποτελεσματική βοήθεια στους μαθητές μας είναι η διεκδίκηση της ΔΗΜΟΣΙΑΣ και ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ο αγώνας για το ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΜΟΡΦΩΣΗΣ .
Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΦΥΤΣΙΛΗΣ ΑΛΕΞΗΣ ΛΑΠΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ