«Ώρα μηδέν» για το μέλλον της Ολυμπιακής


Η «ώρα μηδέν» για την τύχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας έφθασε, καθώς έως τις 12.30 το μεσημέρι της Τετάρτης η Κομισιόν αναμένεται να εγκρίνει το κυβερνητικό σχέδιο που προβλέπει «λουκέτο» στην ΟΑ και αντικατάσταση της από την Pantheon με λιγότερο προσωπικό και δρομολόγια.

Είναι σαφές ότι οι αλλαγές στην ΟΑ αποτελούν για την κυβέρνηση το επόμενο «μεγάλο μεταρρυθμιστικό στοίχημα» στην οικονομία, ιδιαίτερα μάλιστα στην τρέχουσα αρνητική για το κυβερνών κόμμα συγκυρία.

Η κυβέρνηση θα επιδιώξει να δείξει αποφασιστικότητα και ότι διαθέτει την πολιτική βούληση να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, ακόμα και αν υπάρχουν έντονες αντιδράσεις.

Την ίδια ώρα, η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι έχει οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση την εταιρεία, ενώ τα σωματεία των υπαλλήλων ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις.

Απαντώντας σε ερώτηση για το αναμενόμενο πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι το μεσημέρι της Τετάρτης η Κομισιόν θα ανακοινώσει τη θέση της και ο κ. Χατζηδάκης, σε συνέντευξη Τύπου, θα ανακοινώσει σε ποια λύση έχει οδηγηθεί η κυβέρνηση.

Νωρίτερα, ο υπουργός Μεταφορών είχε δηλώσει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία μιας νέας εταιρίας που θα κρατάει το όνομα και το σήμα της σημερινής, απαλλάσσοντας παράλληλα τους φορολογούμενους από τα χρέη, ενώ για το πότε θα κλείσει η Ολυμπιακή και πότε θα πετάξει η Pantheon είπε πως αυτά είναι «τεχνικά θέματα».

Για τους εργαζόμενους δήλωσε ότι «δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν, γιατί η κυβέρνηση θα συμπεριφερθεί με λογική και ευαισθησία», χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.

Το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο κ. Χατζηδάκης προβλέπει «λουκέτο» στην εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αντικατάστασή της από μία νέα εταιρεία, την Pantheon, με λιγότερο προσωπικό-δρομολόγια και ιδιωτικοποίηση μέχρι την άνοιξη του 2009.

Τα 8.000 άτομα, μόνιμοι και εποχικοί, που εργάζονται στην Ολυμπιακή, θα απολυθούν και η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες.

Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θα είναι 1.000 έως 1.500).

Το πρόστιμο που θα ανακοινώσει η Κομισιόν για τις «παράνομες κρατικές ενισχύσεις» της περιόδου 2005-2007 προσεγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ.  

Το Ελληνικό Δημόσιο είναι υποχρεωμένο να ανακτήσει από την Ολυμπιακή κρατικές ενισχύσεις 701 εκατ. ευρώ της περιόδου 1998-2004, σύμφωνα με τις τελεσίδικες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Έτσι, η συνολική επιβάρυνση από τα πρόστιμα της ΕΕ θα αγγίξει το 1,5 δισ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθρο Η γιορτή του αθλητισμού στο Παλέρμο
Επόμενο άρθρο Σύμβαση ανάθεσης μελέτης οδού Ελληνικά προς Βαλκάνο