Κατά την περίοδο του χειμώνα τα ηλεκτρικά συστήματα (φώτα, υαλοκαθαριστήρες, καλοριφέρ) του αυτοκινήτου μας λειτουργούν περισσότερο και η μπαταρία είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στο έργο της.
Πριν έρθουν λοιπόν οι δύσκολες μέρες, ελέγξτε την κατάσταση της μπαταρίας και προχωρήστε στην αντικατάστασή της εάν πλησιάζει το τέλος της ζωής της.
Αν η μπαταρία μας είναι ανοικτού τύπου, ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών (πρέπει να είναι 1cm πάνω από τις πλάκες του μολύβδου) και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε. Σφίγγουμε καλά τους πόλους και αν χρειάζεται ξεβουλώνουμε τις οπές εξαερισμού στα πώματα, καθαρίζουμε τους πόλους από τα όποια άλατα και τους αλείφουμε με βαζελίνη.
Καλό είναι επίσης να αποφεύγετε τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων για περισσότερο από όσο είναι απαραίτητο, ενώ ειδικά κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου σας, βεβαιωθείτε πως καμία άλλη συσκευή δεν είναι σε λειτουργία. Να θυμάστε πως η κυριότερη αιτία ακινητοποίησης του αυτοκινήτου είναι πρώτα η «κλαταρισμένη» μπαταρία και ακολουθεί το δυναμό (αυξημένο φορτίο στο ηλεκτρικό σύστημα).
Η σωστή λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων είναι σημαντικό να ελεγχθεί και πρέπει να προσέχουμε τη θέση ακινησίας, εάν υπάρχει κίνδυνος παγετού τα μάκτρα πρέπει να απομακρύνονται από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν επάνω ενώ το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων πρέπει να είναι κλειστό ώστε να μην πάθει βλάβη μόλις γυρίσετε τον διακόπτη εκκίνησης.
Ελέγχουμε αν λειτουργούν οι ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό του αυτοκινήτου, αν λειτουργεί η ηχητική προειδοποίηση “κόρνα” και δεν ξεκινάμε αν στο ταμπλό του αυτοκινήτου μας παραμένει αναμμένη κάποια κόκκινη ένδειξη.
Πρέπει πρώτα να εξακριβώσουμε τη συμβαίνει σε συνεργασία με τον ηλεκτρολόγο μας για να μην βάλουμε σε κίνδυνο τα συστήματα του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία (1 στις 4 αιτίες ακινητοποίησης οχήματος).
Στις αιτίες ακινητοποίησης που ακολουθούν, είναι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού κ.ά.
Σύμφωνα με την ΟΒΕΛΠΑ, ποσοστό μεγαλύτερο του 50% από τις ακινητοποιήσεις των αυτοκινήτων στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο η προληπτική συντήρηση.
ΒΛΑΒΕΣ & ΑΙΤΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2005/06 (Πηγή: ΟΒΕΛΠΑ)
Αδύναμη μπαταρία 25%, ηλεκτρικό σύστημα 17%, ατύχημα στο δρόμο 5%, αλλαγή ελαστικού 5,5%, βλάβες κινητήρα ( γενικά) 4,8%, σύστημα ψύξης (γενικά) 4,2%, συμπλέκτης 3,5%, τροφοδοσία βενζίνης 3,3%, κιβώτιο ταχυτήτων 1,5%, έλεγχος (για θόρυβο κά) 1,4%, μικροβλάβες κινητήρα 1,2%, βλάβες φρένων 0,8%, επαναφορά στο δρόμου 0,7%, άλλες βλάβες /αιτίες ακινητοποίησης 25%.